Pagina 1 van 3
i11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 17:43
door melle
Hallo,
Waarom zijn de i11+13 weg op de lijn tussen Antwerpen en Oostende?
Deze hebben toch veel meer capaciteit dan de 1/3 combinatie van de am96?
tekst aangepast door mod
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 17:53
door treinbruno
die zijn daar weggegaan toen de IC Brussel-Maastricht is gekomen
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 18:24
door melle
Hebben ze er dan geen op overschot?
En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 18:49
door HLE 2302
melle schreef:Hebben ze er dan geen op overschot?
En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
kleine correctie, tis I11
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 18:56
door Shrek
melle schreef:En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
Neen, dat kunnen ze daar niet door de TBL2

zoveel minder capacitiet hebben die MS96 trouwens niet hoor ...
Zeker met de 3de IC tussen antwerpen en gent is er daar ook niet zoveel capaciteit meer nodig

Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 19:39
door melle
Ik bedoel nu, in de zomer periodes.
Is er dan veel volk naar Maastricht?
Zoveel dat er een rechtstreekse trein moet zijn?
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 19:51
door Steven
Op Brussel Maastricht heb je om te beginnen L2 liggen. Deze vereist materiaal dat 200 km/u kan rijden en tbl2. Dan kom je automatische bij de HLE13 en i11 rijtuigen uit. MS96 heeft trouwens geen toelating om in NL te rijden.
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 21:13
door 260689
Steven schreef:Op Brussel Maastricht heb je om te beginnen L2 liggen. Deze vereist materiaal dat 200 km/u kan rijden en tbl2. Dan kom je automatische bij de HLE13 en i11 rijtuigen uit. MS96 heeft trouwens geen toelating om in NL te rijden.
alleen de bi reeks (441 tot 490) hebben tbl2.
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 27 aug 2009, 21:33
door LML
melle schreef:Hebben ze er dan geen op overschot?
En zit er eigenlijk wel veel volk op die trein naar Maastricht?
Ze kunnen toch evengoed op die lijn AM96 inzetten..
De IC O Brussel-Maastricht rijdt over de HSL2. En bij mijn weten is de AM96 op deze lijn niet toegelaten. Ook omdat de IC A en de IC O met E-loc 13 en I11 200 km/u rijdt, de ICE (van DB) 250 km/u en de Thalys 300 km/u. Als je een trein inzet die maar max. 160 km/u kan, dan houdt die de snellere treinen tegen...
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 28 aug 2009, 00:25
door Steven
260689 schreef:Steven schreef:Op Brussel Maastricht heb je om te beginnen L2 liggen. Deze vereist materiaal dat 200 km/u kan rijden en tbl2. Dan kom je automatische bij de HLE13 en i11 rijtuigen uit. MS96 heeft trouwens geen toelating om in NL te rijden.
alleen de bi reeks (441 tot 490) hebben tbl2.
Alle ms96 hebben standaard TBL2 zitten tot max 160 uiteraard, we doen de controle dagelijks en alle lampjes werken maar dat wil niet zeggen dat hij zou werken, kan zijn dat de antenne buiten dienst staat.
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 28 aug 2009, 19:51
door melle
Ja ok;
En nog een andere vraag over de I11 rijtuigen, zijn sommigen bij een Duits bedrijf geleased?
Want in enkele rijtuigen hant er boven de deur zo een plaatje waar dat opstaat..
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 28 aug 2009, 20:04
door Steven
Voor zover ik de lijst ken is het volgende materieel geleased:
M4
i11
HLE 21
HLE 27
MS 96
Een deel is bij een Engelse firma en een ander deel bij een Duits bedrijf.
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 28 aug 2009, 20:16
door 13'erke
Steven schreef:Voor zover ik de lijst ken is het volgende materieel geleased:
M4
i11
HLE 21
HLE 27
MS 96
Een deel is bij een Engelse firma en een ander deel bij een Duits bedrijf.
Die Engelse firma heet dacht ik Westinghouse, zo staat het toch op de 27 aangegeven in de stuurspost.
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 28 aug 2009, 20:49
door melle
Waarom doen ze dit eigenlijk?
Re: L11 tussen A'pen en Oostende
Geplaatst: 28 aug 2009, 21:43
door Hogersluys
Waarschijnlijk om de aankoopprijs te spreiden. Achteraf kom je natuurlijk duurder uit, maar tegen dan zit er uiteraard al lang iemand anders op de voorzittersstoel bij de NMBS.