Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dcr

Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door dcr »

Weet er iemand wat er juist aan de hand is in Lint, en wanneer dit probleem opgelost gaat zijn?

Vandaag maar liefst met 60 minuten vertraging aangekomen te Brussel zuid (trein 3428) ,gisteren 2x half uur vertraging,
straks en morgen???

Ik pendel graag met de trein maar dit vind ik toch overdreven hoor :(
Presario

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Presario »

Denk dat het te maken heeft met het noodweer van afgelopen dinsdag. Naar wat ik gehoord heb zou het nog wel tijdje duren voor alles terug is opgelost...
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Een hoogspanningsmast is omgewaaid en heeft één en ander meegenomen in zijn val.
Ik veronderstel dat ook de bovenleiding omzeep is, op het fietspad naast het spoor mocht niemand op, de bussen moeten rondrijden langs Duffel.
Het ergste van al is dat die mast op een auto met inzittenden is terechtgekomen.
De trein.
Alleen voor durvers.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

dekooiker schreef:Een hoogspanningsmast is omgewaaid en heeft één en ander meegenomen in zijn val.
Ik veronderstel dat ook de bovenleiding omzeep is, op het fietspad naast het spoor mocht niemand op, de bussen moeten rondrijden langs Duffel.
Het ergste van al is dat die mast op een auto met inzittenden is terechtgekomen.
zijn die inzittenden omgekomen ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Adler

Bericht door Adler »

HLE 2302 schreef:
dekooiker schreef:Een hoogspanningsmast is omgewaaid en heeft één en ander meegenomen in zijn val.
zijn die inzittenden omgekomen ?
Nee, de bestuurder raakte lichtgewond.
Je zal het maar meemaken.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

het ziet er idd niet mooi uit

http://www.gva.be/antwerpen/lint/storms ... liint.aspx

ik was op het moment dat de storm door de Kempen trok door Antwerpen Centraal aan het wandelen op weg naar huis

toen werd er al omgeroepen dat de trein naar Hasselt/Luik wegens problemen in Lier niet zal rijden (en er stond een pak volk op dat perron te wachten)

spijtig genoeg had de omroeper geen enkel andere informatie ter beschikking voor meer dan tien minuten, toen ben ik doorgegaan

gisteren werd gezegd dat de problemen met de bovenleiding donderdagmiddag opgelost moeten zijn
JPL107
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

TURNHOUT - De treinen op de verbinding Brussel-Zuid-Turnhout worden nog zeker tot donderdagmiddag omgeleid via Berchem. Aanleiding is de omgewaaide hoogspanningsmast in Lint. Het kan nog een half jaar duren vooraleer de schade aan de pyloon is hersteld.

Op de getroffen spoorverbinding tussen Kontich en Lier rijden op werkdagen slechts slechts twee treinen per uur. 'Ze worden omgeleid via Berchem, met een vertraging van 15 tot 20 minuten tot gevolg', zegt Bram De Saedeleer van infrastructuurbeheerder Infrabel. De bovenleidingen moeten donderdagmiddag hersteld zijn.
bron: De Standaard http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 072009_049

Ik fiets elke dag naar mijn werk langs het fietspad naast het spoor Lier - Kontich. Deze morgen lagen de hoogspanningskabels nog gewoon op de bovenleiding van het spoor.
JPL107
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

De spoorlijn is nog steeds onderbroken. Ik heb gisteren enkele foto's gemaakt, kwaliteit is niet super maar 't geeft toch wel een goed beeld.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Zo had de 3000 V ook heel even 360.000 Volt kunnen worden, want dit blijkt toevallig een van de slagaders van Belgie te zijn....
Ook goed dat ze de andere lijn niet aan het schilderen waren ofzo of half Belgie had er weer uitgelegen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik ben helaas vandaag zelf ook "getroffen" door deze toestand :cry: .

Mijn complete reisverslag zal voor morgen zijn denk ik, want het is bedtijd...
Laatst gewijzigd door Trammist op 24 jul 2009, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
stefanic

Bericht door stefanic »

Lijn 13 Lier-Kontich blijft nog zeker een week buiten dienst, dit totdat Elia (en daarna Infrabel) de nodige werken/herstellingen heeft kunnen uitvoeren. Dus ook heel volgende week 27-31 juli wordt de IC-R omgeleid. Normaal verschijnt vandaag nog een persmededeling met alle details betreffende de tijdelijke wijzigingen aan het treinaanbod.
spoorwegrealist
tomdg

Bericht door tomdg »

dentheo schreef:Zo had de 3000 V ook heel even 360.000 Volt kunnen worden, want dit blijkt toevallig een van de slagaders van Belgie te zijn....
Ook goed dat ze de andere lijn niet aan het schilderen waren ofzo of half Belgie had er weer uitgelegen...
zal nogal vonken gegeven hebben :mrgreen:
Treinenman

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Trammist

Bericht door Trammist »

Lees ook mijn reisverslag over mijn daguitstap naar Oostende gisteren.
Robin

Bericht door Robin »

alle treinen naar berchem hebben 15min vertraging tot einde van de maand, stond op de schermen in Mechelen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie