Willebroek
Willebroek
Hallo,
In het station van Willebroek werd onlangs de bovenleiding boven spoor 3 weggehaald. Iemand een idee waarom? Een tijdje geleden werd nog een nieuw sein langs spoor 3 geplaatst ivm. de vernieuwing van de kanaalbrug. Nu lijkt het erop dat men spoor 3 wil afdanken... Akkoord, voor de huidige treindienst volstaan twee sporen. Maar als men ooit nog eens iets wil doen met de (vernieuwde, geëlektrificeerde maar alweer buiten dienst gestelde) lijn Willebroek - Boom?
Paul
In het station van Willebroek werd onlangs de bovenleiding boven spoor 3 weggehaald. Iemand een idee waarom? Een tijdje geleden werd nog een nieuw sein langs spoor 3 geplaatst ivm. de vernieuwing van de kanaalbrug. Nu lijkt het erop dat men spoor 3 wil afdanken... Akkoord, voor de huidige treindienst volstaan twee sporen. Maar als men ooit nog eens iets wil doen met de (vernieuwde, geëlektrificeerde maar alweer buiten dienst gestelde) lijn Willebroek - Boom?
Paul
Re: Willebroek
Zeker in het kader van de Mechelse tram, de versneltramming van Lijn 6 Mechelen Station - Industrie Noord en die dan doorgetrokken wordt naar Willebroek en Boom is dit inderdaad niet onbelangrijk !Paul schreef:Nu lijkt het erop dat men spoor 3 wil afdanken... Akkoord, voor de huidige treindienst volstaan twee sporen. Maar als men ooit nog eens iets wil doen met de (vernieuwde, geëlektrificeerde maar alweer buiten dienst gestelde) lijn Willebroek - Boom?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Willebroek
Ach, daarvan horen we toch maar pas terug met de volgende verkiezingen?
Overigens had ik toch begrepen dat de vooropgestelde tram/trein van Mechelen naar Willebroek zou bollen over de bestaande spoorlijn 53/54, en dan over de oude lijn 61 naar Boom - en dus zeker niet via Mechelen-Noord?
V.w.b. de oorspronkelijke vraag: ik heb geen flauw idee van wat er gebeurt in Willebroek en wat niet, laat staan waarom; maar voorzover ik begrijp is er op die lijn één treintje per uur plus een paar P-treinen per dag, dus met twee sporen zal men het daar wel best kunnen redden zeker? Kruisen kan ook al in het volgende (en net iets belangrijker) station Puurs. Vroeger was Willebroek belangrijk voor goederentreinen maar ik denk niet dat er die nog passeren daar.
Overigens had ik toch begrepen dat de vooropgestelde tram/trein van Mechelen naar Willebroek zou bollen over de bestaande spoorlijn 53/54, en dan over de oude lijn 61 naar Boom - en dus zeker niet via Mechelen-Noord?
V.w.b. de oorspronkelijke vraag: ik heb geen flauw idee van wat er gebeurt in Willebroek en wat niet, laat staan waarom; maar voorzover ik begrijp is er op die lijn één treintje per uur plus een paar P-treinen per dag, dus met twee sporen zal men het daar wel best kunnen redden zeker? Kruisen kan ook al in het volgende (en net iets belangrijker) station Puurs. Vroeger was Willebroek belangrijk voor goederentreinen maar ik denk niet dat er die nog passeren daar.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Willebroek
Weinig, maar er passeren nog goederentreinen. En je mag ook de piektuurtreinen niet vergeten, hé. Daarvan rijden er toch ook wel wat op de lijn 54.
Re: Willebroek
goederentreinen komen, denk ik, na de buitendienststelling van de spooraansluiting naar die fabriek aan het zeekanaal, geen meer
Re: Willebroek
Vanuit Boom vertrekt er nog een goederentrein (1x 77) en over de kanaalbrug rijdt er ook nog een goederentrein (2x 77) naar Prayon-Rupel dacht ik
Re: Willebroek
goederentrein voor prayon rupel rijdt via boom naar puurs en dan trug naar de spooraansluiting. Die komt niet in Willebroek
Re: Willebroek
Daar had ik het dus over BoomNekvin schreef:goederentrein voor prayon rupel rijdt via boom naar puurs en dan trug naar de spooraansluiting. Die komt niet in Willebroek

Re: Willebroek
Nog in verband met Willebroek:
- Wat met de spooraansluiting aan het zeekanaal (rechteroever). Men heeft die aangelegd, en het jaar nadien terug opgebroken... Er is daar nochtans een containerterminal...
- Indien men van plan is om op Antwerpen-Boom een halfuurdienst in te voeren, zou het wenselijk zijn om één van de twee treinen via de thans niet gebruikte verbindingsboog naar Willebroek af te leiden. Verder naar Mechelen geeft wellicht een probleem met de openingstijden van de kanaalbrug.
- Wat met de spooraansluiting aan het zeekanaal (rechteroever). Men heeft die aangelegd, en het jaar nadien terug opgebroken... Er is daar nochtans een containerterminal...
- Indien men van plan is om op Antwerpen-Boom een halfuurdienst in te voeren, zou het wenselijk zijn om één van de twee treinen via de thans niet gebruikte verbindingsboog naar Willebroek af te leiden. Verder naar Mechelen geeft wellicht een probleem met de openingstijden van de kanaalbrug.