Pagina 1 van 1
M6
Geplaatst: 11 jan 2009, 19:00
door timothy_Vermeulen
Vraagje
Als nu langs elke kant een M6 Stuur rijtuig zit met in de midden een loc, dan moet dit toch gaan??
Re: M6
Geplaatst: 11 jan 2009, 20:19
door Shrek
timothy_Vermeulen schreef:Vraagje
Als nu langs elke kant een M6 Stuur rijtuig zit met in de midden een loc, dan moet dit toch gaan??
Ja dat kan zeker, maar wat is het nut daarvan? De treinbegeleider kan niet door de hele trein lopen en je hebt meer stuurstandrijtuigen nodig terwijl de stuurposten in de loc ongebruikt blijven. Zo'n constructie lijkt mij alleen handig voor een enkele P-trein die snel gevormd moet worden (de I11-13 dromedarissen)

Re: M6
Geplaatst: 11 jan 2009, 20:45
door HLE 2302
timothy_Vermeulen schreef:Vraagje
Als nu langs elke kant een M6 Stuur rijtuig zit met in de midden een loc, dan moet dit toch gaan??
dat kan, maar waarom dan nog het nut van een loc ??? dan kan de nmbs toch evengoed treinstellen kopen hé
greetz 2302
Re: M6
Geplaatst: 11 jan 2009, 23:18
door Dietrich
Shrek schreef:timothy_Vermeulen schreef:Vraagje
Als nu langs elke kant een M6 Stuur rijtuig zit met in de midden een loc, dan moet dit toch gaan??
Ja dat kan zeker, maar wat is het nut daarvan? De treinbegeleider kan niet door de hele trein lopen en je hebt meer stuurstandrijtuigen nodig terwijl de stuurposten in de loc ongebruikt blijven. Zo'n constructie lijkt mij alleen handig voor een enkele P-trein die snel gevormd moet worden (de I11-13 dromedarissen)

Met de huidige M6 voor Knokke-Blankenberge heb je net dezelfde problemen, zelfs 5 stuurposten die niet in dienst zijn.
Re: M6
Geplaatst: 12 jan 2009, 00:48
door Steven
Dietrich schreef:Shrek schreef:timothy_Vermeulen schreef:Vraagje
Als nu langs elke kant een M6 Stuur rijtuig zit met in de midden een loc, dan moet dit toch gaan??
Ja dat kan zeker, maar wat is het nut daarvan? De treinbegeleider kan niet door de hele trein lopen en je hebt meer stuurstandrijtuigen nodig terwijl de stuurposten in de loc ongebruikt blijven. Zo'n constructie lijkt mij alleen handig voor een enkele P-trein die snel gevormd moet worden (de I11-13 dromedarissen)

Met de huidige M6 voor Knokke-Blankenberge heb je net dezelfde problemen, zelfs 5 stuurposten die niet in dienst zijn.
ja maar daar heeft die samenstelling wel een nut, aangezien de samenstelling moet kunnen splitsen.