Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Hoi,
Vanmiddag is er in Denderleeuw een bovenleidingsbreuk gebeurt.De betrokken trein bestond uit HLE 2760+M6 rijtuigen.
HLE=Elektrische locomotief
Voor een filmpje surf naarhttp://www.deredactie.be en vervolgens een beetje scrollen.
Lukas
Vanmiddag is er in Denderleeuw een bovenleidingsbreuk gebeurt.De betrokken trein bestond uit HLE 2760+M6 rijtuigen.
HLE=Elektrische locomotief
Voor een filmpje surf naarhttp://www.deredactie.be en vervolgens een beetje scrollen.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Moet gebeurd zijn in Erembodegem. Het heeft geduurd tot een uurtje geleden eer alles hersteld was. Deze voormiddag reed men nog maar over 1 spoor.
Toch niemand die foto's heeft?
Toch niemand die foto's heeft?
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
2760 staat in afgesteld op de afwisseling tegenover TW FHS.
Bijde panto's zijn afgerukt.Geen schade aan rijtuigen tezien.Trok een ram van kortrijk de genk gent
Bijde panto's zijn afgerukt.Geen schade aan rijtuigen tezien.Trok een ram van kortrijk de genk gent
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Hoe kan het dat de twee panto's er aan gaan als er maar één gebruikt wordt? Was de regel niet dat de achterste steeds gebruikt moet worden, zodat de voorste niet geraakt wordt als er iets misgaat? Was vorige week met de 1192 blijkbaar ook zo dat ze er alle twee naar de vaantjes waren.
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Bij een HKM: aanzetten tot 25km/h met 2 panto's op. Hoe het bij het reizigersverkeer zit weet ik niet, ik veronderstel dat dit bij getrokken treinen pas regel is bij een bepaald treingewicht.Stijn82 schreef:Hoe kan het dat de twee panto's er aan gaan als er maar één gebruikt wordt? Was de regel niet dat de achterste steeds gebruikt moet worden, zodat de voorste niet geraakt wordt als er iets misgaat? Was vorige week met de 1192 blijkbaar ook zo dat ze er alle twee naar de vaantjes waren.
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Doet mij aan Nederland denken enkele jaren terug...13'erke schreef: Bij een HKM: aanzetten tot 25km/h met 2 panto's op. Hoe het bij het reizigersverkeer zit weet ik niet, ik veronderstel dat dit bij getrokken treinen pas regel is bij een bepaald treingewicht.
Is dat ook geldig bij de huidige electronische loks ?
Die "verbraden" bij de start toch geen vermogen in weerstanden dus nemen minder stroom uit de bovenleiding...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
kleine correctie, het is nu terug verplicht om met de voorste panto te rijden ... de achterste mag enkel gebruikt worden als de voorste te diepe inkepingen vertoond ...Stijn82 schreef:Hoe kan het dat de twee panto's er aan gaan als er maar één gebruikt wordt? Was de regel niet dat de achterste steeds gebruikt moet worden, zodat de voorste niet geraakt wordt als er iets misgaat? Was vorige week met de 1192 blijkbaar ook zo dat ze er alle twee naar de vaantjes waren.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Misschien heeft de TB de voorste/achterste geprobeerd toen hij iets abnormaal constateerde... en is de tweede panto zo ook naar de knoppen geholpen. 

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
als je tot de constatie komt dat je draad aan het trekken bent, dan stoppen de meesteDietrich schreef:Misschien heeft de TB de voorste/achterste geprobeerd toen hij iets abnormaal constateerde... en is de tweede panto zo ook naar de knoppen geholpen.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Merk je niet per se direct. Heb al geweten dat er 600-700 meter afgereden is geweest 

Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
Die 600-700m die jij komt te vermelden is de afstand die de trein effectief nodig heeft om te stoppen, als aan 120km/u de draad kapot gaat kan je onmogelijk verwachten dat er maar 100m schade is. Je moet er dan van uitgaan dat 600-1000m schade vrijwel de minimum is als je de reactietijd van de bestuurder meetelt. Verder ook nog effe vermelden dat bij alle gesleepte reizigerstreinen voortaan de voorste stroomafnemer moet gebruikt worden. Het volstaat dat een draagarm van de bovenleiding in de andere stroomafnemer blijft steken om ook deze te beschadigen.
Re: Bovenleidingsbreuk in Denderleeuw.
de afgereden pantos liggen nog in denderleeuw zal eens foto maken en posten
greetz
greetz