Ik ben van plan om op een weekdag in juli met mijn in Gierle wonende grootouders een dagje naar de zee te gaan. Ik wou eerst vanuit Turnhout vertrekken met de IRg om in Antwerpen-Berchem over te stappen op een IC richting Oostende of evt. Blankenberge,
(eerst bus 210)
Neem IR 4909 van Turnhout met bestemming Antwerpen-Centraal naar Antwerpen-Berchem .
Vertrek van Turnhout is op 23/07/09 om 09:22, Aankomst te Antwerpen-Berchem om 10:07.
Neem IC 1832 van Antwerpen-Berchem met bestemming Oostende naar Oostende .
Vertrek van Antwerpen-Berchem is om 10:26, Aankomst te Oostende om 11:55.
Uw reistijd bedraagt: 2:33
Rijperiode Ma - Vr, niet 21. Jul, 11. Nov
Aantal overstap(pen): 1
nu heb ik echter ontdekt dat er een rechtstreekse ICT is die van Neerpelt naar Blankenberge rijdt via Mechelen en Dendermonde.
Neem BUS 210 van Gierle Broekzijde [DL] met bestemming Herentals Station Perron 4 [DL] naar Herentals Station Perron 4 [DL].
Vertrek van Gierle Broekzijde [DL] is op 23/07/09 om 07:37, Aankomst te Herentals Station Perron 4 [DL] om 07:58.
Loopverbinding van Herentals Station Perron 4 [DL] tot Herentals [B]
Duur ongeveer 7 Min.
Neem ICT 6712 van Herentals [B] met bestemming Blankenberge [B] naar Blankenberge [B].
Vertrek van Herentals [B] is om 08:31, Aankomst te Blankenberge [B] om 10:44.
Uw reistijd bedraagt: 3:07
Rijperiode niet dagelijks, 30. Jun tot 28. Aug 2009 Ma - Vr; niet 21. Jul
Terugreis:
Neem ICT 6762 van Blankenberge [B] met bestemming Neerpelt [B] naar Herentals [B].
Vertrek van Blankenberge [B] is op 23/07/09 om 18:20, Aankomst te Herentals [B] om 20:29.
Loopverbinding van Herentals [B] tot Herentals Station Perron 4 [DL]
Duur ongeveer 7 Min.
Neem BUS 210 van Herentals Station Perron 4 [DL] met bestemming Turnhout Markt [DL] naar Gierle Broekzijde [DL].
Vertrek van Herentals Station Perron 4 [DL] is om 20:50, Aankomst te Gierle Broekzijde [DL] om 21:09.
Uw reistijd bedraagt: 2:49
Rijperiode niet dagelijks, 30. Jun tot 28. Aug 2009 Ma - Vr; niet 21. Jul
Wat vinden jullie het beste? Is het doenbaar om met die diesel-ICT heel dat eind af te legen? Geraak je in Blankenberge (ben er nog nooit geweest!) gemakkelijk van het station naar het strand wandelen? En kun je daar ergens aan democratische prijzen 's avonds wat behoorlijks eten? Op de infofiche nan de NMBS lees ik dat er een restaurant en een buffet in het station zelf is, is het daar wat aanvaardbaar?