Ledeberg.
Ledeberg.
Hallo,
Een weekje terug passeerde ik om 16.15 u met de trein langs de oude halte Ledeberg. Er stond daar opvallend veel volk op het perron. Stoppen daar nog dagelijks treinen voor een diensthalte voor het personeel van de CW Gent-Brugge?
De L-trein uit Eeklo kwam ik even verder tegen.
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Een weekje terug passeerde ik om 16.15 u met de trein langs de oude halte Ledeberg. Er stond daar opvallend veel volk op het perron. Stoppen daar nog dagelijks treinen voor een diensthalte voor het personeel van de CW Gent-Brugge?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Re: Ledeberg.
Joris, ik denk dat de oude halte die jij bedoelt Gentbrugge-Zuid heette. Best mogelijk dat daar nog diensttreinen stoppen, anders zou men die perrons niet hebben laten liggen denk ik.Joris schreef:Hallo,
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Een halte Ledeberg heeft - lang geleden - ook bestaan maar die lag volgens mij iets verder richting Gent.
Groeten,
Paul
'Lang geleden' wil zeggen zowat 100 jaar terug, ik vond het enkel terug in het dienstregelingboekje van 1910.
Ik was net als Joris in de veronderstelling dat de halte aan de werkplaats Ledeberg heette maar logischerwijs kan dat niet.
Ik was net als Joris in de veronderstelling dat de halte aan de werkplaats Ledeberg heette maar logischerwijs kan dat niet.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
- trainfreak
2 of 3 weken geleden zat ik op een MW41 die daar ook stopte.Joris schreef:Hallo,
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Dus die stopt er nog meerdere keren per dag
das ne dienststilstand voor personeel van de CW gentbrugge, ene stop s'morgens en ene s'vonds, vroeger stopte s'avonds een P trein van de dampoort, ma die rijd ni meer, nu stopt een eeklo daar, smorgens weet ik ni, ook ne eeklo zekers 

-
Ik ben een dagelijkse pendelaar tussen Eeklo en Gent en kan je geloven dat ik het perron waar jullie over spreken nog nooit gezien heb? Heeft er toevallig iemand een foto?
Hogersluys schreef:Ik ben een dagelijkse pendelaar tussen Eeklo en Gent en kan je geloven dat ik het perron waar jullie over spreken nog nooit gezien heb? Heeft er toevallig iemand een foto?
heb geen foto, maar perron ligt IN de driehoek zelf, komende van gent bijvoorbeeld, na de vertakking die wegdraait vanaf lijn 50E en voor de andere 50 er bij komt (spoor komende van merelbeke richting dampoort), mss herken je beter de tramhalte, eindpunt van de moskou lijn of welke ist ? Daar ligt da perron.
In mijn collectie spoorboekjes vind ik de halte Ledeberg in 1907, 1914 en 1920. Niet meer in 1931.dekooiker schreef:'Lang geleden' wil zeggen zowat 100 jaar terug, ik vond het enkel terug in het dienstregelingboekje van 1910.
Paul
- trainfreak
Klopt, (ongeveer) gelijk naast het tunneltje onder de spoorweg2012 schreef:Hogersluys schreef:Ik ben een dagelijkse pendelaar tussen Eeklo en Gent en kan je geloven dat ik het perron waar jullie over spreken nog nooit gezien heb? Heeft er toevallig iemand een foto?
heb geen foto, maar perron ligt IN de driehoek zelf, komende van gent bijvoorbeeld, na de vertakking die wegdraait vanaf lijn 50E en voor de andere 50 er bij komt (spoor komende van merelbeke richting dampoort), mss herken je beter de tramhalte, eindpunt van de moskou lijn of welke ist ? Daar ligt da perron.
Langs de kant van de CW staan er ook betonnen schuilhokjes, of toch iets wat ervoor moet doorgaan

Hallo,
Die schuilhokjes, dat zijn gewone golfplaten volgens mij, niet te veel beton...
Bedankt voor de antwoorden!
Groeten,
Joris De Mol
De Lijn Gent-Sint-Pieters - Moskou (lijn 4) eindigt dara inderdaad in de buurt.trainfreak schreef:Langs de kant van de CW staan er ook betonnen schuilhokjes, of toch iets wat ervoor moet doorgaan2012 schreef: eindpunt van de moskou lijn of welke ist ? Daar ligt da perron.
Die schuilhokjes, dat zijn gewone golfplaten volgens mij, niet te veel beton...
Bedankt voor de antwoorden!
Groeten,
Joris De Mol
-
in dat tunneltje staat er trouwens supermooie graffiti
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=12&t=4523
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=12&t=4523