Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Lukas
Berichten: 1689
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vanmiddag is er in Denderleeuw een bovenleidingsbreuk gebeurt.De betrokken trein bestond uit HLE 2760+M6 rijtuigen.

HLE=Elektrische locomotief

Voor een filmpje surf naarhttp://www.deredactie.be en vervolgens een beetje scrollen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Dietrich

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door Dietrich »

Moet gebeurd zijn in Erembodegem. Het heeft geduurd tot een uurtje geleden eer alles hersteld was. Deze voormiddag reed men nog maar over 1 spoor.

Toch niemand die foto's heeft?
TBJeroen

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door TBJeroen »

Das eentje voor de werkplaats :(
fhs

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door fhs »

2760 staat in afgesteld op de afwisseling tegenover TW FHS.
Bijde panto's zijn afgerukt.Geen schade aan rijtuigen tezien.Trok een ram van kortrijk de genk gent
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door Stijn82 »

Hoe kan het dat de twee panto's er aan gaan als er maar één gebruikt wordt? Was de regel niet dat de achterste steeds gebruikt moet worden, zodat de voorste niet geraakt wordt als er iets misgaat? Was vorige week met de 1192 blijkbaar ook zo dat ze er alle twee naar de vaantjes waren.
13'erke

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door 13'erke »

Stijn82 schreef:Hoe kan het dat de twee panto's er aan gaan als er maar één gebruikt wordt? Was de regel niet dat de achterste steeds gebruikt moet worden, zodat de voorste niet geraakt wordt als er iets misgaat? Was vorige week met de 1192 blijkbaar ook zo dat ze er alle twee naar de vaantjes waren.
Bij een HKM: aanzetten tot 25km/h met 2 panto's op. Hoe het bij het reizigersverkeer zit weet ik niet, ik veronderstel dat dit bij getrokken treinen pas regel is bij een bepaald treingewicht.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door dentheo »

13'erke schreef: Bij een HKM: aanzetten tot 25km/h met 2 panto's op. Hoe het bij het reizigersverkeer zit weet ik niet, ik veronderstel dat dit bij getrokken treinen pas regel is bij een bepaald treingewicht.
Doet mij aan Nederland denken enkele jaren terug...
Is dat ook geldig bij de huidige electronische loks ?
Die "verbraden" bij de start toch geen vermogen in weerstanden dus nemen minder stroom uit de bovenleiding...
Theo
Groeten vanop de Heide
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door HLE 2302 »

Stijn82 schreef:Hoe kan het dat de twee panto's er aan gaan als er maar één gebruikt wordt? Was de regel niet dat de achterste steeds gebruikt moet worden, zodat de voorste niet geraakt wordt als er iets misgaat? Was vorige week met de 1192 blijkbaar ook zo dat ze er alle twee naar de vaantjes waren.
kleine correctie, het is nu terug verplicht om met de voorste panto te rijden ... de achterste mag enkel gebruikt worden als de voorste te diepe inkepingen vertoond ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door Dietrich »

Misschien heeft de TB de voorste/achterste geprobeerd toen hij iets abnormaal constateerde... en is de tweede panto zo ook naar de knoppen geholpen. :)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door HLE 2302 »

Dietrich schreef:Misschien heeft de TB de voorste/achterste geprobeerd toen hij iets abnormaal constateerde... en is de tweede panto zo ook naar de knoppen geholpen. :)
als je tot de constatie komt dat je draad aan het trekken bent, dan stoppen de meeste :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
TBJeroen

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door TBJeroen »

Merk je niet per se direct. Heb al geweten dat er 600-700 meter afgereden is geweest :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door Steven »

Die 600-700m die jij komt te vermelden is de afstand die de trein effectief nodig heeft om te stoppen, als aan 120km/u de draad kapot gaat kan je onmogelijk verwachten dat er maar 100m schade is. Je moet er dan van uitgaan dat 600-1000m schade vrijwel de minimum is als je de reactietijd van de bestuurder meetelt. Verder ook nog effe vermelden dat bij alle gesleepte reizigerstreinen voortaan de voorste stroomafnemer moet gebruikt worden. Het volstaat dat een draagarm van de bovenleiding in de andere stroomafnemer blijft steken om ook deze te beschadigen.
Wimpie

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.

Bericht door Wimpie »

de afgereden pantos liggen nog in denderleeuw zal eens foto maken en posten

greetz
Plaats reactie