m6

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ostbahnhof

m6

Bericht door ostbahnhof »

Sinds de ingebruikname van de m6 rijtuigen beschikt de nmbs over een prachtige vloot fietsrijtuigen met voldoende plaats om heel wat stalen rossen mee te nemen. :D

Vind het echter wel omslachtig en jammer dat wij de "fietsdeur" niet zelf kunnen openen. Dit kan bijvoorbeeld wel op "gelijkaardige" DB rijtuigen in Duitsland.
Het gebeurt nu dikwijls dat de kontroleur er niet is om mensen te laten uitstappen zodat deze via het trapje en de "reizigersdeur" naar buiten moeten, of de conducteur of ander spoorwegpersoneel moet opgetrommeld worden om de deur te openen bij het instappen.
(heb het zelf ook af en toe voor) ;-)

voorstel: kan er niet een knopje geplaatst worden zoals bij de andere deuren om ze zelf te bedienen?

grts,
o
melle

Re: m6

Bericht door melle »

Waarom plaats je dat in 's hemelsnaam hier..
Als je écht iets wil zien veranderen ga je het gewoon aan de nmbs zelf vragen..
Kristofke

Bericht door Kristofke »

of de bond van fietsers ;)
LML

Bericht door LML »

Zeg mannekes, hoeveel topics zijn er al over M6-rijtuigen op dit forum? Keuze zat, maar toch nog een nieuw topic opstarten...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Trammist

Bericht door Trammist »

We hebben al genoeg M6-topics om een apart M6-subforum op te richten :lol:
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Zwijg mij liever over die M6 vorige week zondag nog 45 minuten vertraging gehad voor naar Blankenberge te gaan wegens ontkoppelingsproblemen in Landen.
In Brugge moesten de reizigers richting Knokke overstappen op een andere trein.
De laatste 3 weken is den ICK trein naar Gent ook regelmatig in vertraging of afgeschaft, hetzelfde met de ICL naar Poperinge, toevallig allemaal treinen met die M6, over de vertragingen op lijn 25 (ICI en ICN) zullen we maar niet beginnen.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik vind de opmerking wel terecht! Die deuren zouden door de reizigers bedient moeten kunnen worden!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

ik vind van niet ... want dan weet de treinbegeleider zelf niet meer wat er van dat soort dingen in zijn trein bevind

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
groentje

Bericht door groentje »

Die hoeft dat dan ook niet meer te weten, toch? Als de reiziger die deur zelf kan openen om in te stappen, zal dat ook wel lukken om terug uit te stappen.
Al vraag ik me wel af of dat lukt bij hoge perrons om die deur open te krijgen, daarvoor leek die deur me net te laag te zitten.
Maar het niet normaal dat je niet de volledige deurencapaciteit kan gebruiken, omdat er een speciale sleutel nodig is voor een deur naar een publiek toegankelijk treingedeelte. Zeker omdat de deur ernaast smaller is dan normaal.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

groentje schreef:Die hoeft dat dan ook niet meer te weten, toch? Als de reiziger die deur zelf kan openen om in te stappen, zal dat ook wel lukken om terug uit te stappen.
Al vraag ik me wel af of dat lukt bij hoge perrons om die deur open te krijgen, daarvoor leek die deur me net te laag te zitten.
Maar het niet normaal dat je niet de volledige deurencapaciteit kan gebruiken, omdat er een speciale sleutel nodig is voor een deur naar een publiek toegankelijk treingedeelte. Zeker omdat de deur ernaast smaller is dan normaal.
het is goed als de tbg weet van wie die fietsen zijn ... ivm het fietsticket :wink:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

In Holland moet iedereen zelf zijn fiets inladen zonder tussenkomst van de conducteur
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

HLE 2302 schreef: het is goed als de tbg weet van wie die fietsen zijn ... ivm het fietsticket :wink:
Je kan ook het fietsticket aan de fiets zelf bevestigen.
K V B

Bericht door K V B »

treinbruno schreef:In Holland moet iedereen zelf zijn fiets inladen zonder tussenkomst van de conducteur
In Duitsland, Zwitserland en Frankrijk ook. Het zou met niet verbazen moest België nog het enige land zijn waar de conducteur er bij nodig is...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

K V B schreef:
HLE 2302 schreef: het is goed als de tbg weet van wie die fietsen zijn ... ivm het fietsticket :wink:
Je kan ook het fietsticket aan de fiets zelf bevestigen.
de goedde bediendes van de loketten hangen er een rekkertje aan en zeggen dat ... de minder goeie die doen dat gewoon niet ... en meestal reist met ook niet elke dag met de fiets dus weten die mensen dat dan ook gewoon niet

greetz 2302
treinbruno

Bericht door treinbruno »

K V B schreef:
treinbruno schreef:In Holland moet iedereen zelf zijn fiets inladen zonder tussenkomst van de conducteur
In Duitsland, Zwitserland en Frankrijk ook. Het zou met niet verbazen moest België nog het enige land zijn waar de conducteur er bij nodig is...
In Frankrijk hebben sommige TER's nog een bagageruim,
maar in dat land mag de fiets zelfs gratis mee op de TER :D
Afbeelding
Plaats reactie