Monschau is het Duitse stadje met het voormalig station op de Vennbahn. De sporen zijn voor zover ik weet uitgebroken, maar de spoorbedding is wel nog steeds Belgisch grondgebied. Een van die anomalieën van na de Wereldoorlogen...
Groentje, thanks voor de laatste verduidelijking. Dat wist ik niet.
Nog ter informatie op uw eerdere post, daar waar België meandert in Duitland, lagen de sporen, voor zover ik kon zien, nog. (toestand juli 2009).
Dus het stuk Raeren - Roetgen - Lammersdorf - Monschau is nog "intact"? Nu ja, intact zal dat wel niet meer zijn allicht.
Doet me met heimwee terugdenken aan een ritje Vennbahn, in december 2000 ofzo, Eupen - Monschau. Een veel te drukke kerstmarkt maar de treinreis ernaartoe maakte alles goed.
Gisteren per toeval ontdenkt via een duitse OV-planner: TEC-bus 385 Eupen-Monschau rijdt enkel in het weekend !
Meestal is het omgekeerd...
Monschau zelf is een gezellig stadje, ben er een paar ween terug persoonlijk geweest. Op de befaamde spoorlijn heb ik (met de auto) overgestoken, en ik weet dat er een huisje stond. Het gras en onkruid tiert er welig...
Laatst gewijzigd door Trammist op 19 nov 2009, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ik herinner me van die kerstmarkt-treinrit vooral dat het station een eindje buiten het stadje zelf gelegen is, en hogerop. Het vervoer van het station naar het (naar worst en glühwein ruikende) centrum werd per bus gedaan, en 's avonds hebben we een hele poos in de bijtende vrieskou moeten wachten omdat de bussen te laat waren of onderbemand waren. Maar de gezellige warmte, de bewasemde ruiten, de groene en rode fluwelen kussens van de K-rijtuigen... die maakten alles goed (heimwee heimwee snik snik )