De socialistische spoorvakbond en SP.A Limburg willen meer snelle treinverbindingen vanuit onze provincie met Brussel. Uit cijfers van de vakbond blijkt dan weer dat het aantal vertragingen in Limburg het grootst is.
Zouden er binnenkort verkiezingen zijn? Of misschien menen ze het wel echt! Maar het zou echt wel mogen.
De boog van Leuven ligt er momenteel enkel bij om met P-treinen erover te bollen. Als hier vanuit Limburg nu 'ns een treinreeks zou overrijden,...
De IC Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke zou zeker via de boog mogen... Tussen Hasselt en Brussel rijden er dan nog IC-treinen via Leuven.
LML schreef:De boog van Leuven ligt er momenteel enkel bij om met P-treinen erover te bollen. Als hier vanuit Limburg nu 'ns een treinreeks zou overrijden,...
De IC Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke zou zeker via de boog mogen... Tussen Hasselt en Brussel rijden er dan nog IC-treinen via Leuven.
Ook een extra mooi weer ICT uit Hasselt gaat er nu in het weekend over (zelfs vandaag).
Doe zo geen domme vragen. NATUURLIJK zullen ze gratis zijn. Scheren is toch ook gratis, morgen?
Heb je Patrick's smiley dan niet opgemerkt?
oor de zoveelste keer: hoeveel smiley's moet een mens achter zijn zin zetten voordat de medemens weet hij het niet serieus bedoelt?
Tsja, 'k had de mijne opzettelijk virtueel gezet... maar ze stonden er dus wel. Misschien is de slogan "morgen scheert men gratis" u nog niet bekend? Dat is de grootste gemene deler van alle verkiezingsbeloften.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Het wordt meer dan hoogtijd dat de NMBS daar toch eens werk gaat vanmaken om een klokvaste IC via de boog van Leuven te sturen.
Hoeveel heeft die bocht eigenlijk gekost?
Voor maar 4 treinen 's morgens en 4 's avonds?
Lijkt mij toch een heel dure investering te zijn geworden die gewoonweg onderbenut wordt!!
Geen personeel of rijtuigen/ locs enzovoort zal het excuus weer zijn waarschijnlijk! Maar terwijl is er wel genoeg personeel enzovoort voor in december steeds andere extra treinen te laten rijden.Of wil men nu werkelijk blijven wachten tot men de Knokke - Blankenberge gaat splitsen?!
Zoveel andere extra treinen zijn er niet hoor, meestal gaat het om het omzetten van P treinen naar uurritten, waarbij men meestal ook gebruik maakt van de andere lege ritten van die P treinen en het iets langer maken van de dienst van de bestuurder. Kortweg dat is in alle hoekjes zoeken om het maximum uit iets te halen.
Duikbril AM86 schreef:
Hoeveel heeft die bocht eigenlijk gekost?
Lijkt mij toch een heel dure investering te zijn geworden die gewoonweg onderbenut wordt!!
Je moet geen lege treinen over een spoorweg sturen omdat die spoorweg daar nu eenmaal ligt, dan ben je 2x dom bezig
Duikbril AM86 schreef:Geen personeel of rijtuigen/ locs enzovoort zal het excuus weer zijn waarschijnlijk! Maar terwijl is er wel genoeg personeel enzovoort voor in december steeds andere extra treinen te laten rijden.
Het aantal extra treinen in 2010 zal bij mijn weten beperkt zijn.
Duikbril AM86 schreef:Of wil men nu werkelijk blijven wachten tot men de Knokke - Blankenberge gaat splitsen?!
Dat zou best wel eens kunnen. Dat zal niet in 2010 zijn, hopelijk wel in 2011.
Ik had het wel over december van voorgaande jaren niet over wat men al dan niet in december 2009 gaat doen.
Zo werd er wel personeel gevonden de laatste jaren voor volgende treinen:
-> ICP Gent - Antwerpen
-> IRg Turnhout - Antwerpen
-> L-trein Herentals - Lier
-> L-trein Lokeren - Gent ( voor de bediening van Beervelde)
-> Extra trein tussen Antwerpen - Leuven (IC of IR trein?)
-> IRb Brussel- Antwerpen.
Duidelijke dat Limburg geen prioriteit is voor de NMBS, waarmee ik totaal niet wil zeggen dat bovenstaande treinen geen goede zaak zijn!