De nieuwigheden voor de zomerdienstregeling
De nieuwigheden voor de zomerdienstregeling
Op 28 mei 2006 werd er wat gesleuteld aan de dienstregeling:
* Tussen eind mei en september 2006 gaan er 5 extra treinen tussen Oostende en Rijsel rijden. Deze treinen stoppen niet tussen Rijsel en Brugge en zijn daardoor sneller dan de reguliere IC's. De dienstregeling:
-Vrijdagavond: Lille-Fl 18:35 - Brugge 19:30/19:35 - Oostende 19:49
-Zaterdag- en zondagmorgen: Lille-Fl 10:00 - Brugge 10:59/11:03 - Oostende 11:16
-Zaterdag- en zondagavond: Oostende 18:29 - Brugge 18:43/44- Lille-Fl 19:46
* De halte Le Campinaire (tussen Charleroi en Tamines, lijn 130) blijft in tegenstelling tot vroegere plannen geopend.
* Op weekdagen rijdt de IC-M Brussel - Namur - Liers ook weer naar Dinant; de IR-n die tijdelijk Essen - Dinant reed wordt ingekort tot Namur.
* Alle CR-treinen Leuven - Brussel - Geraardsbergen stoppen weer te Haren-Zuid.
* Er wordt een extra P-trein op weekdagen ingelegd: Luxembourg 18:46 - Arlon 19:03
* Op weekdagen wordt de toeristentrein Blankenberge - Aarschot afgeschaft.
* Op weekdagen worden de toeristentreinen Essen - Antwerpen - Blankenberge en Turnhout - Blankenberge gecombineerd en gesplitst te Gent-Sint-Pieters.
http://www.bttb.be (maar eigenlijk opgemerkt dankzij het spoorwegdagboek van Steven DS)
Vooral het gegoochel met bepaalde ICT-treinen, vind ik maar raar... Iemand die daar een logica inziet? De ICT Blankenberge-Aarschot zat de vorige jaren bij goed weer altijd overvol b.v. dus maar een rare beslissing lijkt me!
* Tussen eind mei en september 2006 gaan er 5 extra treinen tussen Oostende en Rijsel rijden. Deze treinen stoppen niet tussen Rijsel en Brugge en zijn daardoor sneller dan de reguliere IC's. De dienstregeling:
-Vrijdagavond: Lille-Fl 18:35 - Brugge 19:30/19:35 - Oostende 19:49
-Zaterdag- en zondagmorgen: Lille-Fl 10:00 - Brugge 10:59/11:03 - Oostende 11:16
-Zaterdag- en zondagavond: Oostende 18:29 - Brugge 18:43/44- Lille-Fl 19:46
* De halte Le Campinaire (tussen Charleroi en Tamines, lijn 130) blijft in tegenstelling tot vroegere plannen geopend.
* Op weekdagen rijdt de IC-M Brussel - Namur - Liers ook weer naar Dinant; de IR-n die tijdelijk Essen - Dinant reed wordt ingekort tot Namur.
* Alle CR-treinen Leuven - Brussel - Geraardsbergen stoppen weer te Haren-Zuid.
* Er wordt een extra P-trein op weekdagen ingelegd: Luxembourg 18:46 - Arlon 19:03
* Op weekdagen wordt de toeristentrein Blankenberge - Aarschot afgeschaft.
* Op weekdagen worden de toeristentreinen Essen - Antwerpen - Blankenberge en Turnhout - Blankenberge gecombineerd en gesplitst te Gent-Sint-Pieters.
http://www.bttb.be (maar eigenlijk opgemerkt dankzij het spoorwegdagboek van Steven DS)
Vooral het gegoochel met bepaalde ICT-treinen, vind ik maar raar... Iemand die daar een logica inziet? De ICT Blankenberge-Aarschot zat de vorige jaren bij goed weer altijd overvol b.v. dus maar een rare beslissing lijkt me!
"* Op weekdagen worden de toeristentreinen Essen - Antwerpen - Blankenberge en Turnhout - Blankenberge gecombineerd en gesplitst te Gent-Sint-Pieters. "
vorig jaar was dat een loc (15 of 25 ofzo) met M4'en, gaan het dit jaar dan breaks worden?
Of AM96 misschien
?
En rijden die nu vanaf eind mei (vanaf nu dus) of vanaf eind juni (de ICT's)?
vorig jaar was dat een loc (15 of 25 ofzo) met M4'en, gaan het dit jaar dan breaks worden?
Of AM96 misschien

En rijden die nu vanaf eind mei (vanaf nu dus) of vanaf eind juni (de ICT's)?
Op de website van de GAR staat hij alleszins nog vermeld!TGV4513 schreef:En zou de Blankenberge express uit luxemburg terug komen dit jaar? Heeft iemand een idee hoe die dit jaar er uit zal zien?
http://www.gar.lu/blankexpress%202006.asp
En de samenstelling? Misschien eens Dosto's???
Het zou inderdaad wel tof zijn om hier in Brugge Dosto's te zien passeren!Elgar schreef:Op de website van de GAR staat hij alleszins nog vermeld!TGV4513 schreef:En zou de Blankenberge express uit luxemburg terug komen dit jaar? Heeft iemand een idee hoe die dit jaar er uit zal zien?
http://www.gar.lu/blankexpress%202006.asp
En de samenstelling? Misschien eens Dosto's???

Maar zijn die al toegelaten voor het hele Infrabel-net?
En dat ze van die ICT Lille-Brugge-Oostende maar rap een vaste IC maken, dat we vanuit Brugge ook eens snel per trein in Lille geraken!
Dit zou zeker geen slecht gedacht zijn, want de meeste inwoners uit West-Vlaanderen gaan Lille om daar de TGV of Eurostar te nemen i.p.v. Brussel! Nu wordt meestal per auto naar Rijsel gereden. Moest die IC+ dus blijven, zouden er veel meer mensen per trein naar Rijsel reizen om daar op de TGV over te stappen!
Dit zou zeker geen slecht gedacht zijn, want de meeste inwoners uit West-Vlaanderen gaan Lille om daar de TGV of Eurostar te nemen i.p.v. Brussel! Nu wordt meestal per auto naar Rijsel gereden. Moest die IC+ dus blijven, zouden er veel meer mensen per trein naar Rijsel reizen om daar op de TGV over te stappen!

Ja, dat is inderdaad zo, maar vanuit Lille-Flandres, waar de Belgische IC's dus aankomen, vertrekken er ook TGV's naar Parijs. Voor andere bestemmingen vrees ik dat je dan inderdaad een kilometertje zal moeten wandelen tot Lille-Europe!Wover schreef:lille flandres <-> lille europe
was het niet zo dat de gewone treinen uit België naar lille flandres reden en de thalyssen en tgv's naar lille europe, en dat de verbinding tussen die twee zeer slecht was?

Voor mij is het momenteel geen probleem, maar sommige mensen zijn te lui om die ene kilometer met koffers te voet af te leggen en daarom nemen ze dus de auto, zodat ze die naast Lille-Europe kunnen parkeren.
die bestaat ook maar dat is van de NMBS zelf de blankenberge expres is een luxemburgse vereniging die dit organizeertJonathan schreef:Volgens het spoorboekje zou het niet Luxenburg-Blankenberge worden, maar Luxenburg-OostendeTGV4513 schreef:En zou de Blankenberge express uit luxemburg terug komen dit jaar? Heeft iemand een idee hoe die dit jaar er uit zal zien?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is te hopen dat het dan een HLE 20'er blijftBert schreef:Dat was vorig jaar een 20+M6Jonathan schreef:Volgens het spoorboekje zou het niet Luxenburg-Blankenberge worden, maar Luxenburg-OostendeTGV4513 schreef:En zou de Blankenberge express uit luxemburg terug komen dit jaar? Heeft iemand een idee hoe die dit jaar er uit zal zien?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

