Camera's in treinen
Camera's in treinen
Zijn er reeds treinen uitgerust met camera's in België?
Welke dienst houdt zich daar mee bezig?
Welke dienst houdt zich daar mee bezig?
Re: Camera's in treinen
Enkel MW41 heeft camera's voor zover ik weet, maar deze worden niet opgenomen en dus niet gebruikt voor de veiligheid. Deze bevinden zich aan de deuren en waren ten eerste bedoeld voor gebruik zonder TBG (wat nooit zo is in België).
De Lijn, MIVB, etc heeft dan weer wel camera's in veel trams en metrostellen.
De Lijn, MIVB, etc heeft dan weer wel camera's in veel trams en metrostellen.
Re: Camera's in treinen
tot nog toe is er geen enkele rijdende trein uitgerust met camera bewaking, de mw 41 hebben idd camera's (die 9/10 niet werken) om te controleren of de treinbegeleider wel degelijk op de trein is ... want als je bij de mw 41 hoger gaat dan tractie stand 1 dan sluiten de deuren automatisch aan 5 km/h, treinbegeleider mee of niet 
ze vervangen dus eigenlijk de spiegels van de sprinters, maar de spiegels van de sprinter zijn en blijven een veel degelijker systeem, daarbij kan je tenminste de volledige trein buiten bekijken en niet enkel het 1e stel
greetz 2302

ze vervangen dus eigenlijk de spiegels van de sprinters, maar de spiegels van de sprinter zijn en blijven een veel degelijker systeem, daarbij kan je tenminste de volledige trein buiten bekijken en niet enkel het 1e stel
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Camera's in treinen
Waarom camera's OP DE mw's 41?
In een vroeger studie (voor 1988) bleek dat éénmansbesturing enkel kon gebruikt worden indien de voertuigen hiervoor uitgerust waren. Daarom werd voorzien om al het nog aan te kopen materieel hiervan uit te rusten. Dus werd dus voorzien in het lastenboek (evenals de micro,het sluiten van de deuren door de bestuurder, het binnenkomen van de reizigers voorzien achter de bestuurder ter controle, en het zicht door gans het stel).
Technisch waren spiegels niet mogelijk (gezien de constructie) dus werd door de spanjaarden de camera's voorgesteld, wat aanvaard werd.
Gezien de kostprijs, en het niet noodzakelijk was volgens de reglementering, werd besloten om defecte toestellen niet te vervangen.
Zo simpel was het.
Voldoende antwoord op jullie vraag?
In een vroeger studie (voor 1988) bleek dat éénmansbesturing enkel kon gebruikt worden indien de voertuigen hiervoor uitgerust waren. Daarom werd voorzien om al het nog aan te kopen materieel hiervan uit te rusten. Dus werd dus voorzien in het lastenboek (evenals de micro,het sluiten van de deuren door de bestuurder, het binnenkomen van de reizigers voorzien achter de bestuurder ter controle, en het zicht door gans het stel).
Technisch waren spiegels niet mogelijk (gezien de constructie) dus werd door de spanjaarden de camera's voorgesteld, wat aanvaard werd.
Gezien de kostprijs, en het niet noodzakelijk was volgens de reglementering, werd besloten om defecte toestellen niet te vervangen.
Zo simpel was het.
Voldoende antwoord op jullie vraag?
Re: Camera's in treinen
Persoonlijk zou ik het een goei idee vinden op camera's te plaatsen vooraan op de stuurpost naar buiten toe.
Dit om conflicten te vermijden met bv de seinen en andere zaken, direct bewijs.
.

Dit om conflicten te vermijden met bv de seinen en andere zaken, direct bewijs.
bij deze een voorbeeldTW FHS schreef:Type 28 heeft ook camera's waarmee je de zijkant van de loc kunt zien.





Re: Camera's in treinen
Ik heb in Antwerpen eens op zo'n camera(atje) staan kijken, klein en goed ingepakt.
Toch netjes dat beeld.
Moeten ze in Duitsland tenminste niet uit het raam gaan hangen bij het wegrijden.
Toch netjes dat beeld.
Moeten ze in Duitsland tenminste niet uit het raam gaan hangen bij het wegrijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Camera's in treinen
handig al ze savonds over wissels moeten rijden, kunnen ze perfect zien of ze er al voorbij zijn ofni met het laatste rijtuig.



Re: Camera's in treinen
Ik vrees dat je beeld zo goed nu ook weer niet is, om het achterste rijtuig te kunnen zien. 

Re: Camera's in treinen
die camera's op de traxx zijn goed voor een rijtuig of 3 maar veel verder niet want dan zakt de kwaliteit van het beeld.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Camera's in treinen
Mja, als je bijvoorbeeld naar tegenspoor moet gaan dan zie je toch wel wanneer je trein volledig recht is?Steven schreef:die camera's op de traxx zijn goed voor een rijtuig of 3 maar veel verder niet want dan zakt de kwaliteit van het beeld.
Of in andere situaties waarbij je trein moet kronkelen over de wissels.
Re: Camera's in treinen
In de traxx zit een functie waarbij als je op een knop drukt hij automomatisch de ingegeven lengte van de trein optelt, zo weet je direct wanneer je terug mag optrekken naar de referte snelheid.trainfreak schreef:Mja, als je bijvoorbeeld naar tegenspoor moet gaan dan zie je toch wel wanneer je trein volledig recht is?Steven schreef:die camera's op de traxx zijn goed voor een rijtuig of 3 maar veel verder niet want dan zakt de kwaliteit van het beeld.
Of in andere situaties waarbij je trein moet kronkelen over de wissels.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Camera's in treinen
Hé dat is dat handige systeem waar men in Amerika al een tijdje mee rijdt.HLE 2302 schreef: In de traxx zit een functie waarbij als je op een knop drukt hij automomatisch de ingegeven lengte van de trein optelt, zo weet je direct wanneer je terug mag optrekken naar de referte snelheid.
Dan is Traxx de eerste lok in België die dat heeft ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Camera's in treinen
Neen de HLE13 heeft ook een telfunctie, maar die is voor de TB jammer genoeg onzichtbaar en is enkel in gebruik bij TBL2 om te bepalen waar de trein terug zijn snelheid mag hernemen, stroomafnemers mag oplaten en zo meer.
Re: Camera's in treinen
Volgens de nederlandse TB had die een goed zicht in het donker naar achter en kon die perfect zien wanneer het laatste rijtuig over de wissels is.Steven schreef:die camera's op de traxx zijn goed voor een rijtuig of 3 maar veel verder niet want dan zakt de kwaliteit van het beeld.


