een klein vraagje, hoe komt het dat de voorste panto van de locos moet opgelicht zijn
en niet meer de achterste.Wat is de voornaamste reden voor.
Het zicht om nu naar een loco te kijken vind ik raar met die voorste panto op.
Graag een antwoord aub

Inderdaad.TrainzDr3ver schreef:Ik zie er af en toe toch nog rijden met de achterste panto omhoog
dat kan zijn omdat de voorste panto te veel slijtage heeft, en er niet meer mag worden op gereden, in dat geval wordt de achterste gelicht ...TrainzDr3ver schreef:Ik zie er af en toe toch nog rijden met de achterste panto omhoog
Je gaat dat nog meer zien. Want locs die in verschillende landen rijden hebben vaak maar een pantograaf voor elk net...HLE 2302 schreef:dat kan zijn omdat de voorste panto te veel slijtage heeft, en er niet meer mag worden op gereden, in dat geval wordt de achterste gelicht ...TrainzDr3ver schreef:Ik zie er af en toe toch nog rijden met de achterste panto omhoog
... dus zoals bij de meeste 4 spanningslocs.Steven schreef:een reeks 28 kan voor 1500V en 3000v kiezen, voorste of achterste stroomafnemer, voor 25kV en 15kV bestaat die keuze dan weer niet.