Voorzitster Raad van Bestuur NMBS opgepakt en ondervraagd

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Voorzitster Raad van Bestuur NMBS opgepakt en ondervraagd

Bericht door Adler »

Edmée De Groeve, de voorzitster van de raad van bestuur van de luchthaven van Charleroi (BSCA) en van de NMBS, is gisternamiddag opgepakt en urenlang ondervraagd.
Ze wordt verdacht van misbruik van vennootschapsgoederen.
Edmée De Groeve kwam onlangs in opspraak door uitgaven die ze met haar visa-kaart had gedaan op kosten van BSCA.
Alle afschriften van die uitgaven zijn verdwenen. Volgens De Groeve zijn ze gestolen. Ook vorige week werd ze al zeven uur ondervraagd.

Waals minister van Vervoer André Antoine (CDH) heeft een onderzoek bevolen.
Daaruit blijkt dat De Groeve vorig jaar zowat 2.700 euro per maand uitgaf aan etentjes en relatiegeschenken.

De Groeve is van PS-signatuur en wordt gezien als een vertrouwelinge van voorzitter Elio Di Rupo.
De Groeve moet wellicht voor de onderzoeksrechter verschijnen die zal beslissen of ze aangehouden wordt.
Dietrich

Re: Voorzitster Raad van Bestuur NMBS opgepakt en ondervraagd

Bericht door Dietrich »

PS-schandaal nummer ... :)
Adler

Bericht door Adler »

Vandaag is ze door de onderzoeksrechter officieel in verdenking gesteld voor schriftvervalsing, gebruik van valse stukken, verduistering en oplichting.
Ondertussen heeft ook de PS een schorsingsprocedure tegen haar opgestart.
Mooie reclame voor de NMBS :lol:
Adler

Bericht door Adler »

Het verhaal wordt alsmaar hallucinanter.
Het blijkt nu dat madame De Groeve niet alleen van alles onrechtmatig betaalde met haar Visa-kaart van de luchthaven van Charleroi, bovendien liet ze al die onkosten achteraf nog eens betalen door de NMBS !
De vrouw werd dus nu aangehouden.
Bij de NMBS was zij niet alleen voorzitster van de Raad van Bestuur maar ook lid van het Auditcomité en van het Bezoldigingscomité.
Als je alle macht in handen hebt, is het dus niet zo moeilijk om dergelijke toeren uit te halen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Het verhaal wordt alsmaar hallucinanter.
Het blijkt nu dat madame De Groeve niet alleen van alles onrechtmatig betaalde met haar Visa-kaart van de luchthaven van Charleroi, bovendien liet ze al die onkosten achteraf nog eens betalen door de NMBS !
Zeer oud truukje , enige oplossing: bij firma creditkaart gebruik, toch nog nota's vragen om crditkaartuitgaven te rechtvaardigen, wordt in zeer veel firma's toegepast maar politiekers houden daar blijkbaar niet van (zie oa. Visa Antwerpen)
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Zeer oud truukje , enige oplossing: bij firma creditkaart gebruik, toch nog nota's vragen om crditkaartuitgaven te rechtvaardigen, wordt in zeer veel firma's toegepast maar politiekers houden daar blijkbaar niet van (zie oa. Visa Antwerpen)
Sorry, maar dit noem ik geen truukje meer en nog minder een "oplossing", ik noem dit oplichting.
2700 euro per maand onrechtmatig uitgeven met een kredietkaart van de luchthaven van Charleroi en dan nog eens al dat geld terugvorderen van de NMBS.
Ik zou wel eens willen weten bij welke firma dat wordt toegepast zoals u beweert.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef: Ik zou wel eens willen weten bij welke firma dat wordt toegepast zoals u beweert.
Ik heb alleen gezegd dat firma's dat "truukje" al jaren kennen en dus al lang bewijzen vragen voor uitgaven met firma creditkaart....
Theo
Groeten vanop de Heide
RIDCO

Bericht door RIDCO »

.... lid van het auditcomité..... amaaiiiii, dat zal schoon geweest zijn, zichzelf auditeren.....
Nekvin

Bericht door Nekvin »

ze hebben alles in haren bureau in brussel komen in beslag nemen. Ze zijn er in de loop van de week binnengevallen
zugfahrer

Bericht door zugfahrer »

mmm 2700 euro per maand aan etentjes en relatiegeschenkjes, heel mooi en wij als treinbestuurders ( bij uitslapen in het buitenland ) op ons blote knieen smeken om eten te kunnen krijgen, wat nog steeds niet deftig geregeld is. heel fraai om zoiets te horen
Adler

Bericht door Adler »

zugfahrer schreef:mmm 2700 euro per maand aan etentjes en relatiegeschenkjes, heel mooi en wij als treinbestuurders ( bij uitslapen in het buitenland ) op ons blote knieen smeken om eten te kunnen krijgen, wat nog steeds niet deftig geregeld is. heel fraai om zoiets te horen
Eigenlijk moet je het dubbele rekenen, vermits ze die uitgaven dan nog eens terug "kreeg" betaald van de NMBS zonder dat daar blijkbaar iemand ooit vragen over stelde.
Ondertussen heeft Madame ontslag genomen uit al haar funkties. Ze had niet minder dan 18 bestuursmandaten.
rail s

Bericht door rail s »

Dietrich schreef:PS-schandaal nummer ... :)
Liever PS-schandaal nr XXXXX....XXX dan geen schandaal, naar mijn mening komt er in Wallonië ten minste nog iets uit, in Vlaanderen gebeurt dit veel te weinig, ge gaat mij niet gaan vertellen dat niemand in Vlaanderen (of eigenlijk ook in Wallonië maar met een andere kleur) dit doet.
Denk maar aan Schouppe's laatste farce, dit zijn geen eenmalige detail's van die man, dat bestaat namelijk niet...
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

rail s schreef:Liever PS-schandaal nr XXXXX....XXX dan geen schandaal, naar mijn mening komt er in Wallonië ten minste nog iets uit, in Vlaanderen gebeurt dit veel te weinig, ge gaat mij niet gaan vertellen dat niemand in Vlaanderen (of eigenlijk ook in Wallonië maar met een andere kleur) dit doet.
Denk maar aan Schouppe's laatste farce, dit zijn geen eenmalige detail's van die man, dat bestaat namelijk niet...
Daar moet ik jammer genoeg mee akkoord gaan... Volgens mij zijn de misbruikers momenteel hier in Vlaanderen beter ingedekt, maar dat kan niet blijven duren. Natuurlijk hoop ik dat we dat fout hebben, maar dat zou gewoon dagdromen zijn.

Greetings,
Glodenox
Adler

Bericht door Adler »

In verband met de 2 vorige berichten: het gaat bij Mevr. De Groeve over iemand die afkomstig is van Gent en die o.a. de NMBS heeft opgelicht, wat tot nader order nog steeds geen Waalse maatschappij is bij mijn weten.
Dat zij toevallig ook lid is (was) van de PS, heeft daar op zich weinig mee te maken.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:In verband met de 2 vorige berichten: het gaat bij Mevr. De Groeve over iemand die afkomstig is van Gent en die o.a. de NMBS heeft opgelicht, wat tot nader order nog steeds geen Waalse maatschappij is bij mijn weten.
Dat zij toevallig ook lid is (was) van de PS, heeft daar op zich weinig mee te maken.
OK maar ze is 35 jaar geleden gehuwd met een waal. En die met Di Rupo hebben haar op het slechte pad gebracht.
Zoniet was ze een hele brave en verstandige vrouw gebleven, zoals alle andere gentenaars.
Plaats reactie