Staking B-cargo
Staking B-cargo
Ik heb er hier nog niets van gelezen.
Staken omdat ze het te druk hebben terwijl boel heel stilletjes is...
Gerucht: 500 man naar Reizigers..... knap toch is voordeel openbare dienst en officieel werken ze toch allemaal voor holding, als interim kantoor.
Steven tevreden ? Dat neemt de druk van de ketel bij reizigers-machinisten...
Staken omdat ze het te druk hebben terwijl boel heel stilletjes is...
Gerucht: 500 man naar Reizigers..... knap toch is voordeel openbare dienst en officieel werken ze toch allemaal voor holding, als interim kantoor.
Steven tevreden ? Dat neemt de druk van de ketel bij reizigers-machinisten...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Staking B-cargo
Treinbestuurders van Cargotreinen vallen niet onder B-cargo maar onder de directie van techniek en productie. Dus treinbestuurders cargo zijn niet de stakers. Zoveel volk werkt er niet voor B- Cargo hoor. Het gaat dus om de andere beroepen die wel rechtstreeks onder B cargo vallen. B-Cargo moet zijn treinbestuurders dus gaan halen bij de directie Techniek en Productie waar dat ik zelf voor de reizigerstreinen ook onder val. Rangeerbestuurders, rangeers, onderchefs cargo, .... vallen er wel onder zover ik al die beroepen van cargo ken.
Re: Staking B-cargo
Maar B-cargo heeft toch totaal GEEN personeel iedereen werkt toch voor DE holding ?Steven schreef:Treinbestuurders van Cargotreinen vallen niet onder B-cargo maar onder de directie van techniek en productie. Dus treinbestuurders cargo zijn niet de stakers. Zoveel volk werkt er niet voor B- Cargo hoor. Het gaat dus om de andere beroepen die wel rechtstreeks onder B cargo vallen. B-Cargo moet zijn treinbestuurders dus gaan halen bij de directie Techniek en Productie waar dat ik zelf voor de reizigerstreinen ook onder val. Rangeerbestuurders, rangeers, onderchefs cargo, .... vallen er wel onder zover ik al die beroepen van cargo ken.
En het gerucht van 500 man die terug naar de holding gaan en daarna naar reizigers klopt dat ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Staking B-cargo
er rijden ook bestuurders rangeringen rond in de haven en sommige vallen zelfs onder Infrabel 
alles is mogelijk.

alles is mogelijk.



Re: Staking B-cargo
Met wie hebben onze spoormannen eigenlijk een arbeidskontrakt ?Robin schreef:er rijden ook bestuurders rangeringen rond in de haven en sommige vallen zelfs onder Infrabel
alles is mogelijk.
Met de holding dacht ik, maar NIET met reizigers, Cargo, Infrabel...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Staking B-cargo
Artikel 4 van de beheersovereenkomst met NMBS-Holding is heel duidelijk: 1 van de opdrachten van de Holding is:dentheo schreef:Met wie hebben onze spoormannen eigenlijk een arbeidskontrakt ?Robin schreef:er rijden ook bestuurders rangeringen rond in de haven en sommige vallen zelfs onder Infrabel
alles is mogelijk.
Met de holding dacht ik, maar NIET met reizigers, Cargo, Infrabel...
de terbeschikkingstelling van personeel aan de twee andere vennootschappen van de NMBS-groep,
waarbij de NMBS-Holding de enige werkgever blijft,
als waarborg voor de eenheid van het statuut en de sociale dialoog;
Dat betekent dus dat iedereen van de NMBS-groep werknemer is van NMBS-Holding.
Re: Staking B-cargo
Enkel de statutairen vallen onder de holding, maar er zijn ook nog contractuelen, externen, ... die kan B-cargo wel zelf aanwerven. Zo heeft men zelfs een tijdje treinbegeleiders en techniekers aangeworven als contractuelen. Die vallen dus niet onder dat fameuze statuut, hebben zelfs die voordelen niet en zo meer. B Cargo is een entiteit binnen de NMBS net zoals Techniek en productie dat is. Het is zo dat alle treinbestuurders onder techniek en productie (TP) vallen, rangeerbestuurders vallen voornamelijk onder B cargo, treinbegeleiders vallen onder Reizigers Nationaal (RN). Be cargo heeft dus niets te zeggen over het beheer van de treinbestuurders zelf die ze moet gaan vragen bij TP.
Re: Staking B-cargo
Je werkt dus bij de Holding maar je bent voortverhuurd aan B-cargo...Stuka schreef:Ikzelf werk bij B-Cargo en ik heb toch nog niks gehoord van een staking...
En sommigen zullen in de toekomst dus aan NMBS-reizigers verhuurd worden...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Staking B-cargo
reizigers op zich heeft geen enkele treinbestuurder maar wel treinbegeleidingspersoneel, het besturingspersoneel valt onder de directie techniek en productie zoals ik al eerder schreef. Het ziet er niet naar uit dat dit snel zal veranderen, techniek en productie is de samenvoeging van de vroegere directie treinen en directie materieel.
Re: Staking B-cargo
Dat is niet wat er in artikel 106 staat van de beheersovereenkomst met NMBS-Holding:Steven schreef:Enkel de statutairen vallen onder de holding...
In haar hoedanigheid van enige werkgever van het voltallige personeel van de NMBS groep, ongeacht hun toewijziging en hun statuut,
en als waarborger van de eenheid van het personeelsstatuut en de sociale dialoog,
ziet de NMBS-Holding toe op de eenvormigheid van de regels inzake personeelsbeheer bij de drie vennootschappen van de NMBS-groep.
Re: Staking B-cargo
Contractuelen zijn geen stautairen en hebben dus geen statuut, het zit hem soms in de vrij letterlijke betekenis van een woord, idem met externen. Trouwens zover ik weet moeten de contractuelen in geval ze vakbondssteun willen bij de algemene afdelingen zijn van acv (dus niet transcom) en acod. Het is niet altijd eenvoudig om in dit bus uw weg te vinden.
Re: Staking B-cargo
Dat is niet hetgeen ik versta onder de term "ongeacht hun statuut" en "voltallig personeel".Steven schreef:Contractuelen zijn geen stautairen en hebben dus geen statuut, het zit hem soms in de vrij letterlijke betekenis van een woord, idem met externen. Trouwens zover ik weet moeten de contractuelen in geval ze vakbondssteun willen bij de algemene afdelingen zijn van acv (dus niet transcom) en acod. Het is niet altijd eenvoudig om in dit bus uw weg te vinden.
Wat betreft de vakbond staat op de website van ACOD Spoor:
"Elke statutaire, tijdelijke en contractuele werknemer van de NMBS en haar filialen kan lid worden van ACOD Spoor"