Wifi toegang in stations
-
Re: Wifi toegang in stations
Ik dacht bordjes te hebben gezien van een T?l?n?t hotspot in Brussel-Zuid , pardon, FBMZ ?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Overzicht van de Telenet hotspots in NMBS stations, volgens http://www.telenethotspot.be/php/waar_h ... hp?lang=nl:
NMBS Station Aalst, Aalst
NMBS Station Aarschot, Aarschot
NMBS Station Antwerpen/Berchem, Antwerpen
NMBS Station Arlon, Arlon
NMBS Station Ath, Ath
NMBS Station Blankenberge, Blankenberge
NMBS Station Braine-l'Alleud, Braine-l'Alleud
NMBS Station Brugge, Brugge
NMBS Station Brussel Centraal, Brussels
NMBS Station Brussel Luxemburg, Brussels
NMBS Station Brussel Noord, Brussels
NMBS Station Brussel Schuman, Brussels
NMBS Station Brussel Zuid, Brussels
NMBS Station Charleroi Sud, Charleroi
NMBS Station Denderleeuw, Denderleeuw
NMBS Station Dendermonde, Dendermonde
NMBS Station Gembloux, Gembloux
NMBS Station Gent Sint-Pieters, Gent
NMBS Station Hasselt, Hasselt
NMBS Station Herentals, Herentals
NMBS Station Kortrijk, Kortrijk
NMBS Station Landen, Landen
NMBS Station Leuven, Leuven
NMBS Station Liège Guillemins, Liège
NMBS Station Lier, Lier
NMBS Station Mechelen, Mechelen
NMBS Station Mons, Mons
NMBS Station Namur, Namur
NMBS Station Nivelles, Nivelles
NMBS Station Oostende, Oostende
NMBS Station Ottignies, Ottignies
NMBS Station Sint-Niklaas, Sint-Niklaas
NMBS Station Tienen, Tienen
NMBS Station Tournai, Tournai
NMBS Station Verviers Central, Verviers
NMBS Station Zottegem, Zottegem
Paul
NMBS Station Aalst, Aalst
NMBS Station Aarschot, Aarschot
NMBS Station Antwerpen/Berchem, Antwerpen
NMBS Station Arlon, Arlon
NMBS Station Ath, Ath
NMBS Station Blankenberge, Blankenberge
NMBS Station Braine-l'Alleud, Braine-l'Alleud
NMBS Station Brugge, Brugge
NMBS Station Brussel Centraal, Brussels
NMBS Station Brussel Luxemburg, Brussels
NMBS Station Brussel Noord, Brussels
NMBS Station Brussel Schuman, Brussels
NMBS Station Brussel Zuid, Brussels
NMBS Station Charleroi Sud, Charleroi
NMBS Station Denderleeuw, Denderleeuw
NMBS Station Dendermonde, Dendermonde
NMBS Station Gembloux, Gembloux
NMBS Station Gent Sint-Pieters, Gent
NMBS Station Hasselt, Hasselt
NMBS Station Herentals, Herentals
NMBS Station Kortrijk, Kortrijk
NMBS Station Landen, Landen
NMBS Station Leuven, Leuven
NMBS Station Liège Guillemins, Liège
NMBS Station Lier, Lier
NMBS Station Mechelen, Mechelen
NMBS Station Mons, Mons
NMBS Station Namur, Namur
NMBS Station Nivelles, Nivelles
NMBS Station Oostende, Oostende
NMBS Station Ottignies, Ottignies
NMBS Station Sint-Niklaas, Sint-Niklaas
NMBS Station Tienen, Tienen
NMBS Station Tournai, Tournai
NMBS Station Verviers Central, Verviers
NMBS Station Zottegem, Zottegem
Paul
das niet gratis, das betalend, en nogal duurmelle schreef:Hallo,
Is er gratis wifi toegang in stations? Zoja, welke?
Mvg,
Melle

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Oeps: is inderdaad niet gratis tenzij je TurboNet klant bent. Voor andere Telenet klanten is het 10 Euro per maand.
Sorry voor het misverstand.
Paul
Sorry voor het misverstand.
Paul
-
ik vraag me af waarom wifi altijd zo duur is terwijl je in een internet cafe voor een paar euro een uur op internet mag
ik heb bijna altijd gemerkt in het buiteland dat de wifi duurder is als het internet cafe!
in munchen HBF koste wifi 8€/u terwijl het in het internet cafe naast het station maar €1,50 per uur kost
, en bij een wifi netwerk hebben ze niet eens computers enzo nodig

ik heb bijna altijd gemerkt in het buiteland dat de wifi duurder is als het internet cafe!
in munchen HBF koste wifi 8€/u terwijl het in het internet cafe naast het station maar €1,50 per uur kost

-
hebben we al, maar we hebben gewoon expressnetBartjedj schreef:Eén antwoord: neem een Telenet-abonnement![]()
BDJ

en daarbij moet je nog altijd 10€ per maand betalen, haal ik het beter gewoon uit de lucht eh

Trek in de stad je laptop open en je hebt 10 onbeveiligde wifi's. Doe ik als ik op reis ben in Spanje 

Een wifi netwerk aanlegen in een station is niet zo triviaal.treinbruno schreef:ik vraag me af waarom wifi altijd zo duur is terwijl je in een internet cafe voor een paar euro een uur op internet mag![]()
in munchen HBF koste wifi 8€/u terwijl het in het internet cafe naast het station maar €1,50 per uur kost, en bij een wifi netwerk hebben ze niet eens computers enzo nodig
![]()
- Je hebt een aantal Wifi basis stations nodig. Om een groot station te dekken heb je er verschillende nodig (In Zürich HBF heb ik er al een stuk of twintig gescant). Dit zijn ook geen Wifi Basis stations zoals je bij de PC boer om de hoek koopt. Deze basisstations zijn weer en vandaal bestendig. Reken er maar op dat die 500 euro en meer per stuk kosten. Maal 20, dat is dan 10000 euro voor de AP's alleen.
Daar komt dan nog bij:
- Netwerk routers en switches. Je wil niet permanent iemand ter plekke hebben, dus je koopt kwaliteit. Voeg nog een paar 1000 Euro toe.
- Je moet naar elk AP een netwerk kabel leggen. Dat is waarschijnlijk wat nog het meeste kost.
- Huur van je lokaties.
- Netwerk aansluiting. Ik haal op het Wifi net in Zürich snelheden die toch doen vermoden dat het niet gewoon via een goedkope ADSL of Kabel internat aansluiting loopt...
- Servers voor het gebruikersbeheer.
- Administratiekosten. Ik kan het T-Mobile Wifi netwerk in Duitsland (oa op de ICE) gebruiken, en de kosten mijn Zwitserse telefoonrekening (die mijn baas betaalt

Dan is een Internet Cafe ene stuk goedkoper af. Je huur een ruitem, je koopt een serie Aldi PC's, je neemt een Telenet abonnement en zet er een student die wat wil bijverdienen terwijl hij zijn thesis schrijft er in ...
Natuurlijk zal het publiek ook wel meespelen. Wifi hotspots zijn eerder op zakenreizigers gericht. Die is het doorgaans worst hoeveel het kost...
Mijn reisje naar Schotland zit er bijna op en dus even de volgende vaststellingen meedelen.
Wifi gratis in St Pancras International station
Wifi gratis op de trein tussen Londen Kings X en Edinburgh. (east coast line = national express)
Wifi gratis in verschillende delen van de stad Edinburgh (publieke plaatsen zoals bars en mc donalds maar ook prive wifi's die niet beveiligd zijn).
Wifi gratis in St Pancras International station
Wifi gratis op de trein tussen Londen Kings X en Edinburgh. (east coast line = national express)
Wifi gratis in verschillende delen van de stad Edinburgh (publieke plaatsen zoals bars en mc donalds maar ook prive wifi's die niet beveiligd zijn).
Hoe hoog ben je geraakt ??? Wick ?? Thurso ?Steven schreef:Mijn reisje naar Schotland zit er bijna op en dus even de volgende vaststellingen meedelen.
Laatst gewijzigd door dentheo op 22 jul 2009, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
ik ben maar naar edinburgh geweest. Mijn bezoekje was minder trein dan wel muziekgebonden.