i11 tussen A'pen en Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

i11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door melle »

Hallo,

Waarom zijn de i11+13 weg op de lijn tussen Antwerpen en Oostende?
Deze hebben toch veel meer capaciteit dan de 1/3 combinatie van de am96?


tekst aangepast door mod
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door treinbruno »

die zijn daar weggegaan toen de IC Brussel-Maastricht is gekomen
Afbeelding
melle

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door melle »

Hebben ze er dan geen op overschot?

En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:Hebben ze er dan geen op overschot?

En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
kleine correctie, tis I11
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13023
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door Shrek »

melle schreef:En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
Neen, dat kunnen ze daar niet door de TBL2 :wink: zoveel minder capacitiet hebben die MS96 trouwens niet hoor ...
Zeker met de 3de IC tussen antwerpen en gent is er daar ook niet zoveel capaciteit meer nodig :wink:
melle

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door melle »

Ik bedoel nu, in de zomer periodes.
Is er dan veel volk naar Maastricht?
Zoveel dat er een rechtstreekse trein moet zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door Steven »

Op Brussel Maastricht heb je om te beginnen L2 liggen. Deze vereist materiaal dat 200 km/u kan rijden en tbl2. Dan kom je automatische bij de HLE13 en i11 rijtuigen uit. MS96 heeft trouwens geen toelating om in NL te rijden.
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door 260689 »

Steven schreef:Op Brussel Maastricht heb je om te beginnen L2 liggen. Deze vereist materiaal dat 200 km/u kan rijden en tbl2. Dan kom je automatische bij de HLE13 en i11 rijtuigen uit. MS96 heeft trouwens geen toelating om in NL te rijden.
alleen de bi reeks (441 tot 490) hebben tbl2.
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door LML »

melle schreef:Hebben ze er dan geen op overschot?

En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
De IC O Brussel-Maastricht rijdt over de HSL2. En bij mijn weten is de AM96 op deze lijn niet toegelaten. Ook omdat de IC A en de IC O met E-loc 13 en I11 200 km/u rijdt, de ICE (van DB) 250 km/u en de Thalys 300 km/u. Als je een trein inzet die maar max. 160 km/u kan, dan houdt die de snellere treinen tegen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door Steven »

260689 schreef:
Steven schreef:Op Brussel Maastricht heb je om te beginnen L2 liggen. Deze vereist materiaal dat 200 km/u kan rijden en tbl2. Dan kom je automatische bij de HLE13 en i11 rijtuigen uit. MS96 heeft trouwens geen toelating om in NL te rijden.
alleen de bi reeks (441 tot 490) hebben tbl2.
Alle ms96 hebben standaard TBL2 zitten tot max 160 uiteraard, we doen de controle dagelijks en alle lampjes werken maar dat wil niet zeggen dat hij zou werken, kan zijn dat de antenne buiten dienst staat.
melle

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door melle »

Ja ok;

En nog een andere vraag over de I11 rijtuigen, zijn sommigen bij een Duits bedrijf geleased?
Want in enkele rijtuigen hant er boven de deur zo een plaatje waar dat opstaat..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door Steven »

Voor zover ik de lijst ken is het volgende materieel geleased:
M4
i11
HLE 21
HLE 27
MS 96


Een deel is bij een Engelse firma en een ander deel bij een Duits bedrijf.
13'erke

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:Voor zover ik de lijst ken is het volgende materieel geleased:
M4
i11
HLE 21
HLE 27
MS 96


Een deel is bij een Engelse firma en een ander deel bij een Duits bedrijf.
Die Engelse firma heet dacht ik Westinghouse, zo staat het toch op de 27 aangegeven in de stuurspost.
melle

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door melle »

Waarom doen ze dit eigenlijk?
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: L11 tussen A'pen en Oostende

Bericht door Hogersluys »

Waarschijnlijk om de aankoopprijs te spreiden. Achteraf kom je natuurlijk duurder uit, maar tegen dan zit er uiteraard al lang iemand anders op de voorzittersstoel bij de NMBS.
Plaats reactie