Pagina 1 van 2
Vonken en vuur
Geplaatst: 01 jan 2009, 22:10
door Tommyken
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 01 jan 2009, 22:34
door etoile du nord
BESTE WENSEN VOOR 2009
Prachtige vuurwerk voor het eindejaar !

Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 02 jan 2009, 22:53
door timv
weeral een prachtige nieuwe fotoreeks

Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 03 jan 2009, 00:24
door Lukas
Hoi,
Tommyken,
Alweer een dikke proficiat met je mooie foto's.Ik vind de TRAXX ook supergeweldig.
Lukas
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 04 jan 2009, 17:28
door Knipex
Wat is de indeling van de panto's?
Viel mij op dat de buitenste panto voor Duitsland gebruikt wordt. Ik dacht dat er ook op 25kV werd gereden met de buitenste.
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 04 jan 2009, 17:37
door Steven
de indeling op die loks is eenvoudig
twee panto's geschikt voor 3kV en 1,5 kV
twee panto's geschikt voor 25kV en 15 kV
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 05 jan 2009, 09:00
door Tommyken
Knipex schreef:Wat is de indeling van de panto's?
Viel mij op dat de buitenste panto voor Duitsland gebruikt wordt. Ik dacht dat er ook op 25kV werd gereden met de buitenste.
Vanaf Stuurpost 1 is het de :
-SA 3 geschikt voor D/A/NL AC spanningen
-SA 1 geschikt voor B/NL DC spanningen
-SA 2 geschikt voor B/NL DC spanningen
-SA 4 geschikt voor B AC spanningen
Daarna komt weer stuurpost 2
Dit is de opstelling van een Traxx
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 05 jan 2009, 09:54
door dentheo
Tommyken schreef:
-SA 4 geschikt voor B AC spanningen
Daarna komt weer stuurpost 2
Dit is de opstelling van een Traxx
heeft NMBS, als grote expert in AC, een eigen norm uitgevonden voor stroomafnemers ? Of is het eigenlijk SNCF AC ?
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 05 jan 2009, 12:27
door Steven
ik denk dat je het eerder bij de UIC normen moet gaan zoeken wat betreft de stroomafnemers. Er is nog zoiets als Europese normen ook he op spoorwegvlak terug te vinden bij de UIC.
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 05 jan 2009, 13:37
door dentheo
Steven schreef:ik denk dat je het eerder bij de UIC normen moet gaan zoeken wat betreft de stroomafnemers. Er is nog zoiets als Europese normen ook he op spoorwegvlak terug te vinden bij de UIC.
??? ik lees:
-SA 3 geschikt voor D/A/NL AC spanningen
-SA 4 geschikt voor B AC spanningen
Dan zal er wel verschil zijn...denk ik zo... en NL rijdt niet op 15kV...

Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 05 jan 2009, 14:13
door Steven
is de spanning op de betuweroute geen 15kV??
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 05 jan 2009, 18:04
door Shrek
Steven schreef:is de spanning op de betuweroute geen 15kV??
nee 25kv, maar dat is evengoed AC
Ik heb wel het verschil gevonden tussen de B AC en de D/A/NL .
De spanning op zich maakt geen verschil, die wordt vanzelf op de juiste aansluiting van de transfo gezet. Wat wel uitmaakt is het sleepoppervlak: in D (15kv), A(15kv) of de betuweroute (25kv) moet dit 1950 mm lang zijn, in belgiƫ (25kv) (en ook in F) is dit 1450 mm

Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 10 jan 2009, 00:04
door treintjerijden
Waar zijn deze foto's gemaakt,.
en waar is die foto gemaakt van die oude trein met die Avro RJ-85 van Brussels Airlines.
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 10 jan 2009, 00:09
door Steven
treintjerijden schreef:Waar zijn deze foto's gemaakt,.
en waar is die foto gemaakt van die oude trein met die Avro RJ-85 van Brussels Airlines.
foto's gemaakt tijdens een nacht naast een traxx en de foto met het vliegtuig is gemaakt in de buurt van de luchthaven brussels national airport (zaventem dus).
Re: Vonken en vuur
Geplaatst: 10 jan 2009, 00:23
door treintjerijden
Steven schreef:treintjerijden schreef:Waar zijn deze foto's gemaakt,.
en waar is die foto gemaakt van die oude trein met die Avro RJ-85 van Brussels Airlines.
foto's gemaakt tijdens een nacht naast een traxx en de foto met het vliegtuig is gemaakt in de buurt van de luchthaven brussels national airport (zaventem dus).
Dankjewel voor het snelle antwoord,(Brussel Zaventem EBBR/BRU)
Ik ben zelf Machinist bij Nsr en Piloot bij de KLM, allebeiden partime.
groeten Rob.