Waanzinnige tour de Ruhr (43 foto´s) 30-8-2009

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
kijfhoek

Waanzinnige tour de Ruhr (43 foto´s) 30-8-2009

Bericht door kijfhoek »

Hallo allemaal,

Ik had op 30-08-2009 weer afgesproken met Josef en Kai te Oberhausen West. Ik was aan de vroege kant dus nog even foto´s gemaakt. Daarna zijn we verder gegaan eerst naar Wanne Eickel (3 foto standplaatsen) daarna naar Crange (RBH steunpunt) en toen naar Bottrop (1 foto standplaats) en toen Bw Oberhausen Osterfeld (vanaf het parkeerterrein gefotograveerd) en toen Duisburg (2 foto standplaatsen) en toen Krefeld (2 foto standplaatsen) en toen Siemens testcentrum in Wegberg. En op de terugweg van Wegberg naar Mönchengladbach Hbf langs goederenstation Rheydt en als laatste naar de Neusser Eisenbahn in Neuss. Hieronder het resultaat.
Veel plezier met het bekijken van de foto´s.
Afbeelding De 185 542-8 (is ook Märklinmodel van) komt Oberhausen West binnen rijden met een ketelwagentrein.
Afbeelding De 189 068-0 rijdt met een Containertrein door Oberhausen West heen richting Nederland.
Afbeelding De 25 van de WHE staat te genieten van haar weekendrust.
Afbeelding De 92 80 1275 837-3 D-SK gehuurd door de WHE staat ook van haar weekendrust te genieten.
Afbeelding De 22 van de WHE staat te genieten van haar weekendrust.
Afbeelding De 28 van de WHE staat te genieten van haar weekendrust.
Afbeelding De ES64F4-009 staat opgesteld op het overgave station van de WHE/DB AG te Wanne Eickel.
Afbeelding De ES64F4-096 staat opgesteld op het overgave station van de WHE/DB AG te Wanne Eickel.
Afbeelding De 580 van de RBH staat opgesteld achter de hekken bij steunpunt Crange.
Afbeelding De 808 van de RBH staat opgesteld achter de hekken bij steunpunt Crange.
Afbeelding De 004 van de RBH staat opgesteld achter de hekken bij steunpunt Crange.
Afbeelding De 809 van de RBH staat opgesteld achter de hekken bij steunpunt Crange.
Afbeelding De 402 van de Dortmunder Eisenbahn rijdt met een staaltrein door Wanne Eickel Hbf heen.
Afbeelding De 185 336-5 staat opgesteld te Wanne Eickel Hbf.
Afbeelding De VT 11 002 van Abellio heeft net Wanne Eickel Hbf verlaten als RB46.
Afbeelding De 422 007-5 staat te Wanne Eickel Hbf gereed voor vertrek van S2 naar Dortmund Hbf.
Afbeelding De V130.14 van EBW Cargo staat met een werktrein in Wanne Eickel Hbf.
Afbeelding De 185 563-4 staat opgesteld te Bottrop. (steunpunt van de Rail4Chem/Veolia).
Afbeelding De 364 762-5 van de RSE staat opgesteld in het Bw Oberhausen Osterfeld.
Afbeelding De 232 280-8 staat opgesteld te Bw Oberhausen Osterfeld.
Afbeelding De 261 671-2 staat opgesteld te Bw Oberhausen Osterfeld. (maatschappij is bij mij onbekend).
Afbeelding De 139 554-0 staat opgesteld te Bw Oberhausen Osterfeld. Een van de laatste 6 nog in dienst zijnde BR 139-ers.
Afbeelding De Locon 401 (type Maxima) staat helaas niet echt goed fotograveerbaar opgesteld te Duisburg.
Afbeelding De 761 van E+H is aan het rangeren bij de staalfabrieken te Duisburg.
Afbeelding De 6604 van de SFB staat opgesteld te Bw Krefeld.
Afbeelding De ex ERS 6608 staat ontdaan van een groot aantal onderdelen opgesteld te Bw Krefeld.
Afbeelding De 185 600-4 van CrossRail staat opgesteld te Krefeld Hbf.
Afbeelding De ERS 6612 staat opgesteld te Krefeld Hbf.
Afbeelding De 2410 staat opgesteld bij het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De 2616 staat opgesteld bij het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De 285 106-1 van ITL staat helaas gedeeltelijk achter de struiken opgesteld te Gbf Rheydt.
Afbeelding De V 100-SP-007 staat opgesteld te Gbf Rheydt.
Afbeelding De ES64F4-210 staat opgesteld te Mönchengladbach Hbf in een loktrein bestemd voor het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De ES64F4-004 staat opgesteld te Mönchengladbach Hbf in een loktrein bestemd voor het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De ES64F4-090 staat opgesteld te Mönchengladbach Hbf in een loktrein bestemd voor het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De ES64F4-031 staat opgesteld te Mönchengladbach Hbf in een loktrein bestemd voor het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De ER20-010 staat opgesteld te Mönchengladbach Hbf in een loktrein bestemd voor het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De ER20-006 staat opgesteld te Mönchengladbach Hbf in een loktrein bestemd voor het Siemens Testcentrum.
Afbeelding De 111 118-6 staat gereed voor vertrek met een RE-trein te Mönchengladbach Hbf.
Afbeelding De 357 515-6 van CentralBahn is aan het rangeren te Mönchengladbach Hbf.
Afbeelding De 1042 520-5 van CentralBahn staat opgesteld te Mönchengladbach Hbf.
Afbeelding De V van de Neusser Eisenbahn staat opgesteld te Neuss.
Afbeelding En als hoogtepunt van de dag een duitse krokodil. De 194 158-2 staat opgesteld te Neuss.

Mvgr

Leon.
Laatst gewijzigd door kijfhoek op 10 sep 2009, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Trammist

Re: Waabzige tour de Ruhr (43 foto´s) 30-8-2009

Bericht door Trammist »

Zeer mooie reeks! Mijn kennis van Duits railmaterieel is nihil, maar dit vind ik best wel interessant! Die zwarte loc van R4C vind ik best wel stoer.
Shrek

Re: Waanzinnige tour de Ruhr (43 foto´s) 30-8-2009

Bericht door Shrek »

knappe fotos :shock:
Graak je eigelijk zomaar binnen bij siemens in wegberg?
kijfhoek

Bericht door kijfhoek »

@Shrek,

Nee je mag het terrein niet op. Wij maken steeds foto´s met een klein trapje (3 tredes) over het hek.

Mvgr

Leon.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Best plezierig zo eens wat andere foto's dan we hier gewoonlijk zien! Ook fijn dat je er wat tekst tussenzet, wel een beetje vreemd taalgebruik af en toe. Wat bedoel je bv. met een "overgaaf" station? "Gaaf" ken ik nog wel, al dacht ik dat het woord op z'n retour is, en bij "supergaaf" kan ik me ook nog wel iets voorstellen...?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
rail s

Bericht door rail s »

jan_olieslagers schreef:Best plezierig zo eens wat andere foto's dan we hier gewoonlijk zien! Ook fijn dat je er wat tekst tussenzet, wel een beetje vreemd taalgebruik af en toe. Wat bedoel je bv. met een "overgaaf" station? "Gaaf" ken ik nog wel, al dacht ik dat het woord op z'n retour is, en bij "supergaaf" kan ik me ook nog wel iets voorstellen...?
Op een overgave-station dragen verschillende maatschappijen (meestal 2) treinen aan elkaar over (in de praktijk een locwissel dus)
De ES64F4-009 staat opgesteld op het overgave station van de WHE/DB AG te Wanne Eickel.
Hier wisselen de WHE en de DB dus treinen uit.
Vermits we in België geen privénetwerken hebben zullen we dit enkel zien aan de grenzen (beperkt) en op grote aansluitingen bvb staalfabrieken .
Plaats reactie