West-Vl.: Provincie koopt beddingen L64 en 83

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

West-Vl.: Provincie koopt beddingen L64 en 83

Bericht door Patrick »

De Provincie koopt twee ongebruikte spoorwegbeddingen van de NMBS-Holding.
Er staan nog een aantal beddingen op het programma.
(Volledig artikel)
Stijn014

Re: West-Vl.: Provincie koopt beddingen L64 en 83

Bericht door Stijn014 »

Kan iemand me zeggen dat het hier effectief over een verkoop gaat of over erfpacht zoals bij de meeste andere in fietspaden omgetoverde spoorlijnen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Stijn014 schreef:Kan iemand me zeggen dat het hier effectief over een verkoop gaat of over erfpacht zoals bij de meeste andere in fietspaden omgetoverde spoorlijnen.

Ik hoop erfpacht , dan houdt men toch een deur op een kier voor het verkeer per spoor....
Theo
Groeten vanop de Heide
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Fietspaden zijn tegenwoordig blijkbaar belangrijker dan spoorwegen.
Beesty

Bericht door Beesty »

Hogersluys schreef:Fietspaden zijn tegenwoordig blijkbaar belangrijker dan spoorwegen.
Das om het openbaar vervoer te promoten he .. binnenkort krijgt iedereen ne Tandem :D
Shrek

Bericht door Shrek »

Hogersluys schreef:Fietspaden zijn tegenwoordig blijkbaar belangrijker dan spoorwegen.
Terecht, dan wordt het nog gebruikt :wink: Als die mensen dan ook nog eens met hun fiets op de trein naar daar gaan is het helemaal mooi :)
groentje

Bericht door groentje »

Al blijft het wel spijtig dat het verkocht werd. Een eventuele heropening ooit is hiermee niet onmogelijk gemaakt, maar wel weer wat moeilijker.
Vooral voor verbindingen tussen pakweg Ieper en Roeselare of Torhout, of Diksmuide en Nieuwpoort, lijkt me dat niet helemaal onmogelijk.
dentheo

Bericht door dentheo »

groentje schreef:Al blijft het wel spijtig dat het verkocht werd. Een eventuele heropening ooit is hiermee niet onmogelijk gemaakt, maar wel weer wat moeilijker.
Vooral voor verbindingen tussen pakweg Ieper en Roeselare of Torhout, of Diksmuide en Nieuwpoort, lijkt me dat niet helemaal onmogelijk.
Er is toch ook dat verhaal van Lokeren waar men de aansluiting van een industrieterrein wil slopen voor een fietspad...
Theo
Groeten vanop de Heide
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

zo ben ik dit week-end nog langs de stationnetjes van stekene en drieslinter gereden met MTB en... telkens de trein terug genomen naar startplaats! ;-)

grts,
o
Snaaip

Bericht door Snaaip »

groentje schreef:Al blijft het wel spijtig dat het verkocht werd. Een eventuele heropening ooit is hiermee niet onmogelijk gemaakt, maar wel weer wat moeilijker.
Deze mag je zeker vergeten. Niet alleen omdat er al huizen of wegen op de spoorlijn liggen, maar ook omdat enkele kilometers spoorlijn erkend is als historisch oorlogserfgoed. Vooral tussen Zonnebeke en de Passendalestraat in Passendale. Er ligt zelfs nog stukken spoorlijn.

Idem voor Diksmuide naar Nieuwpoort. De complete traject is historisch oorlogserfgoed.
Steven

Bericht door Steven »

Alternatieve en nieuwe routes moet je niet uitsluiten op zich. Je weet nooit welke projecten er nog het daglicht zien.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Neen, maar het is ontzettend veel goedkoper oude spoorlijnen te reactiveren omdat de grond al eigendom is van Infrabel.
Steven

Bericht door Steven »

hangt af van de staat van die grond hoor :-). Als voor een reactivatie die grond eerst een sanering moet krijgen ....
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Voor een lijn Ieper-Roeselare? Ik zou geen andere route weten.
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Steven schreef:hangt af van de staat van die grond hoor :-). Als voor een reactivatie die grond eerst een sanering moet krijgen ....
Ik dacht dat dat bij een verkoop ook moest, daarmee dat er meestal met erfpacht gewerkt wordt.
Plaats reactie