Nieuw in het W.E. van 27 mei: Oostende-Brugge-Rijsel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Nieuw in het W.E. van 27 mei: Oostende-Brugge-Rijsel

Bericht door Patrick »

Bron: http://www.b-rail.be/int/N/offers/speci ... conditions

Niet interessant als dagtripje. Eerder voor een nachttripje dus :)

Oostende 18:31 R 19856
Brugge 18:45 18:46
Lille Flandres 19:44

Lille Flandres 10:00 R 19853
Brugge 10:56 10:58
Oostende 11:11

Rijdagen:
27. Mei t/m 24. Sep Za, Zo; ook 5. Jun, 21. Jul, 15. Aug

Met welk materiaal zal dit gereden worden?
SIMPY.be

Re: Nieuw in het W.E. van 27 mei: Oostende-Brugge-Rijsel

Bericht door SIMPY.be »

Patrick schreef:Met welk materiaal zal dit gereden worden?
Ik gok op AM96. Wegens de juiste apparatuur en 25kv.
De M4 (blauw monogram) en 12 uit de kast halen is zeer onwaarschijnlijk ...
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

denk ook AM96, ofwel een 13 met I11-en
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

BN-koekje schreef:denk ook AM96, ofwel een 13 met I11-en
Het moment dat I11 naar Kortrijk komt moet nog komen hoor... (buiten die ene keer in een goederentrein)
Ik vrees dat de 13'en op stal blijven. Om problemen te vermijden zullen het wel AM96 zijn...
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

voor alles is een eerste keer, he :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Misschien. (hoop het)
Het zal wel afhankelijk zijn van de opkomst.
Want er mogen niet meer dan 2 gekoppelde AM96 Frankrijk binnenkomen.
Vanaf dan zou een 13+I11 wel uitkomst bieden. Maar als maar weinig interesse is, dan gaan ze snel een AM96 nemen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ik denk het ook dat het eerder AM96 zullen zijn , gezien de 13'ers enkel op de noord-oostelijke lijnen van de SNCF mogen komen , en Moeskroen-Lille is wel een noord-westelijke lijn als je het mij zegt !

En bovendien , de snelheid van een 13 is net zoals een BB36000 beperkt tot 120 km/u op het SNCF-net , plus dat een 13 eveneens zoals een BB36000 geen reizigerstreinen mag rijden op het SNCF-net ! (alhoewel dat voor dat laatste type wel eens binnenkort kan gaan veranderen ..)

Redenen genoeg dus om voor een AM96 te kiezen , en inderdaad , zoals SIMPY.be zegt , het zal afhangen van de opkomst , en ik denk niet echt dat er veel volk zal zijn voor deze verbinding , toch niet in de eerste maanden ..
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de M4 met toelating in F zitten in ieder geval over heel belgië verstopt, om die eruit te halen zijn ze weken bezig :P
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nieuw in het W.E. van 27 mei: Oostende-Brugge-Rijsel

Bericht door FLV-FGSP »

Patrick schreef:Bron: http://www.b-rail.be/int/N/offers/speci ... conditions

Niet interessant als dagtripje. Eerder voor een nachttripje dus :)

Oostende 18:31 R 19856
Brugge 18:45 18:46
Lille Flandres 19:44

Lille Flandres 10:00 R 19853
Brugge 10:56 10:58
Oostende 11:11

Rijdagen:
27. Mei t/m 24. Sep Za, Zo; ook 5. Jun, 21. Jul, 15. Aug

Met welk materiaal zal dit gereden worden?
Met MS96 dat met de IC-C naar Rijsel komt en daar ontkoppeld wordt.
Volgens http://www.bttb.be/ > Kort OV-nieuws > NMBS is er vrijdagavond ook een rit:

* Vrijdagavond: Lille-Fl 18:35 - Brugge 19:30/19:35 - Oostende 19:49
Wover

Bericht door Wover »

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml#

het is dus met AM96

ons Marcske had precies geen goei plek uitgekozen om geïnterviewd te worden wel e, zo met dieje vuile 13 op den achtergrond :P

en alles natuurlijk in eerste klas gefilmd :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik heb die trein gisteren gepakt tussen Oostende en Brugge.

In Oostende vertrok hij om 18:29 en niet om 18:31 zoals hier wordt gezegd. Maar de onderstationchef van Brugge zij dat het inderdaad verwarrend was voor de reizigers. Op de gele affiches vertrok hij in Brugge om 18:46, volgens de schermen om 18:44, volgens de gele affiches in Oostende om 18:43.
Het was één MS 96. In eerste klas zat er niemand toen hij in Brugge vertrok. Tweede klasse zat voor 50 % vol.
En nog dit: de treinbegeleider klonk erg zenuwachtig door de omroepinstalatie van MS 96. :( Het nummer van die MS 96 was 456 en het nummer van de trein was 19856 en was aangeschreven als IC.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Jonathan schreef:In Oostende vertrok hij om 18:29 en niet om 18:31 zoals hier wordt gezegd. Maar de onderstationchef van Brugge zei dat het inderdaad verwarrend was voor de reizigers. Op de gele affiches vertrok hij in Brugge om 18:46, volgens de schermen om 18:44, volgens de gele affiches in Oostende om 18:43.
De tijden die op de gele affiches staan, zijn niet de vertrek-, maar de aankomsttijden. Die 18u.43 is dus in die zin juist (= aankomsttijd in Brugge na vertrek uit Oostende)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Henk schreef:
Jonathan schreef:In Oostende vertrok hij om 18:29 en niet om 18:31 zoals hier wordt gezegd. Maar de onderstationchef van Brugge zei dat het inderdaad verwarrend was voor de reizigers. Op de gele affiches vertrok hij in Brugge om 18:46, volgens de schermen om 18:44, volgens de gele affiches in Oostende om 18:43.
De tijden die op de gele affiches staan, zijn niet de vertrek-, maar de aankomsttijden. Die 18u.43 is dus in die zin juist (= aankomsttijd in Brugge na vertrek uit Oostende)
Aha, maar toch vond ik het maar tristig voor zijn eerste rit. Regenweer, verschillende vertrekuren, zenuwachtige treinbegeleider...
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Henk schreef:
Jonathan schreef:In Oostende vertrok hij om 18:29 en niet om 18:31 zoals hier wordt gezegd. Maar de onderstationchef van Brugge zei dat het inderdaad verwarrend was voor de reizigers. Op de gele affiches vertrok hij in Brugge om 18:46, volgens de schermen om 18:44, volgens de gele affiches in Oostende om 18:43.
De tijden die op de gele affiches staan, zijn niet de vertrek-, maar de aankomsttijden. Die 18u.43 is dus in die zin juist (= aankomsttijd in Brugge na vertrek uit Oostende)
Ik heb altijd gedacht dat de gele affiches juist wel de vertrektijden aangeven, maar blijkbaar had ik het verkeerd.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

De gele affiches geven in het station waar ze uithangen inderdaad de vertrektijden in dat station weer. Maar voor de rest van de reis staan daar dan de aankomsttijden. Dat lijkt mij logisch, ik wil weten wanneer ik in een station aankom wanneer ik een bepaalde trein neem.
Voorbeeld: als ik in Oostende de IC G neem, dan wil ik natuurlijk eerst weten wanneer (en van welk spoor) die vertrekt, maar vervolgens wil ik weten wanneer ik in Brugge, Aalter, Gent-Sint-Pieters... aankom als ik die trein neem...
Plaats reactie