Magneetband tiket
Magneetband tiket
Vraagske,
heeft de magneetband op de achterkant van een treintiket een functie?
GreetZ
Pieter
heeft de magneetband op de achterkant van een treintiket een functie?
GreetZ
Pieter
toen de bediende het verkeerde eindstation ingaf (antwerpen ipv brussel) moest ik mijn ticket terug geven hij stopte het terug in dienen bak waar ze uitkomen (ge weet wel wat ik bedoel). en ik kreeg een nieuw ticket, men vriend had deze al geplooid en de bediende zij dat hij het ticket niet meer kon inwisselen omdat die magneetband was beschadigd.
Op de Eurostar website staat dat wel grappig verwoord:Patrick schreef:Eurostar-biljetten (idem als nationale biljetten) dienen voor automatische check-in. Dus magneetstrook doet deurtje opengaan.
Eurostar-website schreef:Om in te checken hoeft u alleen biljet in de machine te steken (die het net lang genoeg zal behouden om u een beetje zenuwachtig te maken) en dan door de ingang te wandelen met uw bagage.
En is het dan helemaal niet meer mogelijk als er een plooi in zit? Bij De Lijn is het in ieder geval geen probleem om kaartjes terug te betalen als ze niet meer geannuleerd kunnen worden (behalve ontwaardingen op een lijnkaart). Het is wel iets ingewikkelder dan, maar het is wel mogelijk. Staat dat trouwens vermeld op het ticket dat je het niet mag plooien? (bij een campuskaart is het zelfs de bedoeling dat je het plooit...)
Bij Eurostar staan altijd hosts of hostessen aan de check-in, die zullen reizigers met defecte biljetten wel opvangen.
Ik vroeg het me eigenlijk ook af: heeft de loketbediende zich er te gemakkelijk vanaf gemaakt of is dat echt de procedure. Ik gok op het eerste. Ieder biljet heeft ook nog een gedrukt nummer, het moet toch mogelijk zijn hiermee terugbetalingen te doen. Bovendien staat de prijs erop.
Het staat er niet op dat je het niet mag plooien, maar wel dat de algemene verkoopvoorwaarden van toepassing zijn. In bundel I heb ik het gedeelte over terugbetalingen nagelezen en niets gevonden over plooien. Overigens zijn er wel flinke administratiekosten aan verbonden om terugbetaling te vragen omwille van persoonlijke redenen.
Ik vroeg het me eigenlijk ook af: heeft de loketbediende zich er te gemakkelijk vanaf gemaakt of is dat echt de procedure. Ik gok op het eerste. Ieder biljet heeft ook nog een gedrukt nummer, het moet toch mogelijk zijn hiermee terugbetalingen te doen. Bovendien staat de prijs erop.
Het staat er niet op dat je het niet mag plooien, maar wel dat de algemene verkoopvoorwaarden van toepassing zijn. In bundel I heb ik het gedeelte over terugbetalingen nagelezen en niets gevonden over plooien. Overigens zijn er wel flinke administratiekosten aan verbonden om terugbetaling te vragen omwille van persoonlijke redenen.
Die magneetband bij ne campus wordt nooit gebruikt, het nummer bovenaan de kaart wordt steeds ingegeven in de computer.Ruben schreef:Hoe bedoel je?SIMPY.be schreef:Die worden steeds bij nummer gebruikt. Spreek uit ervaring!Ruben schreef:(bij een campuskaart is het zelfs de bedoeling dat je het plooit...)![]()