Dit systeem is reeds lang vervangen.
Weet iemand van jullie wanneer men hiervan is afgestapt en waarom?

Er was volgens mij wel elektrische isolatie tussen de sporen hoor. De rijdraad hing ook niet vast aan de dwarskabels. De draad er vlak boven wel dus die kon natuurlijk minder opgespannen worden.13'erke schreef:-De rijdraad die via de Y-vorken gemakkenlijker uit te richten is (ov as spoor).
-Opspannen van de rijdraden (2onderste) is een probleem. De armen aan de Y-vorken laten wel een horizontale beweging toe in de richting van de rijdraden (uitzetting).
-Bij kabelbreuk of hakende panto's kan de bovenleiding van de naburige sporen in dienst blijven.
1) Ik heb nergens geschreven dat er geen isolatie zou tussenzitten, wel dat indien de pantograaf blijft hangen, je bij de oude uitvoering de hele draagstructuur mee naar beneden trekt.Shrek schreef:Er was volgens mij wel elektrische isolatie tussen de sporen hoor. De rijdraad hing ook niet vast aan de dwarskabels. De draad er vlak boven wel dus die kon natuurlijk minder opgespannen worden.13'erke schreef:-De rijdraad die via de Y-vorken gemakkenlijker uit te richten is (ov as spoor).
-Opspannen van de rijdraden (2onderste) is een probleem. De armen aan de Y-vorken laten wel een horizontale beweging toe in de richting van de rijdraden (uitzetting).
-Bij kabelbreuk of hakende panto's kan de bovenleiding van de naburige sporen in dienst blijven.
Ik kan me natuurlijk wel inbeelden dat hoge snelheden met zo'n systeem niet mogelijk zijn.
Weet nog iemand er iets over?