Denk dat het te maken heeft met het noodweer van afgelopen dinsdag. Naar wat ik gehoord heb zou het nog wel tijdje duren voor alles terug is opgelost...
Een hoogspanningsmast is omgewaaid en heeft één en ander meegenomen in zijn val.
Ik veronderstel dat ook de bovenleiding omzeep is, op het fietspad naast het spoor mocht niemand op, de bussen moeten rondrijden langs Duffel.
Het ergste van al is dat die mast op een auto met inzittenden is terechtgekomen.
dekooiker schreef:Een hoogspanningsmast is omgewaaid en heeft één en ander meegenomen in zijn val.
Ik veronderstel dat ook de bovenleiding omzeep is, op het fietspad naast het spoor mocht niemand op, de bussen moeten rondrijden langs Duffel.
Het ergste van al is dat die mast op een auto met inzittenden is terechtgekomen.
zijn die inzittenden omgekomen ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dekooiker schreef:Een hoogspanningsmast is omgewaaid en heeft één en ander meegenomen in zijn val.
zijn die inzittenden omgekomen ?
Nee, de bestuurder raakte lichtgewond.
Je zal het maar meemaken.
TURNHOUT - De treinen op de verbinding Brussel-Zuid-Turnhout worden nog zeker tot donderdagmiddag omgeleid via Berchem. Aanleiding is de omgewaaide hoogspanningsmast in Lint. Het kan nog een half jaar duren vooraleer de schade aan de pyloon is hersteld.
Op de getroffen spoorverbinding tussen Kontich en Lier rijden op werkdagen slechts slechts twee treinen per uur. 'Ze worden omgeleid via Berchem, met een vertraging van 15 tot 20 minuten tot gevolg', zegt Bram De Saedeleer van infrastructuurbeheerder Infrabel. De bovenleidingen moeten donderdagmiddag hersteld zijn.
Ik fiets elke dag naar mijn werk langs het fietspad naast het spoor Lier - Kontich. Deze morgen lagen de hoogspanningskabels nog gewoon op de bovenleiding van het spoor.
Zo had de 3000 V ook heel even 360.000 Volt kunnen worden, want dit blijkt toevallig een van de slagaders van Belgie te zijn....
Ook goed dat ze de andere lijn niet aan het schilderen waren ofzo of half Belgie had er weer uitgelegen...
Lijn 13 Lier-Kontich blijft nog zeker een week buiten dienst, dit totdat Elia (en daarna Infrabel) de nodige werken/herstellingen heeft kunnen uitvoeren. Dus ook heel volgende week 27-31 juli wordt de IC-R omgeleid. Normaal verschijnt vandaag nog een persmededeling met alle details betreffende de tijdelijke wijzigingen aan het treinaanbod.
dentheo schreef:Zo had de 3000 V ook heel even 360.000 Volt kunnen worden, want dit blijkt toevallig een van de slagaders van Belgie te zijn....
Ook goed dat ze de andere lijn niet aan het schilderen waren ofzo of half Belgie had er weer uitgelegen...