treinspotters op perron verwijderen ??

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
wim70

treinspotters op perron verwijderen ??

Bericht door wim70 »

ik weet dat je een geldig vervoersbewijs moet hebben om op het perron te vertoeven
ik zou graag eens een dagje treinspotten in Gent St-Pieters...volstaat het dat ik met de trein van Nazareth naar Gent reis en daar dan enkele uren rondhang,op welk perron dan ook, gedurende de dag dat mijn biljet geldig is (heen en terug uiteraard)
worden spotters zonder vervoersbewijs verwijderd ?? en welke sanctie riskeren ze ??
het spreekt voor zichzelf dat de spotter de veiligheidsregels naleeft

Gr. Wim
Dietrich

Re: treinspotters op perron verwijderen ??

Bericht door Dietrich »

Denk niet dat ze zich hiermee nog bezighouden. Toegangscontrole gebeurt zelden en als het gebeurt valt het heel goed op (controleurs beneden de trappen). Ik geloof dat hiernaast die regel zelfs niet meer van toepassing is (perronkaartjes bestaan niet meer).
2012
Contacteer:

Bericht door 2012 »

perron kaarten bestaan inderdaad niet meer, allang ni meer trouwens
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Als je geen bewijs hebt dan zeg je toch gewoon dat je iemand komt afhalen die de buurt niet kent?
Zeker in een station zoals Gent of Brussel is da wel normaal vind ik.

Of anders kan je gewoon eentje kopen naar de Dampoort of weet ik veel (als ze lastig doen en je geen vervoersbewijs hebt)
treinbruno

Bericht door treinbruno »

pak een keycard (of campus, gopass, ...) mee en zeg dat je die nog moet invullen :)
Afbeelding
tsjoek

Bericht door tsjoek »

Hallo,

Heb nog nooit geweten dat ze lastig doen op een perron. Als je je houd aan de regels en niemand lastig valt zullen ze je ook niet lastig vallen.

mvg
tsjoek
Steve

Bericht door Steve »

Wat doen ze eigenlijk met een "invulbaar" vervoerbewijs bij een toegangscontrole, zoals een Campus? De bundel zegt toch dat een dergelijke treinkaart (of Pass) voor het instappen ingevuld moet worden, en dus toch niet per se bij het betreden van het perron?
melle

Bericht door melle »

Die zeggen er niets of weinig van, en als ze er iets van zeggen dan moet je gewoon zeggen dat je het niet wist :mrgreen:
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

wim70 schreef:volstaat het dat ik met de trein van Nazareth naar Gent reis en daar dan enkele uren rondhang,op welk perron dan ook, gedurende de dag dat mijn biljet geldig is (heen en terug uiteraard)
Lijkt mij dat dat volstaat. Ze kunnen toch niet zien met welke trein u komt, laat staan met welke u gaat vertrekken. Als men inderdaad al controleert natuurlijk
trainfreak

Bericht door trainfreak »

AzzurroNL schreef:
wim70 schreef:volstaat het dat ik met de trein van Nazareth naar Gent reis en daar dan enkele uren rondhang,op welk perron dan ook, gedurende de dag dat mijn biljet geldig is (heen en terug uiteraard)
Ze kunnen toch niet zien met welke trein u komt, laat staan met welke u gaat vertrekken. Als men inderdaad al controleert natuurlijk
Als het ticketje al 'geknipt' is kan men dat wel zien aan het treinnummer..
celtjan

Bericht door celtjan »

Bijna dagelijks zien we wel op de perrons liefhebbers foto's nemen. Je moet wel héél véél pech hebben dat er controle is. Er is ooit een overijverige agent geweest die eens de zoon van een bestuurder op de bon slingerde bij het nemen van foto's.

Normaalgezien zou je ergens een vergunning moeten aanvragen. Maar met héél vriendelijk te zijn & 'uit de lucht vallen' kom je al héél ver.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Een vergunning om een fotocamera te gebruiken op een perron... Tegenwoordig zit in elke GSM een camera, dus als je een foto neemt van iemand moet je ook een vergunning hebben? Of geldt het enkel als er effectief een "trein" op de foto staat? Lijkt mij nogal mierenneukerij als dat waar is.

Het enige dat ik gehoord heb is dat je best niet met statief of andere attributen op de perrons rondloopt.
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

MIVB-reiziger schreef:Wat doen ze eigenlijk met een "invulbaar" vervoerbewijs bij een toegangscontrole, zoals een Campus? De bundel zegt toch dat een dergelijke treinkaart (of Pass) voor het instappen ingevuld moet worden, en dus toch niet per se bij het betreden van het perron?
Nog niet zo heel lang geleden was er controle in het station van Lier. De reiziger die voor mij in de tunnel onder de sporen wilde gaan moest zijn keycard eerst invullen alvorens hij de tunnel mocht gebruiken.
LHOON

Bericht door LHOON »

Onlangs gezien in Brussel-Noord beneden aan de trappen naar elk perron: (nieuw aangebrachte) bordjes dat de perrons enkel toegankelijk waren met een geldig vervoerbewijs!
JPL107
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Nog niet zo heel lang geleden was er controle in het station van Lier. De reiziger die voor mij in de tunnel onder de sporen wilde gaan moest zijn keycard eerst invullen alvorens hij de tunnel mocht gebruiken.
Ik en nog vele niet-reizigers gebruiken die tunnel gewoon om van de éne kant van Lier naar de andere te gaan. Er is wel een voetgangerstunnel iets verder maar 't tis toch een stuk omweg als je richting het Leopoldplein wilt gaan.
Plaats reactie