Verlaten stationsgebouw: Wat is dit voor ding binnen?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
SvMp

Verlaten stationsgebouw: Wat is dit voor ding binnen?

Bericht door SvMp »

Ik maak graag foto's van stationsgebouwen. Een paar maanden was ik in het Duitse Bedburg-Hau. Daar is een klein station waarvan het oude gebouw er nog is. Al heel lang zijn er geen loketten maar, al weet ik niet hoelang het gebouw al verlaten is. Er zit een kroeg in een deel van het gebouw.

Tot mijn grote verbazing was de hoofdingang gewoon open. Ik voel altijd aan deuren maar ze zijn vrijwel altijd op slot. Binnen de stationshal die er volgens mij nog behoorlijk origineel bij ligt. Ik heb één foto gemaakt. Had niet het lef om door te lopen, omdat het al vrij laat in de avond was en er helemaal geen treinverkeer was wegens werkzaamheden. Ik was er namelijk niet zeker van of het wel legaal was om daar naar binnen te gaan: Er een paar meubels wat niet gebruikelijk is voor openbare ruimte, aan de andere kant hangt naast de deur wel het gele toegangsbord wat je bij alle Duitse stations ziet en staat binnen een bankje.
Wat ik als liefhebber wel aardig vond om te zien, is dat het binnen deels nog in originele staat verkeert. Dat zie je zelden: Of grondig verbouwd of afgesloten.

Nu de vraag: In de stationshal staat een vreemd ding. Een soort automaat. Je ziet het op de laatste foto links tegen de muur, achter de spullenbak. Wat is dat voor ding? Volgens mij heeft het niets met treinreizen te maken, maar misschien ook wel.
Bijlagen
20090411 Bedburg-Hau 06.jpg
20090411 Bedburg-Hau 07.jpg
20090411 Bedburg-Hau 05.jpg
20090411 Bedburg-Hau 03.jpg
Hans

Re: Verlaten stationsgebouw: Wat is dit voor ding binnen?

Bericht door Hans »

SvMp schreef:Nu de vraag: In de stationshal staat een vreemd ding. Een soort automaat. Je ziet het op de laatste foto links tegen de muur, achter de spullenbak. Wat is dat voor ding? Volgens mij heeft het niets met treinreizen te maken, maar misschien ook wel.
Een darts-spel:
Afbeelding
SvMp

Re: Verlaten stationsgebouw: Wat is dit voor ding binnen?

Bericht door SvMp »

Dat was heel snel opgelost :D
Dankje, niet verwacht maar wel verklaarbaar gezien dat café in het gebouw.
Plaats reactie