Klinkt interessant, ben alleen benieuwd naar de kwaliteit hiervan...www.standaard.be schreef: NMBS lanceert trajectinformatie per sms
Elke treinreiziger kan vanaf september via sms op de hoogte worden gehouden van de spoordienstregeling op het traject dat hem interesseert. Dat heeft de spoorwegmaatschappij NMBS woensdag meegedeeld. NMBS-topman Marc Descheemaecker spreekt van een 'Europese primeur'.
De nieuwe - betalende - dienst maakt deel uit van het nieuwe gamma diensten 'Train Info Services' waarmee de NMBS realtime-informatie wil aanbieden aan de klanten.
'Uit onze kwaliteitsbarometer is gebleken dat klanten realtime-informatie vragen', zei Sabin S'Heeren, de directeur-generaal Reizigers Nationaal van de NMBS. 'De statische informatie (via bijvoorbeeld affiches, borden) wordt wel goed bevonden.'
Met de sms-dienst SMS 2828 biedt de maatschappij 'gepersonaliseerde informatie aan, op eender welk moment en op eender welke plaats', aldus S'Heeren. Reizigers zullen per sms informatie kunnen krijgen over de dienstregeling van een treintraject naar keuze, waarbij ze steeds drie voorstellen krijgen om op de door hen gevraagde bestemming te raken.
In juni en juli wordt het systeem getest. Nadien volgt een grote communicatiecampagne voor de lancering in september. De dienst is betalend (0,60 euro voor activering en dan 0,15 euro per verstuurde of ontvangen sms).
Voor abonnementhouders wordt daarnaast in september de gratis dienst 'My Train Info' gelanceerd. Daarbij kan de klant ook op de hoogte worden gehouden - via sms of Windows Live - van storingen op maximaal vier door hemzelf gekozen treintrajecten.
NMBS lanceert trajectinformatie per sms
NMBS lanceert trajectinformatie per sms
Re: NMBS lanceert trajectinformatie per sms
Ik ben al blij dat het gratis is per SMS voor treinkaarthouders...
Laatst gewijzigd door Dietrich op 27 mei 2009, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad dat vind ik ook wel mooi. Enkel is het precies nog niet echt duidelijk hoeveel het kost om zelf informatie op te vragen want op teletekst van één heb ik gelezen dat het 30 cent zou kosten.
Uit het persbericht van de NMBS:
Inschrijven op deze dienst kost € 0,60 (eenmalige kost) en gebeurt via sms (dus niet via de NMBS-website). Elke aanvraag per verstuurde sms of elk antwoord per ontvangen sms wordt op de factuur of het belkrediet van de klant aangerekend tegen € 0,15 / sms. Met andere woorden, telkens de klant de dienstregeling of specifieke informatie opvraagt (sms sturen + ontvangen) betaalt hij € 0,30.
Ummm.... blaast hij niet een beetje hoog van de toren? Reisplanner Xtrawww.standaard.be schreef: NMBS-topman Marc Descheemaecker spreekt van een 'Europese primeur'.
Tja, we hebben het hier over dezelfde kerel die enkele weken geleden beweerde dat de NMBS de eerste in Europa was die er in geslaagd was een trein met ETCS te laten rijden. Descheemaecker kan zonder veel problemen een chronische leugenaar genoemd worden.Ummm.... blaast hij niet een beetje hoog van de toren?
Volgens mij weet die dat maar al te best dat dat niet waar is, is niet de eerste keer dat die zo'n loze uitspraken doet.
Meestal zorgen ze ervoor dat er "ietsje" ietsiepietsie anders is, en de meeste mensen geloven hen toch...Dietrich schreef:Volgens mij weet die dat maar al te best dat dat niet waar is, is niet de eerste keer dat die zo'n loze uitspraken doet.
Is wel gewoonte bij openbare diensten...ze komen soms zeer laat maar het is altijd uniek...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Het is uniek voor België. Maar gezien het monopolie van de NMBS betekent dat natuurlijk niet veel. 

Alles is een Europese primeur volgens die man.AlexNL schreef:Ummm.... blaast hij niet een beetje hoog van de toren? Reisplanner Xtrawww.standaard.be schreef: NMBS-topman Marc Descheemaecker spreekt van een 'Europese primeur'.
Van dit heeft hij waarschijnlijk ook nog nooit van gehoord.
De SBB reisplanner houdt al langer rekening met vertragingen, en zal een alternatieve route voorstellen als een trein te lat is. Er is ook een versie die je op je telefoon kan isntalleren, die dezelfde informatie geeft. Ik kon hiermee ook zien wanneer de geplande aankomst was van onze nachttrein uit Zagreb toen die met een uur vertragin in Zwitserland aan kwam.AlexNL schreef:Ummm.... blaast hij niet een beetje hoog van de toren? Reisplanner Xtrawww.standaard.be schreef: NMBS-topman Marc Descheemaecker spreekt van een 'Europese primeur'.
Als je mobieltje een GPS heeft, dan kan je zelfs vragen "hoe kom ik van hier naar huis", en dank krijg je mooi te zien waar de dichtsbijzijnde bushalte is, wanneer daar een bus vertrekt, en waar je moet overstappen...
Dan weet ik nu dus op welk bedrijf de NS wil lijken, zij bieden dat sinds kort ook allemaalK V B schreef:De SBB reisplanner houdt al langer rekening met vertragingen, en zal een alternatieve route voorstellen als een trein te lat is. Er is ook een versie die je op je telefoon kan isntalleren, die dezelfde informatie geeft. Ik kon hiermee ook zien wanneer de geplande aankomst was van onze nachttrein uit Zagreb toen die met een uur vertragin in Zwitserland aan kwam.
Als je mobieltje een GPS heeft, dan kan je zelfs vragen "hoe kom ik van hier naar huis", en dank krijg je mooi te zien waar de dichtsbijzijnde bushalte is, wanneer daar een bus vertrekt, en waar je moet overstappen...

Echt vernieuwend is die SMS-dienst.
De NMBS loopt hopeloos achter wat betreft technische ontwikkelingen. Descheemaecker mag zichzelf pas op de borst kloppen als je met je iPod of PalmTop dienstregelingen kunt aanvragen, tegen een goedkoop tarief danwel gratis.
De NMBS loopt hopeloos achter wat betreft technische ontwikkelingen. Descheemaecker mag zichzelf pas op de borst kloppen als je met je iPod of PalmTop dienstregelingen kunt aanvragen, tegen een goedkoop tarief danwel gratis.
Ik vind het op zich een prima zet als NS eerder op de SBB dan op de NMBS wil lijkenAlexNL schreef:Dan weet ik nu dus op welk bedrijf de NS wil lijken, zij bieden dat sinds kort ook allemaal