Terugkerende storingen aan overwegen/seinen lijn 21
Terugkerende storingen aan overwegen/seinen lijn 21
Voor de 4de keer op 3 weken is het weer zover. Railtime meldt dat de overwegen tussen Landen en Sint-Truiden gestoord zijn. Gisteren, vorige vrijdag en in het weekend van 21-22 maart was het ook al van dat. Dan evolueerde het probleem telkens van gestoorde overwegen tussen Sint-Truiden en Landen naar gestoorde seinen en overwegen tussen Alken en Sint-Truiden. Er moet daar toch iets serieus mis zijn de infrastructuur. Vertragingen en inkortingen op de hele lijn naar Gent/Knokke-Blankenberge zijn telkens voor de rest van de dag het geval. Hoe lang gaat dit nog blijven duren? Kan infrabel dat probleem eens goed oplossen? Ik schaam me in hun plaats dat het telkens weer van dat is
.

Re: Terugkerende storingen aan overwegen/seinen lijn 21
Vroeger stonden enkel inrijsignalen met waarschuwingssignalen tss Alken en Landen.
Ze hebben nu permissive signalen bijgeplaatst. Ik zag vrijdag nog de electricien in de cabines nog de nodige aansluitingen maken.
Ik schat nog een 1/2 jaar en de meeste problemen zijn daar opgelost en de doorstroom kan verhoogt worden.
Ze hebben nu permissive signalen bijgeplaatst. Ik zag vrijdag nog de electricien in de cabines nog de nodige aansluitingen maken.
Ik schat nog een 1/2 jaar en de meeste problemen zijn daar opgelost en de doorstroom kan verhoogt worden.
Nu snap ik niet goed wat je bedoeld, dat er alleen waarschuwingsseinen langs de lijn stonden ? Dat kan alvast niet want een waarschuwingssein kan onmogelijk een overweg dekken ...Knipex schreef:Vroeger stonden enkel inrijsignalen met waarschuwingssignalen tss Alken en Landen.
En meestal zijn de seinen op de lijn die mogelijk overwegen dekken niet beheerde (=permissive) seinen.
Of wat bedoel je ?
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Er zijn meerdere lijnen waar de overwegen NIET door de seinen zelf maar door het seinhuis onder controle zijn. Zo zal je op lijn 60 bij een gestoord permisief sein geenrekening moeten houden met de overwegen. Ik meende te weten dat op lijn 21 dezelfde techniek van toepassing is.
Doch bij het plaatsen van de nieuwe deken schakelt men meestal over. Het kan deze overschakeling zijn die voor de problemen zorgt.
Doch bij het plaatsen van de nieuwe deken schakelt men meestal over. Het kan deze overschakeling zijn die voor de problemen zorgt.
Knipex bedoelt dat er vroeger op lijn 21 geen seinen waren in volle baan. Enkel inrijseinen (voorafgegaan door een waarschuwingssein) aan de stations.HLE 2302 schreef:Nu snap ik niet goed wat je bedoelt, dat er alleen waarschuwingsseinen langs de lijn stonden ? Dat kan alvast niet want een waarschuwingssein kan onmogelijk een overweg dekken ...
Wat ik niet zo goed snap, is waarom men nu wel permissieve seinen in volle baan plaatst langs een enkelsporige lijn. Tenzij dat die seinen de overwegen zouden beveiligen. Of dat men meerdere treinen kort na elkaar in dezelfde richting over de lijn zou willen sturen, maar dat lijkt me op lijn 21 toch niet het geval te zijn.
Paul
Men wil een bepaalde standaard invoeren. Met het invoeren van de EBP seinhuizen wil men dus overal gelijkaardige seinen en controle op de treinen. De lijnen met hele grote afstanden tussen de seinen zijn dus stelselmatig aan het verdwijnen. Als men dan ooit het idee heeft op een bepaalde lijn toch een hogere frequentie in te leggen zal het op dat moment dan ook geen probleem meer zijn.