NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
VRT:
De NMBS wil het stationsgebouw van Nekkerspoel in Mechelen opnieuw kopen. Zo'n 10 jaar geleden deed de NMBS het nog van de hand voor 10 miljoen Belgische frank, 250.000 euro.
De loketten bevinden zich nu in een container naast het gebouw, veel reizigers noemen die "een barak".
De NMBS wil het gebouw nu opnieuw aankopen. Als de huidige eigenaar, een communicatiebureau, een te hoge prijs vraagt, zal de NMBS een nieuw stationsgebouw neerzetten.
In Mechelen-Nekkerspoel passeren dagelijks 1.800 reizigers.
De NMBS wil het stationsgebouw van Nekkerspoel in Mechelen opnieuw kopen. Zo'n 10 jaar geleden deed de NMBS het nog van de hand voor 10 miljoen Belgische frank, 250.000 euro.
De loketten bevinden zich nu in een container naast het gebouw, veel reizigers noemen die "een barak".
De NMBS wil het gebouw nu opnieuw aankopen. Als de huidige eigenaar, een communicatiebureau, een te hoge prijs vraagt, zal de NMBS een nieuw stationsgebouw neerzetten.
In Mechelen-Nekkerspoel passeren dagelijks 1.800 reizigers.
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Een communicatiebureau
Dat is precies wat de NMBS nodig heeft.
Ik begrijp niet waarom ze dat destijds verkocht hebben en daar die afschuwelijke containers voor de deur gezet.
Maar dat was in de tijd dat ze zelfs geen geld meer hadden om Antwerpen-Centraal te onderhouden en het dan maar gingen afbreken.
Die firma die het gebouw heeft gekocht heeft het prachtig gerestaureerd en er een bord opgehangen: "Ceci n'est pas une gare".
Ze zullen er nu wel minstens 5 keer zoveel voor vragen.

Dat is precies wat de NMBS nodig heeft.
Ik begrijp niet waarom ze dat destijds verkocht hebben en daar die afschuwelijke containers voor de deur gezet.
Maar dat was in de tijd dat ze zelfs geen geld meer hadden om Antwerpen-Centraal te onderhouden en het dan maar gingen afbreken.
Die firma die het gebouw heeft gekocht heeft het prachtig gerestaureerd en er een bord opgehangen: "Ceci n'est pas une gare".
Ze zullen er nu wel minstens 5 keer zoveel voor vragen.
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Dan vraagt de NMBS toch wat meer subsidie aan? Ze krijgen toch al 2,1 miljard per jaar, daar kan toch nog wel wat bijAdler schreef:Ze zullen er nu wel minstens 5 keer zoveel voor vragen.

Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
tja rest de vraag, is het de nmbs zelf? de holding of infrabel?? want om daar tegenwoordig nog enige transparantie in te vinden wie welk station onder zijn naam neemt is niet eenvoudig.
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Maak daar maar 3 miljard euro van.AlexNL schreef:Dan vraagt de NMBS toch wat meer subsidie aan? Ze krijgen toch al 2,1 miljard per jaar, daar kan toch nog wel wat bijAdler schreef:Ze zullen er nu wel minstens 5 keer zoveel voor vragen.
Ik heb het even uitgerekend: dat is 5700 euro per minuut !
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
3 miljard? Waar heb je dat vandaag als ik vragen mag?Adler schreef:Maak daar maar 3 miljard euro van.AlexNL schreef:Dan vraagt de NMBS toch wat meer subsidie aan? Ze krijgen toch al 2,1 miljard per jaar, daar kan toch nog wel wat bijAdler schreef:Ze zullen er nu wel minstens 5 keer zoveel voor vragen.
Ik heb het even uitgerekend: dat is 5700 euro per minuut !

Uit het jaarverslag over 2007 kwam ik nog uit op 2,1 miljard... is er voor 2008 0,9 miljard bijgekomen?

Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Nog immonieuws van stations:
Station Lissewege gaat van hand tot hand
do 08/01/09 16:56 - Het station van Lissewege is opnieuw verkocht, aan een particulier deze keer. Wat zijn plannen met het gebouw zijn, is nog niet duidelijk.
Enkele jaren geleden ging het station van Lissewege dicht na een grote herstructurering bij de NMBS.
De spoorwegen verkochten het gebouw toen aan een Britse groep, hoewel verschillende politici wilden dat het gebouw toegankelijk zou blijven. De NMBS vroeg er 75.000 euro voor.
De Britten die het gebouw kochten, deden er echter niets mee en hebben het nu doorverkocht aan een particulier.
Wat hij met het gebouw zal doen is nog niet duidelijk. Het is weinig waarschijnlijk dat het als woning zal dienstdoen, aangezien het stationsgebouw langs de drukke spoorlijn van Zeebrugge naar het binnenland ligt.
BDJ
Station Lissewege gaat van hand tot hand
do 08/01/09 16:56 - Het station van Lissewege is opnieuw verkocht, aan een particulier deze keer. Wat zijn plannen met het gebouw zijn, is nog niet duidelijk.
Enkele jaren geleden ging het station van Lissewege dicht na een grote herstructurering bij de NMBS.
De spoorwegen verkochten het gebouw toen aan een Britse groep, hoewel verschillende politici wilden dat het gebouw toegankelijk zou blijven. De NMBS vroeg er 75.000 euro voor.
De Britten die het gebouw kochten, deden er echter niets mee en hebben het nu doorverkocht aan een particulier.
Wat hij met het gebouw zal doen is nog niet duidelijk. Het is weinig waarschijnlijk dat het als woning zal dienstdoen, aangezien het stationsgebouw langs de drukke spoorlijn van Zeebrugge naar het binnenland ligt.
BDJ
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Mechelen-Nekkerspoel wordt beheerd door de NMBS.Steven schreef:tja rest de vraag, is het de nmbs zelf? de holding of infrabel?? want om daar tegenwoordig nog enige transparantie in te vinden wie welk station onder zijn naam neemt is niet eenvoudig.
De Holding beheert 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Tof, eerst verkopen en nu misschien terug kopen..... was dat destijds een visie op korte termijn ???
Maar ja, zo blijft er werk voor iedereen...
Maar ja, zo blijft er werk voor iedereen...
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Dit is het huidige IC-station Mechelen-Nekkerspoel

Misschien nog even vermelden wat het beheerscontract zegt wat een station zou moeten zijn:
Het station wordt een ontmoetingscentrum waar het aangenaam vertoeven is en waar de sociale controle alomtegenwoordig is:
een kwaliteitsvolle architectuur en een geïntegreerd concept zorgen voor gezelligheid, veiligheid en netheid, en de
commerciële concessies trekken zowel klanten van de spoorwegen als uit de stad aan.


Misschien nog even vermelden wat het beheerscontract zegt wat een station zou moeten zijn:

Het station wordt een ontmoetingscentrum waar het aangenaam vertoeven is en waar de sociale controle alomtegenwoordig is:
een kwaliteitsvolle architectuur en een geïntegreerd concept zorgen voor gezelligheid, veiligheid en netheid, en de
commerciële concessies trekken zowel klanten van de spoorwegen als uit de stad aan.
Laatst gewijzigd door Adler op 09 jan 2009, 14:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
man, de NMBS is echt enorm dom, als je iets geeft aan iemand en zegt, je krijgt het, dan moet je het de volgende dag toch ook niet terugvragen ...
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Vind dit er toch ook over, bij ons noemen ze dit terecht een barak. Spijtig genoeg in West-Europa maar 1 land waar dit kan gebeuren. 

Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Wie was er destijds CEO van de NMBS toen dat beslist werd dhr. Vinck?
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Maar wat wil Infrabel-Nmbs nu eigenlijk met dat groot gebouw gaan doen ???Duikbril AM86 schreef:Wie was er destijds CEO van de NMBS toen dat beslist werd dhr. Vinck?
Stond 40 jaar geleden al voor het grootst deel leeg, op een loket een een traphal na ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil stationsgebouw Nekkerspoel terug kopen.
Waarschijnlijk winkels in inrichten naast de stationsfuncties...