staking 27 mei 2009 ?
-
staking 27 mei 2009 ?
zopas verneem ik geruchten over een spontane staking morgen woensdag 27 mei - bron zou misschien kunnen zijn een loketbediende in FBMZ - wat is er hiervan aan?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: staking 27 mei 2009 ?
Moest dit op voorhand bekend zijn, zou dat niet zo spontaan meer zijn. Persoonlijk weet ik van niks.jan_olieslagers schreef:zopas verneem ik geruchten over een spontane staking morgen woensdag 27 mei - bron zou misschien kunnen zijn een loketbediende in FBMZ - wat is er hiervan aan?
Volgens mij SNCF.... man droomt er in den dag al van SNCF te worden???celtjan schreef:Moest dit op voorhand bekend zijn, zou dat niet zo spontaan meer zijn. Persoonlijk weet ik van niks.jan_olieslagers schreef:zopas verneem ik geruchten over een spontane staking morgen woensdag 27 mei - bron zou misschien kunnen zijn een loketbediende in FBMZ - wat is er hiervan aan?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Mijn inlichtingenbron was nog zo slecht niet: inderdaad volop afgeschafte treinen tussen Mechelen en Halle, en in Vilvoorde chaos en verwarring. 't Was alweer een heel avontuur maar ik ben op kantoor geraakt. Dank aan het personeel dat wel werkte!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Ik hoop dat ze hier nu geen omgekeerd effect door bekomen... Want van 2 stakingen op 3 dagen worden reizigers niet echt blij vrees ik.
rijd er nu nog veel met die staking? Want ik moet van de namiddag in FVV de late gaan doen... 

groentje schreef:Artikel in DS: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 052009_008
Prachtig toch... professioneel...
Infrabel zegt al het mogelijke te doen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden. De spoorwegbeheerder heeft er nog geen zicht op hoe de situatie de volgende uren zal evolueren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Wat voor onzin is nu weer die laatste uitspraak in dat artikel.groentje schreef:Artikel in DS: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 052009_008
"We gaan het bekijken maar we moeten eerst de resultaten afwachten van het onderzoek om de exacte omstandigheden te kennen"
Wat doet het er nu toe om te weten wat er precies is gebeurd en wie wat heeft gedaan ?
Daarop moet men toch niet wachten om een onveilige procedure te verbeteren.
Wat een belachelijke staking!
Reizigers hebben daar echt geen boodschap aan. Als de NMBS dit blijft tolereren, dan kan ik geloven dat het er met de kwaliteit op achetruit gaat.
Reizigers hebben daar echt geen boodschap aan. Als de NMBS dit blijft tolereren, dan kan ik geloven dat het er met de kwaliteit op achetruit gaat.
tis wel dankzij de reizigers dat die TBG in Dinant zijn 2 benen kwijt is!!!! deze keer heb ik begrip voor de actie solidariteit zijn met elkaar om de veiligheid van uw collega's te waarborgen!!!!!!!!!!!melle schreef:Wat een belachelijke staking!
en het is dankzij de reizigers dat u werk hebt... (doordenkertje)260689 schreef:tis wel dankzij de reizigers dat die TBG in Dinant zijn 2 benen kwijt is!!!! deze keer heb ik begrip voor de actie solidariteit zijn met elkaar om de veiligheid van uw collega's te waarborgen!!!!!!!!!!!melle schreef:Wat een belachelijke staking!
Dit bewijst dat de minder hinder akkoorden met de vakbonden niet nageleefd worden en een wettelijke regeling noodzakelijk is.
Groot gelijk, maar dan ik denk dat ze beter elke dag staken, dat lijkt mij het veiligste voor alle collega's. Alhoewel ge kunt thuis en op café ook lelijk vallen...260689 schreef:deze keer heb ik begrip voor de actie solidariteit zijn met elkaar om de veiligheid van uw collega's te waarborgen!!!!!!!!!!!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Wow. Dus de reizigers die vandaag in de kou zijn blijven staan, correctie, die vandaag GEGIJZELD zijn geweest door deze staking, hebben die TBG onder die trein geduwd? Da's straf, ik dacht dat dat één 70-jarige was die op dit moment in het ziekenhuis ligt, en dus waarschijnlijk niet door deze actie geraakt noch gestraft is geweest.tis wel dankzij de reizigers dat die TBG in Dinant zijn 2 benen kwijt is!!!!
Deze staking is compleet nutteloos. Men gaat echt niet sneller die vertrekprocedure veranderen omwille van deze gijzelingsactie.
Hoe meer van deze wilde stakingen (sorry, gijzelingsacties, want DAT zijn het eigenlijk) er komen, hoe groter de roep zal zijn om een wettelijke regeling die ze aan banden legt. Ik ben 100% voorstander van het stakingsrecht, ik ben zelf vakbondsafgevaardigde in mijn sector, maar als je gaat staken in een sector waar je er duizenden mensen direct mee beïnvloedt, heb dan het fatsoen en het respect die staking aan te kondigen, zodat mensen maatregelen kunnen treffen. Ik sta in het onderwijs: stel je voor dat wij ook met wilde stakingen beginnen. Zomaar, willekeurige dag, onaangekondigd om 10 uur de blok erop, alle leerlingen op straat, niks meer van aantrekken. We zouden verdorie nogal wat te horen krijgen, en volledig terecht. Maar bij de NMBS moet dat kennelijk wel allemaal maar kunnen.
Het zijn cowboyacties als deze die de vakbonden een slechte naam geven.