Magneetband tiket

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Pieter

Magneetband tiket

Bericht door Pieter »

Vraagske,

heeft de magneetband op de achterkant van een treintiket een functie?

GreetZ
Pieter
enrico

Bericht door enrico »

toen de bediende het verkeerde eindstation ingaf (antwerpen ipv brussel) moest ik mijn ticket terug geven hij stopte het terug in dienen bak waar ze uitkomen (ge weet wel wat ik bedoel). en ik kreeg een nieuw ticket, men vriend had deze al geplooid en de bediende zij dat hij het ticket niet meer kon inwisselen omdat die magneetband was beschadigd.
Wover

Bericht door Wover »

ah dus er staat wel degelijk info op?

en met welk nut, ik heb nog nooit iemand die zien gebruiken...
1607

Bericht door 1607 »

daar staat de data op he. net zoals bij een ticket/kaart van de lijn. vroeger moest bij een terugbetaling van ticket een ganse administratieve rompeslomp. dankzij die magneetband is het gewoon in de pc steken en op het einde van de dag geeft die pc dan het eindtotaal die dan in de kas moet zitten. :wink:
enrico

Bericht door enrico »

of zoals ik eens voorhad dat ze uw ticket terug betalen maar dan wel ongeplooid want dan gaat het niet meer.
Wover

Bericht door Wover »

en het stukje 'reclame' dat aan elk ticket hangt, dat mag er ook niet af, aangezien daar ook magneetband over is?
1607

Bericht door 1607 »

da maakt niet uit dacht ik ze. enkel het hoofdbiljet moet je hebben.
Patrick

Bericht door Patrick »

Eurostar-biljetten (idem als nationale biljetten) dienen voor automatische check-in. Dus magneetstrook doet deurtje opengaan.
Frank

Bericht door Frank »

Patrick schreef:Eurostar-biljetten (idem als nationale biljetten) dienen voor automatische check-in. Dus magneetstrook doet deurtje opengaan.
Op de Eurostar website staat dat wel grappig verwoord:
Eurostar-website schreef:Om in te checken hoeft u alleen biljet in de machine te steken (die het net lang genoeg zal behouden om u een beetje zenuwachtig te maken) en dan door de ingang te wandelen met uw bagage.
Ruben

Bericht door Ruben »

En is het dan helemaal niet meer mogelijk als er een plooi in zit? Bij De Lijn is het in ieder geval geen probleem om kaartjes terug te betalen als ze niet meer geannuleerd kunnen worden (behalve ontwaardingen op een lijnkaart). Het is wel iets ingewikkelder dan, maar het is wel mogelijk. Staat dat trouwens vermeld op het ticket dat je het niet mag plooien? (bij een campuskaart is het zelfs de bedoeling dat je het plooit...)
1607

Bericht door 1607 »

je kan dat altijd wel doen he. maar of de man of vrouw achter glas het gaat willen doen? :wink: :lol:
Frank

Bericht door Frank »

Bij Eurostar staan altijd hosts of hostessen aan de check-in, die zullen reizigers met defecte biljetten wel opvangen.

Ik vroeg het me eigenlijk ook af: heeft de loketbediende zich er te gemakkelijk vanaf gemaakt of is dat echt de procedure. Ik gok op het eerste. Ieder biljet heeft ook nog een gedrukt nummer, het moet toch mogelijk zijn hiermee terugbetalingen te doen. Bovendien staat de prijs erop.

Het staat er niet op dat je het niet mag plooien, maar wel dat de algemene verkoopvoorwaarden van toepassing zijn. In bundel I heb ik het gedeelte over terugbetalingen nagelezen en niets gevonden over plooien. Overigens zijn er wel flinke administratiekosten aan verbonden om terugbetaling te vragen omwille van persoonlijke redenen.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ruben schreef:(bij een campuskaart is het zelfs de bedoeling dat je het plooit...)
Die worden steeds bij nummer gebruikt. Spreek uit ervaring!
Ruben

Bericht door Ruben »

SIMPY.be schreef:
Ruben schreef:(bij een campuskaart is het zelfs de bedoeling dat je het plooit...)
Hoe bedoel je? :roll: :?:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ruben schreef:
SIMPY.be schreef:
Hoe bedoel je? :roll: :?:
Die magneetband bij ne campus wordt nooit gebruikt, het nummer bovenaan de kaart wordt steeds ingegeven in de computer.
Plaats reactie