Thalys...Ticketless?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Sammm

Thalys...Ticketless?

Bericht door Sammm »

Heb recent een Ticketless "ticket" gekocht van Brussel naar Parijs. Ook al probeert Thalys.com het uit te leggen, begrijp ik het niet helemaal. Hoe bewijs ik dit aan de conducteur? Heb ik één of ander electronisch toestel (laptop, etc.) nodig, of kan ik gewoon de e-mail met de bar-code uitprinten en dat meenemen, of is dat niet genoeg?
De reden waarom ik zo twijfel is omdat de e-mail met het bewijs me vertelt: "Bij toegang tot de trein wordt u verzocht deze e-mail aan de Treinmanager te laten zien, om uw Ticketless te laten controleren en valideren." Met een afbeelding erbij waar een vrouw duidelijk een blad papier aan de conducteur toont. Maar dan wat later staat er weer dit: "Deze mail is een informatiedocument en geen vervoersbewijs of betalingsbewijs, maar kan de controle van uw reservering aan boord vergemakkelijken."

Waarom maken ze het zo ingewikkeld?
Of ligt het weer aan mij? :roll:
Steven

Re: Thalys...Ticketless?

Bericht door Steven »

op de mail staat allicht de nodige info die ze kunnen gebruiken om u te controleren maar op zichzelf stelt het idd geen ticket voor.
Sammm

Bericht door Sammm »

Ja, alle informatie staat erop, de bar-code ook. Maar waarom staat dit er dan onder?: "Deze mail is een informatiedocument en geen vervoersbewijs of betalingsbewijs, maar kan de controle van uw reservering aan boord vergemakkelijken."
En op Thalys.com staat er dit: "U hoeft niet langer meer een ticket af te halen op het station, thuis te ontvangen of uit te printen."
Steven

Bericht door Steven »

waarschijnlijk heeft dit met de manieren van controleren of zo te maken, een echt ticket knippen ze nog met de tang misschien dat het met de print niet meer nodig is of zo.
Sammm

Bericht door Sammm »

Wordt gecontroleerd met een scanner, zo blijkt toch uit de afbeelding.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het uitprinten van de mail genoeg als bewijs?
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Sammm schreef:Heb recent een Ticketless "ticket" gekocht van Brussel naar Parijs. Ook al probeert Thalys.com het uit te leggen, begrijp ik het niet helemaal. Hoe bewijs ik dit aan de conducteur? Heb ik één of ander electronisch toestel (laptop, etc.) nodig, of kan ik gewoon de e-mail met de bar-code uitprinten en dat meenemen, of is dat niet genoeg?
De reden waarom ik zo twijfel is omdat de e-mail met het bewijs me vertelt: "Bij toegang tot de trein wordt u verzocht deze e-mail aan de Treinmanager te laten zien, om uw Ticketless te laten controleren en valideren." Met een afbeelding erbij waar een vrouw duidelijk een blad papier aan de conducteur toont. Maar dan wat later staat er weer dit: "Deze mail is een informatiedocument en geen vervoersbewijs of betalingsbewijs, maar kan de controle van uw reservering aan boord vergemakkelijken."

Waarom maken ze het zo ingewikkeld?
Of ligt het weer aan mij? :roll:
normaal is ticketless een kaart, die kaart wordt je 2 weken na de eerste boeking opgestuurt, de trainmannager steekt die in zijn machientje en kan zo zien of je een geldig ticket hebt, ik heb er zo ook eentje
als je je ticketless kaart nog niet ontvangen hebt moet je de bevestiging uitprinten...
tegenwoordig noemt dat trouwens thalys the card www.thalysthecard.com
Afbeelding
Sammm

Bericht door Sammm »

Okay, maar het probleem is dat ik me pas ingeschreven heb voor "Ticketless Thalys" nadat ik het ticket gekocht had, wat nu ongeveer een maand geleden is. Daardoor kan ik de bevestiging op Thalys.com dus niet uitprinten. Ik weet ook niet hoe het mogelijk is maar toch is het zo.

Dus wil ik graag weten of de bevestigings e-mail met alle informatie erop ook als vervoersbewijs kan gebruikt worden?
Steven

Bericht door Steven »

zoals bruno schrijft moet je uw mail dus uitprinten indien je de kaart nog niet hebt :-)
Sammm

Bericht door Sammm »

Steven schreef:zoals bruno schrijft moet je uw mail dus uitprinten indien je de kaart nog niet hebt :-)
Met bevestiging denk ik dat hij de bevestiging op "Mijn Ticketless"/Thalys.com bedoelt, wat ik dus niet heb.
apestaart

Bericht door apestaart »

Het is hier duidelijk dat dit systeem nog beter op punt moet gesteld worden en in afwachting
is het beter om voorlopig een ticket aan te kopen aan het loket, want er zijn nog
teveel problemen
Sammm

Bericht door Sammm »

apestaart schreef:Het is hier duidelijk dat dit systeem nog beter op punt moet gesteld worden en in afwachting is het beter om voorlopig een ticket aan te kopen aan het loket, want er zijn nog teveel problemen
Had ik daar het geld maar voor.
Antonio

Bericht door Antonio »

Wanneer gaan sommige mensen eindelijk doorhebben dat wanneer ze hun ticket zelf willen uitprinten, een "homeprint" moeten kiezen en wanneer ze zonder geprint ticket willen reizen, voor een "ticketless" moeten kiezen.

Of men dat duidelijker moet uitleggen? De uitleg zit hem reeds in het woord: ticketless of homeprint.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik ben voorstander van deamerikanisatie wat dat betreft. "Thuis-afdruk-biljet" of "Biljet-loos-reizen" klinkt toch veel leuker en 't is duidelijker. :P Maar nee, het engels domineert... :(
treinbruno

Bericht door treinbruno »

"Biljet-loos-reizen"
dat klinkt eerder als zwartrijden :)

achja, laat deze termen maar, anders moeten we ook nog een naam in het waals verzinnen die dan natuurlijk meer gebruikt gaat worden :evil:
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

On djose walon?
Je zal wel Frans bedoelen...
Plaats reactie