Veertig extra agenten bij de NMBS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
tom007

Veertig extra agenten bij de NMBS

Bericht door tom007 »

De vliegende brigade van de NMBS wordt binnenkort versterkt met veertig veiligheidsagenten. Momenteel staan veertien personen in voor de veiligheid op de treinen, zo stelt Gauthier Baijot, nationaal operationeel directeur van Securail in een interview met de Waalse krant La Dernière Heure.

Onveilig
Volgens Baijot worden de stations en de treins steeds onveiliger. "Er zijn almaar meer aanvallen, bedreigingen, steamingen beschadigingen", zegt hij. De strijd tegen deze misdaden vormt een prioriteit voor Securail, de veiligheidsdienst van de NMBS.

Daarom zullen meer agenten aanwezig zijn op het terrein en komen er meer beveiligingscamera's. Op termijn zou een vijftigtal stations met camera's uitgerust moeten zijn. Securail heeft momenteel driehonderd agenten in dienst. Die zijn verdeeld over een twintigtal brigades.

bron : http://www.hln.be
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

En zo moet er altijd wel iemand sterven vooraleer er actie wordt ondernomen... :roll:

Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat de criminaliteit zou stijgen bij de NMBS? Is het niet gewoon een kwestie van meer GEREGISTREERDE voorvallen? En van 14 naar 54 agenten vind ik toch ook wel een eeeenorm verschil...

Grtz,
Maikel
Jonathan

Bericht door Jonathan »

In Zijspoor in de METRO stond maandag iets over die secuerti mensen. Die mens zij dit hierover: spotgoedkope tickets voor bejaarden, wel geld voor gratis woon-werkverkeer en gratis parkeren bij station, maar onvoldoende middelen om de veiligheid van deze reizigers te garanderen. Dit komt er nu wel, ook door die laffe roofmoord.
Plaats reactie