Soorten bovenleiding

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo

Soorten bovenleiding

Bericht door dentheo »

Kent er iemand een link naar info over verschillende types of soorten bovenleiding in gebruik bij Infrabel ??
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo

Re: Soorten bovenleiding

Bericht door dentheo »

Eigenaardig die zocht ik... viel echter niet uit Google , wel de tractiebladzijden en blijkbaar op een andere server ????

Toch bedankt.

Er ontbreekt volgens mij nog één type compound..dat met een dwarsdraad over beide sporen, dus zonder de onafhankelijke draagarmen.

Ik vroeg mij af of de bovenleiding aangepast moet worden op lijn 12 voor 160kmh, blijkbaar niet, gewoon compound goed tot 160 kmh.. schrijft Bart en die kan het weten..
Theo
Groeten vanop de Heide
dekooiker

Soorten bovenleiding

Bericht door dekooiker »

Wie een beetje nadenkt en de spoorinfrastructuur bekijkt beseft dat het een staaltje van kunde en kennis is.
Ik sta vol bewondering voor de ingenieurs, de vakmensen en al wie bij die dingen meewerkt.
Knap!
De trein.
Alleen voor durvers.
Steven

Bericht door Steven »

de compound is zeker en vast goed tot 160 km/u, er zijn nu al verschillende lijnen waar men zo aan het rijden is. L50A (voor een deel) om een gekend voorbeeld te geven.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:de compound is zeker en vast goed tot 160 km/u, er zijn nu al verschillende lijnen waar men zo aan het rijden is. L50A (voor een deel) om een gekend voorbeeld te geven.
Men is hier de portalen aan het schilderen en omdat men de palen op dit moment alleen doet ging het gerucht (oud NMBSer) dat aan die palen nog van die driehoekige ophangingen moesten komen (type lijn 25 ?) omdat anders 160kmh niet kan (mag).
Theo
Groeten vanop de Heide
Shrek

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: Men is hier de portalen aan het schilderen en omdat men de palen op dit moment alleen doet ging het gerucht (oud NMBSer) dat aan die palen nog van die driehoekige ophangingen moesten komen (type lijn 25 ?) omdat anders 160kmh niet kan (mag).
Ik denk niet dat dat zomaar gaat, de afstand tussen de palen is volgens mij niet dezelfde. Ik denk trouwens ook niet dat men voor een hele nieuwe bovenleiding palen van 50 jaar oud gaat gebruiken (op L25,L162,L50A,L161,...) zijn er stukken waar men de nieuwe bovenleiding heeft geinstalleerd en steeds met splinternieuwe palen :)
Steven

Bericht door Steven »

inderdaad de nieuwe bovenleiding (type R3 genaamd) hangt men steeds aan volledig nieuwe infrastructuur.
Plaats reactie