Koersbord van de Treski
Koersbord van de Treski
Gisteren zag ik in oostende rond half 8 de ram van de Treski op spoor 7 staan.
Er stond nog geen machhien ervoor (spijtig genoeg) maar heb wel het koersbord op foto kunnen leggen.
Ik persoonlijk vind het een niet alledaags koersbord.
Foto is genomen op een I6 rijtuig.
Er stond nog geen machhien ervoor (spijtig genoeg) maar heb wel het koersbord op foto kunnen leggen.
Ik persoonlijk vind het een niet alledaags koersbord.
Foto is genomen op een I6 rijtuig.
- Bijlagen
-
- DSCN5529222.JPG (31.36 KiB) 11000 keer bekeken
Normaal rijden ze wel met 6 tot 8 rijtuigen!
De zondag kan het zijn dat er een 16 voor hangt!
En eigenlijk vind ik niet dat de bestemmingen op die koersborden moeten staan! Je weet zo toch al dat het om de Treski gaat en je dus al op de goede trein zit!
Leuke anekdote nog: Vorige week vrijdag, toen we terugkeerden uit Vielsalm met onze klas, zater er vanaf Brussel-Zuid een man en een vrouw de nieuwste nieuwtjes met mekaar uit te wisselen. Daarbij kwam ook even de Treski aan bod!
Ze zeiden dat het een grote flop is en dachten dat hij volgend jaar niet meer zal rijden (wat hij dus wel zal doen). Blijkbaar is de Bergland Express van TTC ook al redelijk bekend bij het grote publiek, want ze wisten zelfs de naam van deze trein en dat het om een private Nederlandse treinmaatschappij gaat!
Over de Bergland Express spraken ze wel lovende woorden uit!

De zondag kan het zijn dat er een 16 voor hangt!

En eigenlijk vind ik niet dat de bestemmingen op die koersborden moeten staan! Je weet zo toch al dat het om de Treski gaat en je dus al op de goede trein zit!
Leuke anekdote nog: Vorige week vrijdag, toen we terugkeerden uit Vielsalm met onze klas, zater er vanaf Brussel-Zuid een man en een vrouw de nieuwste nieuwtjes met mekaar uit te wisselen. Daarbij kwam ook even de Treski aan bod!

Ze zeiden dat het een grote flop is en dachten dat hij volgend jaar niet meer zal rijden (wat hij dus wel zal doen). Blijkbaar is de Bergland Express van TTC ook al redelijk bekend bij het grote publiek, want ze wisten zelfs de naam van deze trein en dat het om een private Nederlandse treinmaatschappij gaat!

Misschien een riskante vraag, maar in Nederland kennen we niet allemaal de TreSki -zitten daar alleen zitrijtuigen in of ook lig/slaap-rijtuigen? Ik kan me voorstellen, dat de mogelijkheid om te pitten door zonder fel-brandende binnenverlichting in je ogen en horizontaal weleens een uitkomst zou kunnen zijn??poyaud schreef:op den TTC kunt ge tenminste nog een poging doen om te slapen en wa ambiance te maken . Het enigste positief van den treski is de 16 die ervoor hangt...