Oostende-Keulen
Oostende-Keulen
Hallo,
Is de NMBS van plan om deze treinen terug in te zetten?
Zoja, welk materieel is hier dan voor geschikt?
Mag een reeks 13 tot in Keulen, of is dit enkel tot Aken?
Is de NMBS van plan om deze treinen terug in te zetten?
Zoja, welk materieel is hier dan voor geschikt?
Mag een reeks 13 tot in Keulen, of is dit enkel tot Aken?
Re: Oostende-Keulen
Mag een 13 D binnen?melle schreef:Hallo,
Is de NMBS van plan om deze treinen terug in te zetten?
Zoja, welk materieel is hier dan voor geschikt?
Mag een reeks 13 tot in Keulen, of is dit enkel tot Aken?
Zeker niet verder dan Aken, want vanaf daar stopt de 3KV en een 13 kan niet onder 15KV 16HZ
Re: Oostende-Keulen
De 13 mag zelfs Aken niet binnen, NMBS heeft nooit toelating aan het Eisenbahnbundesamt gevraagd.
De 16 mag Aken wel binnen, maar niet verder.
De nieuwe 18 zal Aken wel binnen mogen, maar niet verder kunnen.
De 16 mag Aken wel binnen, maar niet verder.
De nieuwe 18 zal Aken wel binnen mogen, maar niet verder kunnen.
Re: Oostende-Keulen
Volgens mij komen ze dan niet eens verder dan het viaduct van Moresnet. Op dit viaduct is namelijk al de spanningssluis.pietje schreef:Mag een 13 D binnen?melle schreef:Hallo,
Is de NMBS van plan om deze treinen terug in te zetten?
Zoja, welk materieel is hier dan voor geschikt?
Mag een reeks 13 tot in Keulen, of is dit enkel tot Aken?
Zeker niet verder dan Aken, want vanaf daar stopt de 3KV en een 13 kan niet onder 15KV 16HZ
Re: Oostende-Keulen
Dat is voor reizigerstreinen geen probleem, want die gaan niet via Moresnet.vismj schreef:Volgens mij komen ze dan niet eens verder dan het viaduct van Moresnet. Op dit viaduct is namelijk al de spanningssluis.pietje schreef:Mag een 13 D binnen?melle schreef:Hallo,
Is de NMBS van plan om deze treinen terug in te zetten?
Zoja, welk materieel is hier dan voor geschikt?
Mag een reeks 13 tot in Keulen, of is dit enkel tot Aken?
Zeker niet verder dan Aken, want vanaf daar stopt de 3KV en een 13 kan niet onder 15KV 16HZ
Re: Oostende-Keulen
Hoezo niet verder kunnen?FLV-FGSP schreef:De 13 mag zelfs Aken niet binnen, NMBS heeft nooit toelating aan het Eisenbahnbundesamt gevraagd.
De 16 mag Aken wel binnen, maar niet verder.
De nieuwe 18 zal Aken wel binnen mogen, maar niet verder kunnen.
Re: Oostende-Keulen
niet uitgerust voor 15 kVmelle schreef:Hoezo niet verder kunnen?FLV-FGSP schreef:De 13 mag zelfs Aken niet binnen, NMBS heeft nooit toelating aan het Eisenbahnbundesamt gevraagd.
De 16 mag Aken wel binnen, maar niet verder.
De nieuwe 18 zal Aken wel binnen mogen, maar niet verder kunnen.
Re: Oostende-Keulen
Een 27 mag dan weer wel binnen in Aken, dus een 27 met I11 stuurstand is momenteel de enige doenbare toegelaten samenstelling. Maar dat is dan wel zonder L2 en L3, en dat maakt het voor de nmbs alles behalve aantrekkelijk om zo'n verbinding te voorzien
De vraag is eigenlijk niet of de 18+I11 Aken binnen mag, maar of de nmbs dat wel wilt. De bedoeling is uiteindelijk toch om met de HST's een uurdienst te voorzien en dan zijn een HST,een IC en een L op dat traject er toch wat over 


Re: Oostende-Keulen
Waarom hebben ze destijds de rechtstreekse verbinding Oostende-Keulen afgeschaft?
Re: Oostende-Keulen
En de eurostar.Steven schreef:Omdat de thalys er is gekomen.
De internationale treinen van/naar Oostende dienden vooral om mensen aan te voeren voor de ferries naar het VK. Die treinen hebben met de opening van de kanaaltunnel eigenlijk hun hoofdfunctie verloren.
Re: Oostende-Keulen
't Zou toch al mooi zijn om Oostende-Aachen te rijden met de nieuwe E-loc 18 en I11-rijtuigen (via HSL 2 en HSL 3)? Köln zou nog beter zijn, maar Aachen vind ik ook al héél goed...
Stops in Oostende-Brugge-Getn StP-Brussel ZCN-Leuven-Liège G-Aachen hbf. In Aachen heb je toch ook al een ruime keuze om verder te sporen...
Stops in Oostende-Brugge-Getn StP-Brussel ZCN-Leuven-Liège G-Aachen hbf. In Aachen heb je toch ook al een ruime keuze om verder te sporen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Oostende-Keulen
Tot 2002 werd er afwisselend vanuit Oostende naar Eupen of Keulen gereden. Bij de openstelling van L2 hadden ze enkel reeks 13 die hierop kon rijden. Moest de nmbs toen krachtige en betrouwbare 15kV-locs gehad hebben was het misschien blijven bestaan, maar reeks 13 kon niet tot keulen rijden dus werd het duitse traject afgeschaftapestaart schreef:Waarom hebben ze destijds de rechtstreekse verbinding Oostende-Keulen afgeschaft?

Re: Oostende-Keulen
En de bezetting was meestal wat magertjes eens voorbij Leuven: Behoorlijk wat volk op de as Oostende-Brugge-Gent-Brussel-Leuven en verder een pak minder naar luik-Verviers & vanaf Aken naar Düren & Keulen werd het pas terug wat drukker.Shrek schreef:Tot 2002 werd er afwisselend vanuit Oostende naar Eupen of Keulen gereden. Bij de openstelling van L2 hadden ze enkel reeks 13 die hierop kon rijden. Moest de nmbs toen krachtige en betrouwbare 15kV-locs gehad hebben was het misschien blijven bestaan, maar reeks 13 kon niet tot keulen rijden dus werd het duitse traject afgeschaftapestaart schreef:Waarom hebben ze destijds de rechtstreekse verbinding Oostende-Keulen afgeschaft?
Met de komst van de Thalys verloor de lijn veel van zijn charmes.
& zoals eerder gemeld: te Oostende is de aansluiting met de veerdiensten vervallen sinds Hoverspeed de lijn Oostende - Dover opdoekte. En dit was het gevolg van de opening van de Kanaaltunnel & de start van de €-star diensten.
De vervangende Bus-Shuttle Oostende-Calais Hoverport kon het tij niet keren. Iets daarna stopte Hoverspeed volledig (deels ook een gevolg van het SABENA-SwissaiR Debackle?)