MSC Beatrice dinsdag 7 april in Antwerpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Jean

Bericht door Jean »

Containerreus in Antwerpse haven

ANTWERPEN -

De MSC Beatrice, een containerschip van 366 meter lang, vaart vandaag de Westerschelde op om de Antwerpse haven aan te lopen. Het is de eerste keer dat zo'n groot containerschip - met plaats voor 14.000 containers - de haven van Antwerpen aandoet.

De Vlaamse overheid wijst er op dat het gaat om een proefvaart, omdat de maximale toegestane lengte voor schepen op de Westerschelde nu 360 meter bedraagt.

Er zijn de nodige organisatorische en preventieve maatregelen genomen om de reis veilig en vlot te laten verlopen. Een simulatie wees eerder al uit dat er geen technische problemen kunnen optreden.

Na een evaluatie van de proefvaart wordt er beslist of in de toekomst schepen met dergelijke gigantische afmetingen worden toegelaten in de haven.

Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 090406_019
Jean

Re: MSC Beatrice dinsdag 7 april in Antwerpen

Bericht door Jean »

Dinsdag 7 april ontvangt de haven van Antwerpen de MSC Beatrice, alleen onverwachte (weers)omstandigheden kunnen nog vertraging opleveren. Met een lengte van 366 meter en een capaciteit van 14.000 TEU is de MSC Beatrice één van ’s werelds grootste containerschepen.

Hieronder geven we u alvast een overzicht van recordschepen in de Antwerpse haven en de beste locaties om de MSC Beatrice varend én van dichtbij te bewonderen.
Afbeelding Niet te missen!

Om niets van de MSC Beatrice te missen, selecteerden we drie locaties waar u het reusachtige schip al varend van slechts enkele tientallen meters afstand kunt bewonderen. Voor elke locatie is een korte routebeschrijving voorzien.

Meer...

Recordschepen in de haven van Antwerpen

Met de komst van de MSC Beatrice worden in de haven van Antwerpen heel wat records verbroken. Zo is ze het langste schip dat ooit op de Schelde heeft gevaren en geen enkel ander schip dat naar Antwerpen kwam had zo'n grote containercapaciteit. Ben je benieuwd welke records de haven van Antwerpen nog in haar geschiedenisboeken heeft staan? Klik hieronder voor meer details.

Meer...
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Best interessant hoor Jean, maarre hebt ge u niet van forum vergist? 't Gaat hier over treinen, weet ge wel...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rail s

Bericht door rail s »

jan_olieslagers schreef:Best interessant hoor Jean, maarre hebt ge u niet van forum vergist? 't Gaat hier over treinen, weet ge wel...
een deel van de containers zal via het spoor getransporteerd worden dus ...
van ver heeft het er wel mee te zien (meer dan de pakweg facebook of je favoriete muziek...)
En 14000 :!: TEU is overal nieuws
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Met wat van zo'n boot komt kunnen er heel wat treintjes volgezet worden.
Laat maar komen die handel!
Als ze dan eens een trein van 600m met enkel MSC vormen dan sta ik klaar met de camera :D
De trein.
Alleen voor durvers.
jan_olieslagers

Wel wel, 'k zal er eens naar uitkijken als ik daar mijn rondjes aan het draaien ben in het zwerk. Is het geweten waar hij precies gaat liggen ? En wanneer is het vertrek voorzien?
OMC

Bericht door OMC »

dekooiker schreef:Met wat van zo'n boot komt kunnen er heel wat treintjes volgezet worden.
Laat maar komen die handel!
Als ze dan eens een trein van 600m met enkel MSC vormen dan sta ik klaar met de camera :D
Als ik me niet vergis rijdt DLC/Crossrail zo'n trein met alleen maar MSC containers, heb hem in de vorige dienstregeling vaak gespot in het Antwerpse.
Jean

Bericht door Jean »

jan_olieslagers schreef:Wel wel, 'k zal er eens naar uitkijken als ik daar mijn rondjes aan het draaien ben in het zwerk. Is het geweten waar hij precies gaat liggen ? En wanneer is het vertrek voorzien?
Nog tem donderdag of vrijdag in Antwerpen , ligplaats zou Dewaidedok zijn
Trammist

Bericht door Trammist »

Hier kun je en boeiende fotoreeks bekijken over dit schip (wel een eindje naar omlaag scrollen).
jan_olieslagers

Jean schreef:
jan_olieslagers schreef:Wel wel, 'k zal er eens naar uitkijken als ik daar mijn rondjes aan het draaien ben in het zwerk. Is het geweten waar hij precies gaat liggen ? En wanneer is het vertrek voorzien?
'k Heb gisteren rond 12u daar rondgekeken maar geen uitzonderlijk groot schip gezien, wel verschillende andere met MSC eropgeschreven... Pech gehad?
Adler

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef:
Jean schreef:
'k Heb gisteren rond 12u daar rondgekeken maar geen uitzonderlijk groot schip gezien, wel verschillende andere met MSC eropgeschreven... Pech gehad?
Dan was hij juist weg denk ik.
Ik ben er donderdagnamiddag langs gevaren met de Flandriaboot.
Plaats reactie