Nieuw in het station van Geel
Nieuw in het station van Geel
Vanmiddag merkte ik iets nieuws op in het station van Geel.
Ik zag 4 witte rechthoekige voorwerpen vastgemaakt aan de dwarsliggers tussen de spoorstaven.
Op elk spoor liggen er 2 dicht bij elkaar.
Er stond in grote letters 'Siemens' op.
Het zag er nog heel nieuw uit.
Ik neem aan dat het iets met de beveiliging van de lijn te maken heeft.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Ik zag 4 witte rechthoekige voorwerpen vastgemaakt aan de dwarsliggers tussen de spoorstaven.
Op elk spoor liggen er 2 dicht bij elkaar.
Er stond in grote letters 'Siemens' op.
Het zag er nog heel nieuw uit.
Ik neem aan dat het iets met de beveiliging van de lijn te maken heeft.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Re: Nieuw in het station van Geel
Dat zijn eurobakens. Deze gaan in de korte toekomst gebruikt worden voor TBL1+ nadien voor ETCS.
Ze liggen altijd per twee zodoende kan men de rijrichting van de trein bepalen die er over gaat (en kan er bepaald worden worden of de info geldig is voor de trein of niet). Je hebt er altijd ter hoogte van het sein zelf liggen maar ook op een 300m voor het sein. Deze doen onder meer controle of de trein een voldoende lage snelheid heeft (bij TBL1+ moet dit bij een gesloten sein V< 40 km/u zijn)
Ze liggen altijd per twee zodoende kan men de rijrichting van de trein bepalen die er over gaat (en kan er bepaald worden worden of de info geldig is voor de trein of niet). Je hebt er altijd ter hoogte van het sein zelf liggen maar ook op een 300m voor het sein. Deze doen onder meer controle of de trein een voldoende lage snelheid heeft (bij TBL1+ moet dit bij een gesloten sein V< 40 km/u zijn)
Men is bezig met het installeren van deze techniek maar ik weet niet of er bij de MW41 al eentje onder handen is genomen. Momenteel krijgt de inbouw van gsm'r voorrang stel ik vast.
Het ligt er over heel de lijn hoor, hier in Olen ligt het er ook al een tijdje.
Er zijn al meerdere lijnen mee uitgerust, op verschillende delen zelfs al in actieve dienst, haast wekelijks komen er van die bakens bij.
-
Ik heb enkele weken geleden een varken gezien dat met TBL1+ uitgerust is (ik denk 808)

Waaraan zie je dat (langs buiten) ?treinbruno schreef:Ik heb enkele weken geleden een varken gezien dat met TBL1+ uitgerust is (ik denk 808)
-