gek schiet in het rond op duitse school

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
treinbruno

gek schiet in het rond op duitse school

Bericht door treinbruno »

weeral :shock:
wo 11/03/09 17:16 (UPDATE) - Bij een schietpartij in een secundaire school in Winnenden, in de Duitse deelstaat Baden-Württenberg, zijn minstens 15 doden gevallen. De jonge schutter- een ex-leerlingen, is daarop doodgeschoten door de politie.

Het bloedbad begon vanochtend in de school Albertville in de stad Winnenden, in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg.

De dader, een 17-jarige ex-leerling van de school, was in het zwart gekleed en had een pistool. Hij drong de school binnen begon om zich heen te schieten.
Ga naar de toegankelijk versie van de content die nu volgt.
Pop-up

Op deze plaats staat een flash die video aanbiedt. Hieronder vindt u de informatie van deze video en links naar de beschikbare formaten.
Anke Plättner in Duitsland

Bekijk het Windows Media Player fragment

Bekijk het QuickTime fragment

Daarbij zijn in totaal negen leerlingen en drie leraressen omgekomen. Er brak paniek uit in de school en sommige leerlingen sprongen uit het raam om te ontkomen aan de schutter.

De dader sloeg daarna op de vlucht en schoot op straat een voorbijganger dood. Hij carjackte tenslotte een auto en dwong de chauffeur om hem naar het 40 kilometer verder gelegen Wendlingen te brengen.Daar stapte hij uit en liet hij zijn gijzelaar vrij.

De politie was toen het spoor van de man bijster, maar de vrijgelaten gijzelaar kon hen uiteindelijk opnieuw op weg zetten. De schutter was inmiddels een garage binnengetrokken en had daar twee werknemers vermoord.

Toen hij buitenkwam, werd hij door de politie verrast. Het kwam tot een schietpartij waarbij twee agenten zwaargewond raakten en de dader werd doodgeschoten.
(Belga)

"We dachten eerst dat het gewoon om een grap ging", zegt een leerlinge. Toen ze medeleerlingen door het raam zag springen, besefte ze dat het menens was.

"Hij ging de school binnen met een wapen en richtte een bloedbad aan", zegt politiewoordvoerder Erwin Hetger. "Ik heb nog nooit zoiets gezien."

In Winnenden heerst grote verslagenheid. Volgens een buurtbewoner van de school lijkt de ganse stad een vesting.

De Albertville-school, waar zo'n 1.000 leerlingen les volgen, is ontruimd. De leerlingen en de lesgevers krijgen medische en psychologische bijstand. De politie heeft de omgeving van het schoolgebouw afgezet.

bron: deredactie.be
Afbeelding
Stuka

Re: gek schiet in het rond op duitse school

Bericht door Stuka »

Te erg voor woorden... Mijn oprechte deelneming aan de nabestaanden van de slachtoffers (die zullen dit wel niet lezen, maar toch...)
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Kbebdenk mij dat dat in Duitsland wel is meer voorvalt :?
Maak het maar is mee, je zit rustig in je klas ineens komt zo'n gek binnen, wil ik nooit meemaken :!:
rail s

Bericht door rail s »

de Morgen schreef:Tiende groot bloedbad op school in dertien jaar
De schietpartij op een school woensdag in het Zuidwest-Duitse Winnenden bij Stuttgart roept herinneringen op aan eerdere dodelijke schietpartijen op onderwijsinstellingen. Opvallend is dat zeven van de tien gebeurden in maart en april. Vijf ervan vonden plaats in de VS, twee in Finland, één in Schotland en twee in Duitsland.

Een overzicht:

Maart 1996: 17 doden
Een man dringt een school in het Schotse Dunblane binnen en schiet zestien leerlingen en een docent dood. Daarna slaat hij de hand aan zichzelf.

Maart 1998: vijf doden
Twee jongens (11 en 13) schieten vier scholieren en een leraar dood op de Westside Middle School in Jonesboro in de Amerikaanse staat Arkansas.

April 1999: dertien doden
Scholieren richten op de middelbare school Columbine in de Amerikaanse plaats Littleton (Colorado) een bloedbad aan. Ze schieten twaalf scholieren en een leraar dood. Daarna plegen ze zelfmoord.

April 2002: 17 doden
Een bloedbad op een school in Erfurt in het oosten van Duitsland kost achttien mensen het leven. Onder hen is de dader, een oud-leerling die twee keer voor zijn examen was gezakt.

Maart 2005: zeven doden
In de Amerikaanse staat Minnesota schiet een leerling zeven andere scholieren dood voor hij de hand aan zichzelf slaat. Kort daarvoor had hij al twee van zijn grootouders omgebracht.

Oktober 2006: vijf doden
Een vrachtwagenchauffeur richt een bloedbad aan in een schooltje van de Amish-geloofsgemeenschap in het district Lancaster van de Amerikaanse staat Pennsylvania. Er vallen vijf doden. De schutter pleegt zelfmoord.

April 2007: 32 doden
33 doden (inclusief schutter) bij een schietpartij op de Virginia Tech University in het Amerikaanse Blacksburg.

November 2007: acht doden
Acht doden, onder wie de directrice, bij een schietpartij op een school in het Finse Tuusula.

September 2008: tien doden
Op een school in het West-Finse Kauhajoki schiet een 22-jarige student negen medeleerlingen en een leraar dood, waarna hij de hand aan zichzelf slaat.
11/03/09 13u35
Zo vaak dus ook weer niet, maar wat is vaak?...
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

TrainzDr3ver schreef:Kbebdenk mij dat dat in Duitsland wel is meer voorvalt :?
Duitsland heeft van alle EU-landen het grootste aantal inwoners, logisch dus dat een dergelijke tragedie daar vaker dan in bv. België voorvalt.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

jezus waar gaan wij naar toe ?!
kan men zich nu nergens meer veilig voelen ?
dit doet me echt denken aan een gruwel scenario uit Aspe ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stuka

Bericht door Stuka »

Tja, als het gerecht nog wat lakser is met misdadigers, dan gaan we dit nog veel meemaken, onthou mijn woorden...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Euhm die had ten eerste psychische problemen, ten tweede heeft hij zichzelf doodgeschoten, dus hoe zou je zo'n daden willen tegenhouden enkel met zwaardere straffen?
Stuka

Bericht door Stuka »

Ik heb het niet alleen over die psychopaten, gewoon de criminaliteit in het algemeen! De politie arresteert daar enkele criminelen en voor zij hun papierwerk kunnen afmaken lopen ze al terug los, ze lachen de politie gewoon uit! En zo gaat het van kwaad naar erger... De doodstraf terug invoeren (voor zo'n kerels als een Van Temsche en die Klojo van enkele weken terug), dat bespaart ons een pak kosten en dan zouden er toch sommige mensen even nadenken voor ze aan zoiets beginnen! En nee, je kan daarmee niet voorkomen dat er terug zoiets gebeurt, maar al kan het 1 drama voorkomen, da's toch beter dan geen... En wees nu eerlijk, wat kost een stalen kabel om ze op te knopen? Ik wil hem zelfs nog betalen ook en indien nodig, zelf de straf uitvoeren!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Van Temsche en De Gelder waren ook voorbeelden van mensen met een psychische aandoening. Dat zijn dus voorvallen waartegen je niets kan doen. Misschien de redenen aanpakken waarom die mensen zo worden... maar ik weet en ken genoeg voorbeelden dat hoeveel hulp er ook "te krijgen" is het meestal geen zier uitmaakt.

Voor de rest qua echte criminelen moet de pakkans groter worden. Kleine criminelen moeten meer en sneller kunnen opgesloten worden voor een paar maand en de kosten moeten ze zelf zien te dragen.

Verder eindelijk eens iets doen aan het vreemdelingenbeleid. Noem mij een racist maar ik trek mijn conclusies als ik eens kijk naar de voorvallen in de metro en elders van de laatste tijden. En het is niet beperkt tot Brussel, in Aalst heeft er een tijd een bende rond gedwaald aan het station die mensen insloot en hun beroofde. En het waren geen Aalstenaars. Als je dan bedenkt dat je met een beetje geluk in dit land binnen geraakt en geld en onderdak krijgt... Dit land gaat het paradijs worden van dat gespuis, let maar op binnen een vijftal jaar.
KB

Bericht door KB »

Stuka schreef:De politie arresteert daar enkele criminelen en voor zij hun papierwerk kunnen afmaken lopen ze al terug los, ze lachen de politie gewoon uit!
Het is onmogelijk om iedereen in afwachting van zijn proces vast te houden, de gevangenissen zitten zo al overvol. Alleen als de zaak niet uitgeklaard is, als het te gevaarlijk is om de verdachte vrij te laten, ... houdt men ze in afwachting van ... vast.
De doodstraf terug invoeren (voor zo'n kerels als een Van Temsche en die Klojo van enkele weken terug), dat bespaart ons een pak kosten en dan zouden er toch sommige mensen even nadenken voor ze aan zoiets beginnen! En nee, je kan daarmee niet voorkomen dat er terug zoiets gebeurt, maar al kan het 1 drama voorkomen, da's toch beter dan geen... En wees nu eerlijk, wat kost een stalen kabel om ze op te knopen? Ik wil hem zelfs nog betalen ook en indien nodig, zelf de straf uitvoeren!
Het belangrijkste argument tegen de doodstraf: ze is onomkeerbaar. Wat als blijkt dat er een vergissing gebeurd is (en dat kan)? Iemand die in de gevangenis zit, kan je vrijlaten, maar iemand terug tot leven wekken ... En zelfs al wordt er maar een keer op tien jaar iemand "onnodig" geëxecuteerd, dat is er nog altijd een te veel. Bovendien los je met de doodstraf echt de misdaad niet op, kijk maar naar de Verenigde Staten.
L'union fait la force.
Stuka

Bericht door Stuka »

Tja, ieder zijn mening daarover he! Ik vind dat ze kerels zoals Dutroux en De Gelder onmiddellijk mogen ophangen, het is bewezen dat zij het gedaan hebben, geen twijfel aan! En dat zou ons een pak besparen, weet jij wat zo'n Marc Dutroux jaarlijks kost aan de staat (lees aan ons, arme belastingbetalers)??? Afmaken die handel!
treinbruno

k'dacht dat een gevangene 150€ per dag kost ofzo :o
da's de prijs van een interrail voor 5 dagen :)

maar ze hebben allemaal wel een of andere ziekte dat ze ontoerekeningsvatbaar zijn.
en anders maken ze wel een procedurefout :mrgreen:
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

KB schreef:Bovendien los je met de doodstraf echt de misdaad niet op, kijk maar naar de Verenigde Staten.
Toch wel. Kijk maar naar Singapore...
treinbruno

nu heb ik gehoord dat de vader voor onopzettelijke MOORD aangeklaagd kan worden :shock:
die heeft er toch niks mee te maken, hij liet gewoon zijn wapen toevallig niet in de kluis achter en dan ben je direct een moordenaar :?

als iemand een luchtgeweer op de kermis steelt, en daarmee wat in het rond gaat schieten en er zijn dood... is de foorkramer dan schuldig ofzo voor onopzettelijke MOORD :roll:
Afbeelding
Plaats reactie