Snelle trein extra tussn Antwerpen en Brussel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Snelle trein extra tussn Antwerpen en Brussel

Bericht door Bartjedj »

ma 01/12/08 17:26 (UPDATE) - Vanaf 14 december rijdt er elk uur een snelle trein extra tussen Antwerpen en Brussel. Dat is de meest opvallende wijziging in de dienstregeling van de spoorwegmaatschappij NMBS.

De NMBS past elk jaar haar dienstregeling aan. De nieuwe regeling die ingaat op 14 december, is vooral interessant voor de mensen die tussen Antwerpen en Brussel reizen.

Voorlopig rijden er elk uur vier snelle treinen tussen beide steden. Met de nieuwe dienstregeling worden dat er vijf: drie snelle treinen én twee stoptreinen tussen Antwerpen en Mechelen die worden verlengd tot de hoofdstad.

Wie van Turnhout naar Antwerpen spoort, zal er volgend jaar enkele minuten langer over doen, door werken tussen Herentals en Lier. Voort opent de NMBS nieuwe stations in Mortsel-Liersesteenweg en Beervelde.

Volgens de spoorwegen zal de nieuwe regeling voor zo'n 36.000 reizigers een voordeel opleveren, terwijl 5.000 reizigers er slechter van af komen. In totaal vervoert de NMBS dagelijks 375.000 mensen.
BTTB tevreden

De Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) reageert tevreden op de uitbreiding van de treindienst tussen Antwerpen en Brussel.

"Vooral de betere spreiding van de treinen zal bij de reizigers in goede aarde vallen. Helaas is dit in het weekend nog niet het geval",zegt de bond in een persbericht.

De reizigersvereniging wijst er anderzijds op dat sommige treinen opnieuw langer onderweg zijn, "met name tussen Antwerpen en Brussel en tussen Herentals en Lier".

Net zoals de vorige jaren opent de BTTB een meldpunt voor klachten over de nieuwe dienstregeling (dienstregeling@bttb.be).

Vorig jaar in december ontving de BTTB meer dan achthonderd klachten over de toenmalige aanpassingen aan de dienstregeling.
jotie

Re: Snelle trein extra tussn Antwerpen en Brussel

Bericht door jotie »

Snelle trein tussen Antwerpen en Brussel? Ha, laat me niet lachen. De nieuwe besttijd tussen Brussel-Noord en Antwerpen wordt 40 min. Nu is dat nog 33 min. In 1935 was dat 30 min. In 1985 trouwens ook. Dit is pure desinformatie.
Voor het derde jaar op rij ben ik heel erg teleurgesteld in de nieuwe dienstregeling - keer op keer wordt mijn reistijd zonder overtuigende reden verlengd.
Steve

Bericht door Steve »

jotie schreef:Snelle trein tussen Antwerpen en Brussel? Ha, laat me niet lachen. De nieuwe besttijd tussen Brussel-Noord en Antwerpen wordt 40 min. Nu is dat nog 33 min. In 1935 was dat 30 min. In 1985 trouwens ook. Dit is pure desinformatie.
Voor het derde jaar op rij ben ik heel erg teleurgesteld in de nieuwe dienstregeling - keer op keer wordt mijn reistijd zonder overtuigende reden verlengd.
De stiptheid, natuurlijk. Er wordt zo'n gigantisch gedoe gecreëerd rond 'stiptheid' en daar gaan de spoorwegbonzen natuurlijk graag op in: langere rittijden, vertragingen kunnen makkelijker ingelopen worden en ze kunnen weer verbeterde stipheidcijfers presenteren aan het einde van het jaar. Tant pis als je daardoor jaar na jaar minuten langer onderweg bent...
Steven

Bericht door Steven »

Kortweg 7 minuten per dag/trein (heen en terug net geen kwartier dus) ben je langer onderweg dan de snelst mogelijke tijd tot nu gekend? Sta jij dan liever elke dag een uur lang in een file (stilstaand)???? Er zijn reizigers die verdorie veel langer en negatiever dienstregelingen voorgeschoteld krijgen en dan heb je er hier die komen klagen dat hun trein niet snel genoeg is, toch leuk he die rotverwende maatschappij.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Tussen Mechelen en Brussel of Mechelen-Antwerpen hebben we toch zeker geen klagen??

BDJ
ferry

Bericht door ferry »

En van BRECHT reppen de grote NMBS bazen natuurlijk niet! onbelangrijk!

f
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

ferry schreef:En van BRECHT reppen de grote NMBS bazen natuurlijk niet! onbelangrijk!
f
Uit De Standaard Online:
Marc Descheemaeker ging ook verder in op de problemen met het nieuwe station Noorderkempen, dat nu niet bediend wordt. Hij zei dat de NMBS zo snel mogelijk een oplossing wil, maar dat technische euvels met het veiligheidssysteem het dossier bijzonder ingewikkeld maken.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Steven schreef:Kortweg 7 minuten per dag/trein (heen en terug net geen kwartier dus) ben je langer onderweg dan de snelst mogelijke tijd tot nu gekend? Sta jij dan liever elke dag een uur lang in een file (stilstaand)???? Er zijn reizigers die verdorie veel langer en negatiever dienstregelingen voorgeschoteld krijgen en dan heb je er hier die komen klagen dat hun trein niet snel genoeg is, toch leuk he die rotverwende maatschappij.
daar heb je groot gelijk in
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Met de snelle trein ben ik in Kontich niets.
Het wordt voor mij zelfs erger: beginnen om 6:00, 14:00 of 22:00 en eindigen op dezelfde uren.
Ofwel een half uur te vroeg, ofwel hopen dat een sympathieke collega 7 minuten van mij wil overnemen zodat ik de trein nog haal.
Anders wordt het veel meer dan het hierboven genoemde kwartier tijdverlies!
De trein.
Alleen voor durvers.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

jotie schreef:Snelle trein tussen Antwerpen en Brussel? Ha, laat me niet lachen. De nieuwe besttijd tussen Brussel-Noord en Antwerpen wordt 40 min. Nu is dat nog 33 min. In 1935 was dat 30 min. In 1985 trouwens ook. Dit is pure desinformatie.
wees blij !
dan is je trein zeker op tijd !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Shrek

Bericht door Shrek »

Volgens de spoorwegen zal de nieuwe regeling voor zo'n 36.000 reizigers een voordeel opleveren, terwijl 5.000 reizigers er slechter van af komen.
we zullen weer alleen die 5000 horen natuurlijk, ik hecht er in ieder geval niet teveel belang aan :)
Adler

Bericht door Adler »

Shrek schreef:
Volgens de spoorwegen zal de nieuwe regeling voor zo'n 36.000 reizigers een voordeel opleveren, terwijl 5.000 reizigers er slechter van af komen.
we zullen weer alleen die 5000 horen natuurlijk, ik hecht er in ieder geval niet teveel belang aan :)
Het is natuurlijk typisch voor managers om in zo'n geval enkel met absolute cijfers te zwaaien.
De NMBS vervoert elke dag meer dan 510.000 reizigers.
Als die cijfers dus kloppen zou de nieuwe regeling voor ong. 7 % een voordeel opleveren, voor 1% een nadeel en voor 92 % van de reizigers zou er niets veranderen.
Maar door enkel die 36.000 te vernoemen is het alsof bijna iedereen er voordeel gaat van hebben.
Shrek

Bericht door Shrek »

geloof mij, die 36000 zullen de komende weken bijna niet aan bod komen en die 5000 zal je meer horen dan je wil :wink:
groentje

Bericht door groentje »

Steven, vind je het dan normaal dat er weer eens zoveel minuten buffertijd worden toegevoegd? Aangezien jullie je meestal aan de richtsnelheid houden, zal een eventueel vertraagde trein niets zijn met die buffertijd en toch gewoon te laat aankomen ter bestemming. Dat zien we nu al vaak genoeg...
Het is niet omdat die snelheid behoorlijk is, dat we tevreden mogen zijn met opnieuw een afbouw van de dienstverlening door er weer een paar minuten bij te lappen, vind ik. Trouwens, de meeste tijd is er geen file, en dan ben je -spijtig genoeg- veel sneller met de wagen dan met de trein.
Ik ben overigens geen betrokken partij, ik ga met de fiets naar het werk :mrgreen:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

maar soms hoor je ook op de radio: file vanaf craebextunnel tot brusselse ring
op drukke dagen heb je dan soms een aaneengesloten file van meer tot zaventem :)

kan ik wel begrijpen dat de NMBS daar wat snelle treintjes wilt op aanleggen, nu alleen nog de trein naar brecht
Afbeelding
Plaats reactie