Seinhuis Schellebelle
-
Seinhuis Schellebelle
Laatst zag ik een seinhuis staan in Station Schellebelle. Ik vroeg me af of dit nog in gebruik is.
Re: Seinhuis Schellebelle
Er is een seinpost in Schellebelle, maar die zit in het station zelf. Het gebouwtje ernaast, daar zit niemand meer.
Mogelijk zit er wel nog een deel van de techniek en zo, maar dat weet ik niet zeker.
Mogelijk zit er wel nog een deel van de techniek en zo, maar dat weet ik niet zeker.
Ik dacht dat de ramen ondoorzichtig (wit) waren gemaakt, dus er zal niemand meer zijn.
KLopt, hunne tafel is verhuist naar het lokaal naast de wachtzaal, met ingangsdeur op het perron.Dietrich schreef:Ik dacht dat de ramen ondoorzichtig (wit) waren gemaakt, dus er zal niemand meer zijn.
-
Toen ik er laatst was zat het stationspersoneel het gebouw uitgebreid te inspecteren. Weet iemand of men het seinhuis in de nabije toekomst zal slopen? Ik zou het alvast jammer vinden, alweer een min of meer traditioneel seinhuis dat verdwijnt. Treinstation beginnen steeds meer op bushokjes te lijken.
Voor alle mensen die nog nooit in Schellebelle geweest zijn. Het betreft dus onderstaand gebouw (dat extreem moeilijk op de foto te krijgen was
):

Voor alle mensen die nog nooit in Schellebelle geweest zijn. Het betreft dus onderstaand gebouw (dat extreem moeilijk op de foto te krijgen was

Misschien is dat gedaan opdat de seingevers beter kunnen slapenDietrich schreef:Ik dacht dat de ramen ondoorzichtig (wit) waren gemaakt, dus er zal niemand meer zijn.

De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
zeveraar, gij denkt da wij nix te doen hebben zeker. En derbij, in Schellebelle zit geen seingever ni meer, nog enkel nen onderchef
Er zit wel nog een seingever, hoor, vergeet niet dat de onderchef in de voormiddag ook nog kaartjes moet verkopen. Een tweede man is dan geen overbodige luxe.
in Ronse moet de onderstationchef ook: omroepen,ticketten verkopen, seinen openzetten, stationchef zijn ... zijn in één persoongroentje schreef:Er zit wel nog een seingever, hoor, vergeet niet dat de onderchef in de voormiddag ook nog kaartjes moet verkopen. Een tweede man is dan geen overbodige luxe.
dus het is in Schellebelle zeker mogelijk.
Ik weet niet hoe het daar zit, maar het is zeker mogelijk

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ronse is in feite een kopstation tegenwoordig dus ik denk niet dat je daar uw handen vol zal hebben, terwijl in Schellebelle je een splitsing hebt van twee doorlopende lijnen met o.a. IC's.
In Schellebelle zit de seingever al lange tijd in het station zelf ipv het seinhuis. Hij heeft een plaatske naast de loketbediende. Doch het leven van die seinpost hangt aan een dun draadje met de stapsgewijze invoering van EBP posten.
spijtig genoeg, ze zijn altijd wel bereid om eens te kijken of er een marchandise afkomt. Eens de seinpost verdwenen is dat niet meer mogenlijk aangezien infrabel bezig is met een volledige scheiding van het reizigers en het goederenverkeer, maw het wordt niet meer mogenlijk om in een station info op te vragen over goederentreinen ( ze kunnen dit zelf niet meer zien op de pc). Wat ze wel nog kunnen doen is bellen naar (in dit geval wordt dit Gent SP) een seinpost waar ze dit wel nog kunnen zien. Info over reizigerstreinen vragen blijft uiteraard wel mogenlijk, al is het natuurlijk de vraag of het loket zal openblijven eens EPB in dienst...Steven schreef:In Schellebelle zit de seingever al lange tijd in het station zelf ipv het seinhuis. Hij heeft een plaatske naast de loketbediende. Doch het leven van die seinpost hangt aan een dun draadje met de stapsgewijze invoering van EBP posten.
En ik vrees hetzelfde voor het loket.
Sowieso wordt Schellebelle overgenomen, ja. Wanneer, zou ik eens moeten opzoeken, maar tegen 2012 is in principe gepasseerd.
Sowieso wordt Schellebelle overgenomen, ja. Wanneer, zou ik eens moeten opzoeken, maar tegen 2012 is in principe gepasseerd.
Dat was ook om te lachen dat hij dat zei hé.Nekvin schreef:zeveraar, gij denkt da wij nix te doen hebben zeker.
Maar ik kan toch niet ontkennen dat ik 's nachts ettelijke keren moet remmen omdat het sein te laat open staat terwijl er geen kat voor mij zit

Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Is hij trouwens zelf geen seingever?Tim schreef:Dat was ook om te lachen dat hij dat zei hé.Nekvin schreef:zeveraar, gij denkt da wij nix te doen hebben zeker.
Maar ik kan toch niet ontkennen dat ik 's nachts ettelijke keren moet remmen omdat het sein te laat open staat terwijl er geen kat voor mij zit
Groeten,
Joris De Mol