Hallo,
Ik heb net een brief ontvangen dat ik mag starten als bestuurder-rangeringen bij "TCT Brussel"
is dit haalbaar met de trein of koop ik beter een tweede auto?
Is dit in Brussel zelf of in één van de gemeente's er rond (Schaarbeek)?
Ik woon in Oostende...
Starten als bestuurder-rangeringen in TCT Brussel.
Re: Starten als bestuurder-rangeringen in TCT Brussel.
Een Rangeerbestuurder werkt ook in ploegen, in een 3x8-systeem. Meestal betekend dat beginnen om 6, 14 of 22 uur. Ik zie dat je nogal nipt in Schaarbeek geraakt tijdens de week, en net niet tijdens het weekend. In Brussel-Zuid heb je natuurlijk iets meer tijd.
Mij lijkt de trein wellicht wel haalbaar, de aflosuren zijn vaak wat aangepast aan de dienstregeling, dus zou het kunnen dat je bijvoorbeeld maar om 6u30 moet aflossen, bijvoorbeeld.
Valt Vorst ook niet onder TCT Brussel? Of is dat geen werkzetel voor (rangeer)bestuurders?
Ik woon in Vorst, en ben op 10 à 15' aan het Zuidstation met mijn fiets, dus dat zou zeker geen probleem mogen zijn.
Je kan natuurlijk ook altijd verhuizen naar Brussel
Je wekker een uur later zetten, het doet echt deugd, hoor.
Mij lijkt de trein wellicht wel haalbaar, de aflosuren zijn vaak wat aangepast aan de dienstregeling, dus zou het kunnen dat je bijvoorbeeld maar om 6u30 moet aflossen, bijvoorbeeld.
Valt Vorst ook niet onder TCT Brussel? Of is dat geen werkzetel voor (rangeer)bestuurders?
Ik woon in Vorst, en ben op 10 à 15' aan het Zuidstation met mijn fiets, dus dat zou zeker geen probleem mogen zijn.
Je kan natuurlijk ook altijd verhuizen naar Brussel

En mijn vrouw dan haar wekker drie uur vroeger zetten om naar west-vlaanderen te rijden???groentje schreef:Een Rangeerbestuurder werkt ook in ploegen, in een 3x8-systeem. Meestal betekend dat beginnen om 6, 14 of 22 uur. Ik zie dat je nogal nipt in Schaarbeek geraakt tijdens de week, en net niet tijdens het weekend. In Brussel-Zuid heb je natuurlijk iets meer tijd.
Je kan natuurlijk ook altijd verhuizen naar BrusselJe wekker een uur later zetten, het doet echt deugd, hoor.

Neengroentje schreef:Valt Vorst ook niet onder TCT Brussel? Of is dat geen werkzetel voor (rangeer)bestuurders?
de bestuurder vangen hun werk aan te Brussel zuid of te Schaarbeek.
We zullen wel zien, eerst mijn opzeg uit doen bij m'n huidig werk...Steven schreef:de bestuurder vangen hun werk aan te Brussel zuid of te Schaarbeek.
Juni kan ik beginnen.
Ze zeggen dat dit geen probleem is en dat ik gewoon bijsluit bij de groep.
Hopelijk heeft dit geen problemen bij het halen van mijn brevet...
neen hoor dat is nooit een probleem, er zijn in elke groep wel mensen die een opzeg moeten voldoen, ze laten dan de groep (de mensen die al kunnen) gewoon wat praktijk meevolgen en starten met de theorie als iedereen er is.
Steven schreef:neen hoor dat is nooit een probleem, er zijn in elke groep wel mensen die een opzeg moeten voldoen, ze laten dan de groep (de mensen die al kunnen) gewoon wat praktijk meevolgen en starten met de theorie als iedereen er is.
Dat zou ik leuk vinden!!!

Het is altijd leuker om allemaal samen te starten aan de opleiding.