Mooie spotplaatsen gezocht.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
doggys2
Contacteer:

Mooie spotplaatsen gezocht.

Bericht door doggys2 »

Ik heb weer enkele treinkaarten gekocht bij Kruidvat (8,99 euro voor een heen-en terugrit) en wil bij beter weer nog eens het land in om andere stellen te fotograferen dan wat hier in Groot-Antwerpen passeert.
Ik denk aan Wallonië,Limburg of West-Vlaanderen uitgezonderd de kuststreek en Gemmenich want die heb ik al eens gedaan.
Wat zoek ik? Een plaats niet te ver van het openbaar vervoer ( max. een halfuur te voet), aan mooie achtergrond dus landelijk of bosrijk en uiteraard veel treinen zowel passagiers als en misschien zelfs vooral goederen.

Alle informatie is welkom.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
OMC

Re: Mooie spotplaatsen gezocht.

Bericht door OMC »

Langs de Athus-Meuse lijn kan je veel mooie plekjes vinden, de Voerstreek is ook de moeite maar moeilijk bereikbaar op sommige plekken, Antwerpen-LO, ... Er zijn zoveel plekjes eigenlijk, véél foto's bekijken en je vindt zeker en vast wat je zoekt!
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Bedankt voor de tips OMC, de Athus-Meuse hou ik zeker in gedachten.
Wat Antwerpen L.O. betreft kun je daar iets meer detail geven ben niet erg bekend "over het water" en dat is uiteraard niet om met die "Kruidvat"-kaarten te doen.

www.photofinish.be
OMC

Bericht door OMC »

Antwerpen-LO is eigelijk een verzamelnaam van diverse plaatsen: voormalig station Antwerpen-Linkeroever (waar de perrons nog aanwezig zijn) heeft een mooie berm die zich prima leent voor het maken van goede foto's, nabij Y Zwijndrecht Fort (L 59/L 10), ... bijna die hele spoorlijn tot in Beveren is daar goed voor.

Natuurlijk is dit beter met openbaar vervoer of de auto te doen :)
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Bedankt hier heb ik zeker wat aan.

www.photofinish.be
Trammist

Bericht door Trammist »

Antwerpen LO (GVA) kun je ook makkelijk met de fiets doen (heb ik al gedaan), langs het "Ringfietspad" (groot kruisingvrij fietspad naast de ring), en de Kennedyfietstunnel, te bereiken via de Generaal Armstrongweg op't Kiel. Moet je wel een béétje conditie voor hebben, want het duurt wel een driekwartier tot een uur... maar zéér leuk om te doen als het mooi weer is. Ik wil zelfs wel 'ns meefietsen! :wink:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

vorige keer als ik daar was was de lift in de kennedytunnel kapot :mrgreen:
iedereen moest dus zijn fiets naar beneden of naar boven sleuren over de trap :)
Afbeelding
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

@ treinbruno en Trammist : bedankt voor de reacties ik zal ook hier rekening mee houden en mag dat Ringfietspad te voet gebruikt worden?

www.photofinish.be
Trammist

Bericht door Trammist »

doggys2 schreef:@ treinbruno en Trammist : bedankt voor de reacties ik zal ook hier rekening mee houden en mag dat Ringfietspad te voet gebruikt worden?
Ja, uiteraard, maar ik zou er toch niet aan beginnen, want dan ben je minstens 3uur onderweg :P
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Dan zal ik maar de tram nemen tot Linkeroever.

www.photofinish.be
Trammist

Bericht door Trammist »

Juist, tot aan de terminus en van de terminus LO tot GVA ligt er een mooie dijk langs het Galgenweel.
Plaats reactie