Trein botst met koe
Trein botst met koe
Bron: De Standaard
Het treinverkeer tussen Gent en Brussel verloopt met een vertraging van een twintigtal minuten in beide richtingen.
De oorzaak van de hinder is een botsing tussen een trein en een koe in het Oost-Vlaamse Nieuwerkerken, zegt Bram De Saedeleer, woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel.
De botsing met een trein vanuit Tongeren gebeurde rond 10 uur ter hoogte van de Aalsterse deelgemeente Nieuwerkerken. Hoe het dier op de sporen terechtkwam is nog niet duidelijk, maar de trein kon na de aanrijding niet meer verder. Een hulplocomotief zal de trein terug naar het station van Denderleeuw moeten brengen.
Tussen Gent en Denderleeuw zijn momenteel beide sporen versperd. Het verkeer tussen Brussel en Gent verloopt daardoor via een ander traject, waardoor er vertragingen zijn in beide richtingen.
Infrabel verwacht dat de sporen snel opnieuw vrijgemaakt kunnen worden.
Het treinverkeer tussen Gent en Brussel verloopt met een vertraging van een twintigtal minuten in beide richtingen.
De oorzaak van de hinder is een botsing tussen een trein en een koe in het Oost-Vlaamse Nieuwerkerken, zegt Bram De Saedeleer, woordvoerder van spoorwegbeheerder Infrabel.
De botsing met een trein vanuit Tongeren gebeurde rond 10 uur ter hoogte van de Aalsterse deelgemeente Nieuwerkerken. Hoe het dier op de sporen terechtkwam is nog niet duidelijk, maar de trein kon na de aanrijding niet meer verder. Een hulplocomotief zal de trein terug naar het station van Denderleeuw moeten brengen.
Tussen Gent en Denderleeuw zijn momenteel beide sporen versperd. Het verkeer tussen Brussel en Gent verloopt daardoor via een ander traject, waardoor er vertragingen zijn in beide richtingen.
Infrabel verwacht dat de sporen snel opnieuw vrijgemaakt kunnen worden.
-
Re: Trein botst met koe
hoe moet dat dier eruit gezien hebben als er zo'n GF stormram in da beest geboord wordtDe botsing met een trein vanuit Tongeren gebeurde rond 10 uur

ik hoop voor het beest dat het een AM96 was

je moet het als bestuurder maar meemaken, plots staat er zo'n koe op het spoor

Niet minder erg, maar wel anders. Ik heb ooit bijna een aanrijding gehad met een everzwijn, als je ineens een beest ziet van die omvang op het spoor gaat er vanalles door je hoofd. Ik heb het geluk gehad dat het everzwijn zich net op tijd van richting veranderd en terug het bos in ging. Laat me er wel bij vertellen dat ik stilstond. Effe noodremming om aanrijding te voorkomen (eerste reactie) al zou het in werkelijkheid waarschijnlijk te laat geweest zijn indien dat everzwijn zijn eerste weg had verder gezet.
En op welke lijn was dat, als ik vragen mag? Ik veronderstel ergens in de Ardennen?Steven schreef:Niet minder erg, maar wel anders. Ik heb ooit bijna een aanrijding gehad met een everzwijn, ...
lijn 162 tussen Libramont en Jemelle, een plaatske in België waar ge sneller een hert dan een mens tegen het lijf zal lopen
een heel mooie streek dus.

Een wilde gok: met een helikopter daar gedropt?!Hoe het dier op de sporen terechtkwam is nog niet duidelijk

Gisteren was het te zien op tv-oost er bleef niet veel meer van over dan wat biefstukken en hamburgerstreinbruno schreef:hoe moet dat dier eruit gezien hebben als er zo'n GF stormram in da beest geboord wordtDe botsing met een trein vanuit Tongeren gebeurde rond 10 uur![]()
ik hoop voor het beest dat het een AM96 was
je moet het als bestuurder maar meemaken, plots staat er zo'n koe op het spoor

1 keer is genoeg ze 
die 13 zal achter die trein gezeten hebben waarschijnelijk ... maar dat is bij mijn weten al zeker niet meer de eerste keer dat ze op L 162 een koe aangereden hebben
een jaar of 3 geleden had ik de IC naar Luxemburg genomen ... s'anderdaags op hetzelfde uur wast patat
greetz 2302

die 13 zal achter die trein gezeten hebben waarschijnelijk ... maar dat is bij mijn weten al zeker niet meer de eerste keer dat ze op L 162 een koe aangereden hebben

een jaar of 3 geleden had ik de IC naar Luxemburg genomen ... s'anderdaags op hetzelfde uur wast patat

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ja kweet ook nie hoe da komtHLE 2302 schreef:1 keer is genoeg ze

Was op L50A bij mijn weten. Niet 162.HLE 2302 schreef:1 keer is genoeg ze
greetz 2302
Idd, zo meende ik het ook te weten (rit 1530 als ik me zelfs niet vergis)Dietrich schreef:Was op L50A bij mijn weten. Niet 162.
In vergelijking met Noorwegen valt het hier dan nog mee.
Daar zijn sinds 2000 ruim 13000 elanden doodgereden door botsingen met treinen.
Jernbaneverket (de Noorse Infrabel) heeft al 80 miljoen kroon geinvesteerd om het aantal botsingen te verminderen, zoals afsluitingen langs de spoorlijnen, het verwijderen van de vegetatie langs het spoor en het aanleggen van voedingsplaatsen voor de dieren.
Daar zijn sinds 2000 ruim 13000 elanden doodgereden door botsingen met treinen.
Jernbaneverket (de Noorse Infrabel) heeft al 80 miljoen kroon geinvesteerd om het aantal botsingen te verminderen, zoals afsluitingen langs de spoorlijnen, het verwijderen van de vegetatie langs het spoor en het aanleggen van voedingsplaatsen voor de dieren.
het stond desondanks in de gazet dat het op de lijn naar luxemburg was 

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...