"NMBS verantwoordelijk voor dodelijk ongeval"
"NMBS verantwoordelijk voor dodelijk ongeval"
wo 25/02/09 16:07 - De NMBS is verantwoordelijk voor een dodelijk ongeval in het station van Brugge, ruim vier jaar geleden. Dat heeft de arbeidsauditeur gezegd op de rechtbank van Brugge.
Een 23-jarige man uit Menen overleed in december 2004, toen hij geëlektrocuteerd werd bij werken aan een bovenleiding. De ploegbaas had nagelaten de schakelaar van de hoogspanning af te zetten. Daardoor zat er nog 3.000 volt op de kabels.
De arbeidsauditeur zegt dat de ploegbaas van het slachtoffer nooit uitleg heeft gekregen over zijn verantwoordelijkheid en dat hij nooit een opleiding of de nodige veiligheidsinformatie kreeg van zijn oversten. De spoorwegen zijn daar duidelijk in de fout gegaan, zegt de auditeur.
De familie van het slachtoffer vraagt een fikse schadevergoeding. Eind maart velt de rechter een vonnis.
BDJ
Een 23-jarige man uit Menen overleed in december 2004, toen hij geëlektrocuteerd werd bij werken aan een bovenleiding. De ploegbaas had nagelaten de schakelaar van de hoogspanning af te zetten. Daardoor zat er nog 3.000 volt op de kabels.
De arbeidsauditeur zegt dat de ploegbaas van het slachtoffer nooit uitleg heeft gekregen over zijn verantwoordelijkheid en dat hij nooit een opleiding of de nodige veiligheidsinformatie kreeg van zijn oversten. De spoorwegen zijn daar duidelijk in de fout gegaan, zegt de auditeur.
De familie van het slachtoffer vraagt een fikse schadevergoeding. Eind maart velt de rechter een vonnis.
BDJ
Re: "NMBS verantwoordelijk voor dodelijk ongeval"
Euh... iets meer details over dat ongeluk, als 't kan graag?
Het bericht komt van De Redactie.be, en als die niet meer info geven kan ik dat ook maar moeilijk
BDJ

BDJ
Het ongeval zou wel eens grote gevolgen kunnen hebben voor de leden van de hiërarchische lijn van de NMBS (werkgever) indien de werkgever niet kan bewijzen dat de betrokken ploegbaas een basisopleiding heeft genoten, aangevuld met bijscholingen (permanente vorming). Dat zijn trouwens wettelijke verplichtingen.
gaat een duur grap worden.
is dit niet trouwens Infrabel ipv NMBS?
is dit niet trouwens Infrabel ipv NMBS?

jammerlijk genoeg wordt dit een dure grap ... en wie betaalt die denk je, juist ja, wij !
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Het ongeval heeft zich voorgedaan in december 2004. Tenzij ik mij vergis, is de splitsing gebeurd vanaf 1.1.2005. Het ongeval zou zich, in deze optiek, voorgedaan hebben in de oude structuur van de (oude) NMBS. Volgens het persbericht wordt de NMBS-Holding aangevallen. Vandaag de dag behoort de dienst "bovenleidingen" tot INFRABEL. Allemaal een beetje onduidelijk dus, maar wel een zeer spijtig ongeval met fatale afloop. Hopelijk worden uit dit ongeval de nodige lessen getrokken.
Ballenkrabbertjes van 14 betalen heul geen belasting, crybabyHLE 2302 schreef:jammerlijk genoeg wordt dit een dure grap ... en wie betaalt die denk je, juist ja, wij !
greetz 2302

De uitspraak door de Correctionele Rechtbank van Brugge is voor één maand uitgesteld.
so what, mijn ouders werken ook hard, de uwe ook heFles schreef:Ballenkrabbertjes van 14 betalen heul geen belasting, crybabyHLE 2302 schreef:jammerlijk genoeg wordt dit een dure grap ... en wie betaalt die denk je, juist ja, wij !
greetz 2302

of niet misschien ? dat zou kunnen hé.
ze jagen al het geld uit onze zakken met de belastingen
en jij kan niet zeggen dat dit niet waar is
Code: Selecteer alles
Ballenkrabbertjes
want dit vind ik er ECHT ECHT over gaan, ik hoop niet dat je het bedoeld in de belgische benaming want anders ben je echt zielig !
man dat zeg je toch niet op een forum !
hoe oud ben jij eigenlijk !
sukkelaar jong
greetz 2302
-edit: verder begint het erg tegen te steken hoe ik hier de laatste tijd wordt aangevallen, of dit dan zo volwassen is ?! ik weet het niet -
Ik kan begrijpen dat je de uitspraak van Fles niet erg kan appreciëren, maar daarom moet je zelf niet onbeleefd wordenHLE 2302 schreef:en verder mag je ook nog een beetje op je taal lettenCode: Selecteer alles
Ballenkrabbertjes
want dit vind ik er ECHT ECHT over gaan, ik hoop niet dat je het bedoeld in de belgische benaming want anders ben je echt zielig !
sukkelaar jong

Zo dwing je geen respect af van mensen, integendeel...
BDJ
ik weet het, maar ik denk dat een mens als men zoiets leest nog altijd een beetje het recht heeft om kwaad te worden want dat zijn reactie's die toch echt niet kunnenBartjedj schreef:Ik kan begrijpen dat je de uitspraak van Fles niet erg kan appreciëren, maar daarom moet je zelf niet onbeleefd wordenHLE 2302 schreef:en verder mag je ook nog een beetje op je taal lettenCode: Selecteer alles
Ballenkrabbertjes
sukkelaar jong![]()
Zo dwing je geen respect af van mensen, integendeel...
BDJ
iemand die zoiets plaatst hier hoort hier toch echt niet thuis
sorry, dat vind ik.
greetz 2302
Aaron er worden veel ergere dingen gezegd op dit forum, neem het sportief op en lach er eens mee
Ik kan je ergernis begrijpen maar vandaag de dag zou ik me er niet druk om maken, Fles heeft toch ook een lachend gezichtje erachter gezet dus neem het met een korreltje zout, gebruik één van onze fijne Belgische uitdrukkingen om het reageren en laat dit voorval achter jullie 

-
aaron betaald ook belastingen als hij een pak chips ofzo koopt hoor 

ik was gewoon eventjes boos, en verder ben ik wel van mening dat dit woord niet op een forum thuis hoort, maar iedereen heeft daar z'n eigen mening over natuurlijkOMC schreef:Aaron er worden veel ergere dingen gezegd op dit forum, neem het sportief op en lach er eens meeIk kan je ergernis begrijpen maar vandaag de dag zou ik me er niet druk om maken, Fles heeft toch ook een lachend gezichtje erachter gezet dus neem het met een korreltje zout, gebruik één van onze fijne Belgische uitdrukkingen om het reageren en laat dit voorval achter jullie
greetz 2302