www.standaard.be schreef: Eerste geval van treinsurfen bekend in België — HALLE - Een 13-jarige jongen heeft van Tubeke tot in Halle aan de buitenkant van een rijdende trein gehangen. De feiten deden zich voor op 29 april, maar raakten nu pas bekend. Dat melden de kranten van De Persgroep.
De jongen werd eind april gewond aangetroffen in de buurt van de spoorlijn in Halle. Hij had onder meer een gebroken schouderblad. 'Hij verklaarde aan de politie dat hij met de trein op weg naar huis was, werd aangevallen door skinheads en van de trein werd gegooid,' zegt Jos Colpin van het Brusselse gerecht. 'Speurders zijn wekenlang zoet geweest met de jacht op die skinheads.'
De zoektocht leverde niets op, en de politie bleef de jongen ondervragen. Uiteindelijk vertelde hij de waarheid. 'Hij bevestigde dat hij aan treinsurfen had gedaan,' zegt Jos Colpin. 'Hij heeft zich vastgeklampt aan de achterzijde van de vertrekkende trein in Tubeke en wilde zo mee reizen tot in Halle. Levensgevaarlijk. Hij had morsdood kunnen zijn.'
Wereldwijd fenomeen
Treinsurfen is een wereldwijd fenomeen. Waaghalzen gaan op een rijdende trein staan of klampen zich vast aan de buitenkant en proberen zo op de trein te 'surfen'. Het is niet ongevaarlijk. Onder andere in Zuid-Afrika, Engeland, Zwitserland, Denemarken en Nederland zijn er al doden gevallen tijdens het treinsurfen. Treinsurfen is verboden in België.
'Ik kende het fenomeen, maar in ons land was het volgens mij tot nu toe onbekend,' zegt Jochem Goovaerts van de NMBS-holding. 'Wat deze jongen deed is compleet onverantwoord en bovendien levensgevaarlijk. Zo'n trein haalt tot 160 kilometer per uur. Ik kan alleen maar hopen dat dit een eenmalig feit blijft.'
13-jarige hangt 20 minuten aan rijdende trein
13-jarige hangt 20 minuten aan rijdende trein
Re: 13-jarige hangt 20 minuten aan rijdende trein
Eerste geval? Er circuleert toch al zeker een jaar een filmpje op youtube van een paar idioten achterop een break?
Hallo,
Veilig en legaal trein-surfen? Het kan! http://www.jorisrail.be/
Nee, even serieus, hopelijk ziet die kerel genoeg af, zodat hij z'n lesje heeft geleerd.
Kan die daarvoor overigens niet gestrafd worden? Geldboete, opsluiten in een instelling,...
Groeten,
Joris De Mol
Veilig en legaal trein-surfen? Het kan! http://www.jorisrail.be/

Nee, even serieus, hopelijk ziet die kerel genoeg af, zodat hij z'n lesje heeft geleerd.
Kan die daarvoor overigens niet gestrafd worden? Geldboete, opsluiten in een instelling,...
Groeten,
Joris De Mol
Er hebben er dat al genoeg gedaan, eentje heeft het in Ede geprobeerd en kan het niet meer navertellen.
ik denk dat het vooral gaat om het feit dat dit de eerste is die het openlijk toegeeft.
En dan? We hebben hier te maken met een onnadenkende puber die de gevolgen van zijn daden niet overzag. Niet over een zwaar psychotische serieverkrachter of zoJoris schreef:Kan die daarvoor overigens niet gestrafd worden? Geldboete, opsluiten in een instelling,...

Verbaast me dat die jongen slechts 'zwaar gewond' is geraakt.
En het verbaast me nog meer dat een werkgroep in het leven is geroepen om de toedracht van dit ongeluk te preciseren. Kunnen de ouders niet aansprakelijk gesteld worden ofzo?
En het verbaast me nog meer dat een werkgroep in het leven is geroepen om de toedracht van dit ongeluk te preciseren. Kunnen de ouders niet aansprakelijk gesteld worden ofzo?
Gevalletje creatieve berichtgeving dus weer. Alle treinen uit Tubeke stoppen in Halle. Als hij er in Halle afgevallen is, was dat hooguit aan 40-50 km/h.Presario schreef:Een 13-jarige jongen heeft van Tubeke tot in Halle aan de buitenkant van een rijdende trein gehangen. [..] Zo'n trein haalt tot 160 kilometer per uur.
Als je aan 160 km/h van een rijdende trein pleurt blijft er kraaienvoer van je over. Meer niet.
Nee stoofvlees, geserveerd in de plaatselijke frituur.Fles schreef:Als je aan 160 km/h van een rijdende trein pleurt blijft er kraaienvoer van je over. Meer niet.

deze middag zijden ze op de radio dat hij na het bekennen van treinsurfen overleden was 

Ik ben heel benieuwd naar wat het verhaal hierachter WEL is. Tubeke - Halle is namelijk maar 7 minuten, met ook nog een stop in Lembeek. Hoe iemand het dan klaarspeelt om in Tubeke op te stappen en TWINTIG minuten later in Halle aan 160 km/h van die trein te pleuren.... hier klopt gewoon helemaal niets.
Ik ben erg benieuwd wat er WEL gebeurd is.
Ik ben erg benieuwd wat er WEL gebeurd is.
Na dagen ondervraging met een gebroken schouderblad ??? Wonder wat het echte verhaal is....tomdg schreef:deze middag zijden ze op de radio dat hij na het bekennen van treinsurfen overleden was
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Weken zelfs theo... Ze zin eerst nog weken "zoet" geweest met dat skinheads-verhaal.
EEN ding weten we zeker: Het vertelde verhaal is NIET de waarheid. Wat wel? Tsja, dat zouden we allemaal graag weten...
EEN ding weten we zeker: Het vertelde verhaal is NIET de waarheid. Wat wel? Tsja, dat zouden we allemaal graag weten...
=> http://www.youtube.com/watch?v=Q1Ts74Rt ... re=relatedTeach2 schreef:Eerste geval? Er circuleert toch al zeker een jaar een filmpje op youtube van een paar idioten achterop een break?
-
Wat mij betreft eigen schuld dikke bult. Op Gentse trams zie je dit de laatste jaren ook meer en meer opduiken, maar als je dit op een trein doet moet je je leven echt wel moe zijn.