Persoonsongeval te Mortsel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
OMC

Persoonsongeval te Mortsel

Bericht door OMC »

Rond 18u30 gebeurde in Mortsel het zoveelste persoonsongeval met dodelijke afloop, precieze omstandigheden van het ongeval zijn niet duidelijk aangezien de autoriteiten ter plaatse karig waren met commentaar. Het ongeval gebeurde een kleine 30 à 40 meter voorbij de overweg van de Deurnestraat op lijn 27 op het spoor richting Lier met motortoestel 841.
Ik was korte tijd na het ongeval op de plaats van het onheil en heb nog net een kijk op het silhouet van het lichaam kunnen werpen vanop op zo'n 50 meter voordat de hulpdiensten het overschot bedekten... Dit is straf zenne mannen :o

Edit: op lijn 27 is er hinder in beide richtingen, totaal geen verkeer mogelijk zodat alle treinen richting Lier of deze die over L27 moeten rijden nu over L27A moeten samen met het goederenverkeer. Het gaat een lange avond worden voor Blok 12 in Berchem vrees ik
Bartjedj

Re: Persoonsongeval te Mortsel

Bericht door Bartjedj »

Dit staat verkeerd, vrees ik. Dit is smalspoor.

BDJ
Steven

Bericht door Steven »

Bartjedj schreef:Dit staat verkeerd, vrees ik. Dit is smalspoor.

BDJ
nu ni meer :-)
OMC

Bericht door OMC »

Ow sorry mannen niet gezien, excuses :oops:
260689

Bericht door 260689 »

Vanmorgend was er een personenongeval in de buurt van Dendermonde.
The_gold

Bericht door The_gold »

wo 05/11/08 12:43 (UPDATE) - In het station van Dendermonde is vanmorgen een 27-jarige man aangereden door een trein. Hij is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis.

Het ongeval gebeurde rond 7 uur op een dienstweg over de sporen in het station. De man, die als treinbestuurder werkt , begaf zich over de sporen naar de locomotief waarmee hij moest rijden.

Hij hield nog halt voor een voorbijrijdende trein, maar werd daarna verrast door een andere trein. De man werd geraakt en liep verschillende kneuzingen en een bekkenbreuk op. Hij verkeert niet in levensgevaar.

Het treinverkeer op de lijn van Gent naar Mechelen lag een half uur lang stil, maar nu rijden de treinen er weer normaal.
Presario

Bericht door Presario »

Hij heeft geluk gehad dat de trein al een heel eind vertraagd was, anders zouden de gevolgen wel een pak groter geweest zijn denk ik. Jammer dat zulke dingen gebeuren.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

op de lijn dendermonde-lokeren was ook een ongeval gebeurt (misschien hetzelfde)

er stond alleen: wegens een persoonsongeval is het treinverkeer tussen lokeren en dendermonde ernstig verstoord, toen ik in mijn trein naar sint niklaas zat hoorde ik plots omroepen dat de IC trein naar sint niklaas zodadelijk aankomt, deze was dus 30 min te laat :lol:
Afbeelding
tomdg

Bericht door tomdg »

P-trein naar Gent-SP 7.27 heeft hem blijkbaar geraakt toen die het station binnenreed want niemand mocht op deze trein opstappen hij moest blijkbaar eerst geïnspecteerd worden. uiteindelijk ongv. 15min vertraging in gent aangekomen dat viel dus nog mee vorige keer kwam ik 2 uur te laat op school :lol:
vuurloc

Bericht door vuurloc »

OMC schreef:Rond 18u30 gebeurde in Mortsel het zoveelste persoonsongeval met dodelijke afloop, precieze omstandigheden van het ongeval zijn niet duidelijk aangezien de autoriteiten ter plaatse karig waren met commentaar. Het ongeval gebeurde een kleine 30 à 40 meter voorbij de overweg van de Deurnestraat op lijn 27 op het spoor richting Lier met motortoestel 841.
Ik was korte tijd na het ongeval op de plaats van het onheil en heb nog net een kijk op het silhouet van het lichaam kunnen werpen vanop op zo'n 50 meter voordat de hulpdiensten het overschot bedekten... Dit is straf zenne mannen :o

Edit: op lijn 27 is er hinder in beide richtingen, totaal geen verkeer mogelijk zodat alle treinen richting Lier of deze die over L27 moeten rijden nu over L27A moeten samen met het goederenverkeer. Het gaat een lange avond worden voor Blok 12 in Berchem vrees ik
Het spijtige is dat dit voorval gebeurd is bij een aspirant-bestuurder( en monitor) uit m'n klas die nog maar een
goeie twee maanden bezig is.
Al bij al neemt deze man het nog goed op en heeft hij het nodige gedaan om eventueel het noodlottige te vermijden
(noodremmen, blik afgewend enz..).
Nietemin gaat hij met volle moed de eerste komende examens tegemoet...

Grtz
Vuurloc
5307

Bericht door 5307 »

Dag Vuurloc,

Het voorval was ook met een klasgenoot van mij (gezien de leeftijd en uw woonplaats weet ik wie je bent).
Ik heb die kerel vandaag vluchtig kunnen spreken. Hij deed zijn verhaal. Aan zijn manier van spreken hoor je wel dat hij de job nog ziet zitten, wat positief is!

Deze morgend moest ik met mijn break uitwijken naar de bundel in Dendermonde. Moest ik 2 minuten later uitgeweken zijn, dan zat de kans er dik in dat ik die Tb meehad! Het gebeurde net achter dat ik aan het uitwijken was! Het is niet leuk om zo kort na elkaar zo'n dingen te moeten horen...

MVG
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Sterkte aan de beide slachtoffers. Want dat zijn ze allebei. Als je zo aan je job moet starten, getuigt het van veel karakter om toch voort te doen.

BDJ
vuurloc

Bericht door vuurloc »

5307 schreef:Dag Vuurloc,

Het voorval was ook met een klasgenoot van mij (gezien de leeftijd en uw woonplaats weet ik wie je bent).
Ik heb die kerel vandaag vluchtig kunnen spreken. Hij deed zijn verhaal. Aan zijn manier van spreken hoor je wel dat hij de job nog ziet zitten, wat positief is!

Deze morgend moest ik met mijn break uitwijken naar de bundel in Dendermonde. Moest ik 2 minuten later uitgeweken zijn, dan zat de kans er dik in dat ik die Tb meehad! Het gebeurde net achter dat ik aan het uitwijken was! Het is niet leuk om zo kort na elkaar zo'n dingen te moeten horen...

MVG
Ja idd, 't is te hopen dat die treinbestuurder volledig van z'n letsels hersteld en dan nog zin
heeft om te rijden, tijd heelt ook andere wonden mss in dit geval.

Grtjes
Vuurloc
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

MVG
nja, het uitwijken doet er niet toe, hij wachtte voor de ene trein, maar er moet nog een andere trein aan het uitwijken geweest zijn, of omgekeerd, en zo'n dingen kunnen jammerlijk genoeg gebeuren

gelukkig leeft de treinbestuurder in kwestie nog, daaraan zie je, een moment van onoplettendheid ...

@ treinbruno :lol: tekens hoor hier echt niet thuis wat dat zijn dingen die TOTAAL niet grappig zijn !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Bericht door melle »

HLE 2302 schreef:

MVG
nja, het uitwijken doet er niet toe, hij wachtte voor de ene trein, maar er moet nog een andere trein aan het uitwijken geweest zijn, of omgekeerd, en zo'n dingen kunnen jammerlijk genoeg gebeuren

gelukkig leeft de treinbestuurder in kwestie nog, daaraan zie je, een moment van onoplettendheid ...

@ treinbruno :lol: tekens hoor hier echt niet thuis wat dat zijn dingen die TOTAAL niet grappig zijn !

greetz 2302
Als Bruno dat nu grappig vindt..

Hoeveel keer maakt een TB zoiets mee in zijn carriere, gemiddeld?
Plaats reactie