Zesde loc voor SNCF Fret Benelux
De Benelux-dochter van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft deze week een vierde diesellocomotief van het type Class 66 in ontvangst genomen. De machines zijn goedgekeurd voor het Nederlandse, Belgische en Duitse spoornet. Voorlopig rijdt SNCF Fret Benelux nog onder de licentie van het Franse moederbedrijf, maar in de zomer zal de in Antwerpen gevestigde maatschappij de nodige eigen vergunningen hebben.
sbfSNCF Fret Benelux profileert zich steeds meer als een concurrent voor B-Cargo in België. In de Antwerpse haven levert de operator sedert medio december bijvoorbeeld voor vier klanten last-mile diensten. Later dit jaar zal die dienst ook voor andere verladers beschikbaar zijn.
Hoewel de maatschappij omwille van haar Franse connectie vooral in het noord/zuid-verkeer actief is, verzorgt SNCF Fret Benelux ook al de tractie van een paar diensten die niet in Frankrijk komen. Het gaat onder andere om een bloktrein tussen Zeebrugge en Aachen-West voor ERS (sinds 15 januari) en een verbinding uit Antwerpen en Rotterdam (via Rozendaal) naar Duisburg voor het Duitse ITL, dat voor 75 procent in handen van SNCF is.
groei SNCF Fret in Belgie...
groei SNCF Fret in Belgie...
uit transportnieuws:
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: groei SNCF Fret in Belgie...
Een zeer te duchten concurrent voor B-Cargo...
Hoewel, als ze gaan rijden met de Franse mentaliteit misschien toch niet zo
BDJ
Hoewel, als ze gaan rijden met de Franse mentaliteit misschien toch niet zo

BDJ
die mentaliteit is gewoonlijk veel beter dan die van onze franstalige bestuurders. De fransen proberen nederlands te spreken, onze walen weigeren resoluutBartjedj schreef:Een zeer te duchten concurrent voor B-Cargo...
Hoewel, als ze gaan rijden met de Franse mentaliteit misschien toch niet zo![]()
BDJ
Hebben die gisteren kunnen rijden met die B-Cargo staking ?Robin schreef:vanmorgen stonden er in schijnpoort wel 7 locs van SNCF
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Hallo,
Staakten ze dan gisteren? Vond het al zo rustig met goederenvervoer op de Brabantlijn, dus dat zal het wel verklaren dan.
Waarom staakten ze eigenlijk?
Zag vorige week een locomotief van SNCF Fret in Roosendaal. Werd gekoppeld aan containerwagens om de grens over te rijden. Die had ik nog niet vaak daar gezien.
Groeten,
Marianne
Staakten ze dan gisteren? Vond het al zo rustig met goederenvervoer op de Brabantlijn, dus dat zal het wel verklaren dan.
Waarom staakten ze eigenlijk?
Zag vorige week een locomotief van SNCF Fret in Roosendaal. Werd gekoppeld aan containerwagens om de grens over te rijden. Die had ik nog niet vaak daar gezien.
Groeten,
Marianne

Gebeurt normaal minstens eens per week, dan komt er een containertrein van ITL die doorgegeven wordt aan SNCF die hem naar Belgie brengt..Antwerpen of Zeebrugge... (normaal omgekeerd een dag later...)Marianne schreef:
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Hallo,
En ik dacht nog wel dat het bijzonder was
Waarom vindt die wissel eigenlijk plaats? ITL zie ik wel vaak rijden op de Brabantroute. Dacht trouwens gelezen te hebben dat ITL deel uitmaakte van SNCF Fret, maar weet dat niet zeker.
Groeten,
Marianne
En ik dacht nog wel dat het bijzonder was

Waarom vindt die wissel eigenlijk plaats? ITL zie ik wel vaak rijden op de Brabantroute. Dacht trouwens gelezen te hebben dat ITL deel uitmaakte van SNCF Fret, maar weet dat niet zeker.
Groeten,
Marianne

Klopt maar ITL heeft geen loks "met papieren" voor Belgie...Marianne schreef:
En ik dacht nog wel dat het bijzonder was![]()
Vanavond 18:00 doortocht in Kalmthout SNCFF 66er naar Roosendaal met (bijna) lege containershuttle.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dank u voor de toelichting
Meestal ben ik wel rond 16:10 in Roosendaal, maar vandaag toevallig niet (bijeenkomst op werk)
Jammer eigenlijk, anders had ik hem wel door Roosendaal zien komen en er een foto van kunnen maken.
Maar goed is niet anders
Groeten,
Marianne
Meestal ben ik wel rond 16:10 in Roosendaal, maar vandaag toevallig niet (bijeenkomst op werk)
Jammer eigenlijk, anders had ik hem wel door Roosendaal zien komen en er een foto van kunnen maken.
Maar goed is niet anders

Groeten,
Marianne