Dagje Blankenberge

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Dagje Blankenberge

Bericht door Trammist »

Goedendag,

Ik ben van plan om op een weekdag in juli met mijn in Gierle wonende grootouders een dagje naar de zee te gaan. Ik wou eerst vanuit Turnhout vertrekken met de IRg om in Antwerpen-Berchem over te stappen op een IC richting Oostende of evt. Blankenberge,
(eerst bus 210)
Neem IR 4909 van Turnhout met bestemming Antwerpen-Centraal naar Antwerpen-Berchem .
Vertrek van Turnhout is op 23/07/09 om 09:22, Aankomst te Antwerpen-Berchem om 10:07.
Neem IC 1832 van Antwerpen-Berchem met bestemming Oostende naar Oostende .
Vertrek van Antwerpen-Berchem is om 10:26, Aankomst te Oostende om 11:55.
Uw reistijd bedraagt: 2:33
Rijperiode Ma - Vr, niet 21. Jul, 11. Nov
Aantal overstap(pen): 1

nu heb ik echter ontdekt dat er een rechtstreekse ICT is die van Neerpelt naar Blankenberge rijdt via Mechelen en Dendermonde.
Neem BUS 210 van Gierle Broekzijde [DL] met bestemming Herentals Station Perron 4 [DL] naar Herentals Station Perron 4 [DL].
Vertrek van Gierle Broekzijde [DL] is op 23/07/09 om 07:37, Aankomst te Herentals Station Perron 4 [DL] om 07:58.
Loopverbinding van Herentals Station Perron 4 [DL] tot Herentals [B]
Duur ongeveer 7 Min.
Neem ICT 6712 van Herentals [B] met bestemming Blankenberge [B] naar Blankenberge [B].
Vertrek van Herentals [B] is om 08:31, Aankomst te Blankenberge [B] om 10:44.
Uw reistijd bedraagt: 3:07
Rijperiode niet dagelijks, 30. Jun tot 28. Aug 2009 Ma - Vr; niet 21. Jul

Terugreis:
Neem ICT 6762 van Blankenberge [B] met bestemming Neerpelt [B] naar Herentals [B].
Vertrek van Blankenberge [B] is op 23/07/09 om 18:20, Aankomst te Herentals [B] om 20:29.
Loopverbinding van Herentals [B] tot Herentals Station Perron 4 [DL]
Duur ongeveer 7 Min.
Neem BUS 210 van Herentals Station Perron 4 [DL] met bestemming Turnhout Markt [DL] naar Gierle Broekzijde [DL].
Vertrek van Herentals Station Perron 4 [DL] is om 20:50, Aankomst te Gierle Broekzijde [DL] om 21:09.
Uw reistijd bedraagt: 2:49
Rijperiode niet dagelijks, 30. Jun tot 28. Aug 2009 Ma - Vr; niet 21. Jul

Wat vinden jullie het beste? Is het doenbaar om met die diesel-ICT heel dat eind af te legen? Geraak je in Blankenberge (ben er nog nooit geweest!) gemakkelijk van het station naar het strand wandelen? En kun je daar ergens aan democratische prijzen 's avonds wat behoorlijks eten? Op de infofiche nan de NMBS lees ik dat er een restaurant en een buffet in het station zelf is, is het daar wat aanvaardbaar?
treinbruno

Re: Dagje Blankenberge

Bericht door treinbruno »

de ICp rijdt deze zomer opnieuw naar blankenberge trouwens!
van blankenberge kun je gemakkelijk aan de zee komen :)

die ICT naar blankenberge zit als het wat mooi weer is waarschijnlijk helemaal vol :?
en een MW41 is ook niet direct het beste :P
Afbeelding
Trammist

Bericht door Trammist »

IC P, welke is dat?
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Antwerpen Centraal - Gent Sint-Pieters

en van het station van Blankenberge naar het strand/de dijk is het ongeveer 600m stappen recht door de winkelstraat
groentje

Bericht door groentje »

Als de airco werkt is het nog te doen in de MW41-ers.
Al zou ik ook de voorkeur geven aan een 96 of I11.
LML

Bericht door LML »

Ik volg groentje daar ook in... Ik vind de MW41 wel geschikt om voor een korte(re) afstand te gebruiken (in mijn geval Mol-Hasselt of Mol-Antwerpen). Maar de ICT tot in Blankenberge neem ik niet meer. Ik stap nog liever 1 of 2 keer over als ik naar Blankenberge wil om NIET in een MW41 te moeten reizen (lees: afzien): zere rug van de te krappe en oncomfortabele zetels...

Maar ja, ieder zijn/haar keuze...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
elriverslide

Bericht door elriverslide »

LML schreef:Ik volg groentje daar ook in... Ik vind de MW41 wel geschikt om voor een korte(re) afstand te gebruiken (in mijn geval Mol-Hasselt of Mol-Antwerpen). Maar de ICT tot in Blankenberge neem ik niet meer. Ik stap nog liever 1 of 2 keer over als ik naar Blankenberge wil om NIET in een MW41 te moeten reizen (lees: afzien): zere rug van de te krappe en oncomfortabele zetels...

Maar ja, ieder zijn/haar keuze...
Dat vind ik tog niet hoor, deze zetels zijn allebehalve krap. en wat betreft comfort, ieder maakt voor zich uit wat comfortabel is en wat niet. Ik heb vorige zomer ook 1 keer de ICT Neerpelt Blankenberge (heen en terug) genomen, en voor mij was dat ook niet echt voor herhaling vatbaar. Maar dat lag niet aan de zetels.
Wel aan het feit dat in onze motorwagen het toilet niet werkte en op deze lange reis moet je dan in een station naar de volgende motorwagen, om dan te constateren dat daar geen toiletpapier meer is. en dan een station later weer terug naar de rest van de groep waarmee we reisden.
Ook het trillen, tijdens het rijden valt dat mee, maar tijdens stilstanden in stations is dat behoorlijk vervelend.
LML

Bericht door LML »

Daarom dat ik hierboven heb vermeld: 'Ieder zijn/haar keuze.'

Ik rij niet graag een lange afstand met een MW41, iemand anders wel...
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Voor de heenreis kan je gewoon de IR-g nemen en vervolgens in Berchem overstappen op een trein naar Blankenberge.
Tijdswinst in slechts 6 minuten, maar je dan moet je geen bus nemen!
Overstaptijd in Berchem is wel lang.

Een andere mogelijkheid volgens de planner is via Brussel-Zuid (tijdswinst +/- 20 min) maar dat zal niet toegestaan worden zeker?

In het weekend rijdt er trouwens een rechtstreekse ICT van Turnhout naar Blankenberge!
Trammist

Bericht door Trammist »

Nicholas schreef:Voor de heenreis kan je gewoon de IR-g nemen en vervolgens in Berchem overstappen op een trein naar Blankenberge.
Tijdswinst in slechts 6 minuten, maar je dan moet je geen bus nemen!
Dat had dan ook reeds besloten. Maar die bus moet er sowieso bij, we vertrekken vanuit Gierle he...
Nicholas schreef:Overstaptijd in Berchem is wel lang.
Helemaal niet. 10 minuutjes denk ik. Vind jij dat "lang" ?
Nicholas schreef:Een andere mogelijkheid volgens de planner is via Brussel-Zuid (tijdswinst +/- 20 min) maar dat zal niet toegestaan worden zeker?
Dat ga ik zéker niet doen, moest ik helemaal alleen reizen nog wel, maar zéker niet met 2 bejaarden en een kleuter erbij!
Nicholas schreef:In het weekend rijdt er trouwens een rechtstreekse ICT van Turnhout naar Blankenberge!
Moet ik eens nakijken! Jammer genoeg is er op zaterdag slechts één bus om de 2 uur (of ik zou een belbus moeten reserveren).

O ja: met hoeveel dieselstellen wordt die ICT gereden?
LML

Bericht door LML »

Trammist schreef:O ja: met hoeveel dieselstellen wordt die ICT gereden?
Als de samenstelling blijft zoals de vorige jaren: 5 stellen (10 rijtuigen).
En voor de geïnteresseerden: 3 stellen van Hasselt en 2 van Merelbeke...
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Die ICT (FTR-FBK) in het weekeinde wordt met M6'en gereden.
Treinenman

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik heb het zonet met hen besproken (zit nu in Gierle), en heb besloten dat we toch naar Oostende gaan ipv Blankenberge.
Oostende is veel makkelijker te bereiken dan Blb, zónder overstap in FGSP, noch 45' wacten in Antw-Berchem.

En als Oostende hen niet bevalt, is er nog altijd de (overvolle) kusttram... :wink:
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Trammist schreef:
Nicholas schreef:Overstaptijd in Berchem is wel lang.
Helemaal niet. 10 minuutjes denk ik. Vind jij dat "lang" ?

Ik bedoelde dan ook op de verbinding van Turnhout-Blankeberge van 3u01 min waarbij de overstaptijd in Berchem zo'n 47 min is.
Ik had over het hoofd gezien dat jullie écht de bus moeten nemen.
Tien minuten is zeker niet te lang. :)

Om het over de kusttram te hebben: deze rijdt om de 10 min, en tussen Westende en Oostende om de 5 min, ook naar De Haan zijn er extra ritten.

Het blijft wel zo dat sommige mensen (met bv. bestemming Middelkerke of Westende) maar niet willen begrijpen dat die extra trams rijden en stappen dus liever aan het station van Oostende op een bomvolle tram, dan vijf minuten te wachten op zo'n tram die als eindhalte Westende Bad heeft.

In Westende-Bad weten ook maar weinigen dat je ook opzij, aan de kapel kan opstappen, daar vertrekken immers de extra ritten, en die passeren dus niet aan het normale perron en bovendien zitplaats verzekerd, en vaak nog eerder een tram!
Plaats reactie