Treinongeval in Zwitserland (28.04)
Treinongeval in Zwitserland (28.04)
Beetje oud nieuws van vrijdag 28.04:
ICE Interlaken–Berlin nabij Thun met stel locomotieven van de Lötschbergbahn in aanrijding gekomen. Gedeeltelijk ontspoord. ICE reed 60 km/u. 8 gekwetsten.
Oorzaak nog onbekend.
Foto’s: http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1 ... 02,00.html
ICE Interlaken–Berlin nabij Thun met stel locomotieven van de Lötschbergbahn in aanrijding gekomen. Gedeeltelijk ontspoord. ICE reed 60 km/u. 8 gekwetsten.
Oorzaak nog onbekend.
Foto’s: http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1 ... 02,00.html
eigenlijk moet het toch wel akelig zijn voor een bestuurder. Een trein op u af zien komen, weten da ge nimeer kunt stoppen.
Of bv als er een trein stilstaat in het station en jij moet normaal naar rechts via een wissel, heb je dan geen 'schrik' dat hij misschien niet werkt ofzo, of kunnen zo'n dingen via beveiligingssystemen zoiezo nooit voorkomen?
Of bv als er een trein stilstaat in het station en jij moet normaal naar rechts via een wissel, heb je dan geen 'schrik' dat hij misschien niet werkt ofzo, of kunnen zo'n dingen via beveiligingssystemen zoiezo nooit voorkomen?
je kan in alle gevallen een sein voorbijrijden 
de vraag is enkel hoe
als er tbl ligt en het krachtvoertuig heeft enkel memor zonder probleem
is zowel sein als krachtvoertuig voorzien van tbl moet je eerst stoppen en zorgen voor een tijdelijke buitendienststelling tbl om het sein in gesloten stand (dus met de nodige geldige papier(en)) te overschreiden, zonder al te veel in detail willen gaan, hoofdstuk overschreiden van seinen van a tot z is 63 pagina's

de vraag is enkel hoe

is zowel sein als krachtvoertuig voorzien van tbl moet je eerst stoppen en zorgen voor een tijdelijke buitendienststelling tbl om het sein in gesloten stand (dus met de nodige geldige papier(en)) te overschreiden, zonder al te veel in detail willen gaan, hoofdstuk overschreiden van seinen van a tot z is 63 pagina's
