Inleggen trein.
Inleggen trein.
Hallo,
is er iemand bekend met het inleggen van een eigen trein. We zoeken dit voor onze vereniging (we hebben redelijk wat leden).
We zouden een paar eigen treinen inleggen, maar zoeken nog de prijs per km dat we afleggen.
Wagons vinden is geen probleem, maar wat kost het gebruik van de sporen en tractie ?
We zoeken dit voor België, omliggende landen (bvb NL, F, D, L) en ook voor AU.
Kan iemand ons hierin helpen ?
De aanvraag zou moeten gebeuren via de nmbs, maar daar kunnen ze op voorhand niets meegeven ... ;-(
Alvast dank !
Mvg,
Laurent.
is er iemand bekend met het inleggen van een eigen trein. We zoeken dit voor onze vereniging (we hebben redelijk wat leden).
We zouden een paar eigen treinen inleggen, maar zoeken nog de prijs per km dat we afleggen.
Wagons vinden is geen probleem, maar wat kost het gebruik van de sporen en tractie ?
We zoeken dit voor België, omliggende landen (bvb NL, F, D, L) en ook voor AU.
Kan iemand ons hierin helpen ?
De aanvraag zou moeten gebeuren via de nmbs, maar daar kunnen ze op voorhand niets meegeven ... ;-(
Alvast dank !
Mvg,
Laurent.
Re: Inleggen trein.
Mijn vraag aan hen was simpel : wat kost dit ongeveer per km ?
Antwoord (kort samengevat) : eerst een officiële aanvraag doen, alles concreet van datum en begin/eindstation, passage, ...en je betaalt op voorhand de dossierkosten.
Ik wou gewoon een ruwe schatting van de prijs per km vragen ...
Bvb : België aan € x per km, Duitsland zoweel euro per km, ...
Antwoord (kort samengevat) : eerst een officiële aanvraag doen, alles concreet van datum en begin/eindstation, passage, ...en je betaalt op voorhand de dossierkosten.
Ik wou gewoon een ruwe schatting van de prijs per km vragen ...
Bvb : België aan € x per km, Duitsland zoweel euro per km, ...
Re: Inleggen trein.
Je moet ook een deel aan Infrabel (en de buitenlandse infrastructuurbeheerders wanneer het over een internationaal traject gaat) betalen: rijpad, stops, ... Maar als de NMBS het materieel levert (?), zou je inderdaad verwachten dat ze een richtgetal kunnen geven.
Re: Inleggen trein.
Klopt.
De vraag was gericht aan Infrabel. Zij leggen een pad in, vragen deze bij de buurlanden, ...
Had ik ergens gezegd dat de wagons van de nmbs waren ?
Er moet toch ergens een richtgetal te vinden zijn, denk ik toch, nee ?
L.
De vraag was gericht aan Infrabel. Zij leggen een pad in, vragen deze bij de buurlanden, ...
Had ik ergens gezegd dat de wagons van de nmbs waren ?
Er moet toch ergens een richtgetal te vinden zijn, denk ik toch, nee ?
L.
Re: Inleggen trein.
Neen, vandaar het vraagteken in mijn vorige tekstLaurentDriege schreef:Klopt.
Had ik ergens gezegd dat de wagons van de nmbs waren ?
L.

Maar ook andere bedrijven die rijtuigen verhuren, moeten toch iets van richtbedragen kunnen geven?
Re: Inleggen trein.
Ik denk (maar ben dit niet helemaal zeker) dat het 3 of 3,5 euro per kilometer is.
Re: Inleggen trein.
Probeer het eens met de netverklaring:
https://www.railaccess.be/portal/page/p ... r2009_2010
De kilometers kosten ongeveer hetzelfde als in Nederland, maar stoppen op stations is veel duurder, zie artikel bij TreinTramBus: http://www.treintrambus.be/images/stori ... stgeld.pdf
https://www.railaccess.be/portal/page/p ... r2009_2010
De kilometers kosten ongeveer hetzelfde als in Nederland, maar stoppen op stations is veel duurder, zie artikel bij TreinTramBus: http://www.treintrambus.be/images/stori ... stgeld.pdf
Re: Inleggen trein.
Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.
Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
Re: Inleggen trein.
Op Railneteurope kan je een online de prijs voor een pad laten uitrekenen. Daar heb je wel een login voor nodig, maar als je dat vriendelijk vraagt krijg je dat. Ikzelf heb zo even gekeken wat het goedkoopste pad van Oostenrijk (Wenen) naar België (Brussel Zuid) kost: 2800 Euro, via Luxemburg, voor een trein van tien rijtuigen...AlexNL schreef:Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.
Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
Re: Inleggen trein.
Das dan enkel het rijpad, Personeelskosten (treinbestuurder/begeleider, loc's, ...)K V B schreef:Op Railneteurope kan je een online de prijs voor een pad laten uitrekenen. Daar heb je wel een login voor nodig, maar als je dat vriendelijk vraagt krijg je dat. Ikzelf heb zo even gekeken wat het goedkoopste pad van Oostenrijk (Wenen) naar België (Brussel Zuid) kost: 2800 Euro, via Luxemburg, voor een trein van tien rijtuigen...AlexNL schreef:Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.
Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Inleggen trein.
Laten we even het als een realist bekijken, voor die prijs heb je nog niet eens de energie faktuur betaald, en eenieder kan een trein inleggen aan die condities ! 2800€ voor een trein met 10 rijtuigen en 1000 mensen aan 200€ per persoon(200.000€). In andere speeltjes noemen ze dit jackpot!K V B schreef:Op Railneteurope kan je een online de prijs voor een pad laten uitrekenen. Daar heb je wel een login voor nodig, maar als je dat vriendelijk vraagt krijg je dat. Ikzelf heb zo even gekeken wat het goedkoopste pad van Oostenrijk (Wenen) naar België (Brussel Zuid) kost: 2800 Euro, via Luxemburg, voor een trein van tien rijtuigen...AlexNL schreef:Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.
Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
dan heb je nog niet de tussentijdse rangeringen betaald voor de man-uren enz.Ik denk eerlijk gezegd tot het bewijs van het tegendeel dat je enkele parameters niet in beeld heb gebracht!
het beloofd van een zeer complexe en dure rekening te worden zonder te wilen zeggen dat het onmogelijk is!!