Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen
Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen
Door een ontspoorde trein is gisterenavond in Bergen één persoon om het leven gekomen, terwijl twee anderen gewond raakten. Dat meldt de RTBF. Het treinverkeer tussen Doornik en Bergen is door het ongeval ernstig verstoord.
Om een nog onbekende reden ontspoorde de trein rond 23 uur, bij het binnenrijden van het station van Bergen. De trein, die vanuit Doornik kwam, belandde op zijn flank. De treinbegeleidster was op slag dood en er moesten ook twee mensen overgebracht worden naar een ziekenhuis in Bergen.
Het rampenplan is in werking gesteld. Spoorwegbeheerder Infrabel probeert de sporen nu weer vrij te maken. (belga/adv)
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nie ... rgen.dhtml
Om een nog onbekende reden ontspoorde de trein rond 23 uur, bij het binnenrijden van het station van Bergen. De trein, die vanuit Doornik kwam, belandde op zijn flank. De treinbegeleidster was op slag dood en er moesten ook twee mensen overgebracht worden naar een ziekenhuis in Bergen.
Het rampenplan is in werking gesteld. Spoorwegbeheerder Infrabel probeert de sporen nu weer vrij te maken. (belga/adv)
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nie ... rgen.dhtml
Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen
Een geluk bij een ongeluk is dat de trein verder leeg was. Bij een volle trein zou de ramp niet te overzien zijn geweest: de helft van stel 454 is verwoest
Ik ben alvast benieuwd naar de oorzaak 
Greetings,
Glodenox

Greetings,
Glodenox
euh ik zie nergens een foto?? hoe weet je dan over welk stel het gaat?
- trainfreak
- trainfreak
Zie het bericht boven dat van u...
De persoon die om het leven is gekomen is Vanessa Lapierre, depot Charleroi.
Dit staat op Facebook
Ik zou bijna zeggen hij is op een boom gereden of zo. Als je foto's van het koprijtuig ziet dan zie je volgens mij allemaal takken van een boom.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
een boom of bovenleidingspaal, ik denk eerder het laatste, die staan er genoeg naast de spoorweg alvorens hij een boom kan raken die buiten het vrijruimteprofiel staat.
Kan dit de locatie zijn http://maps.google.com/maps?t=h&q=50.45 ... 00567&z=18
Laatst gewijzigd door Knipex op 20 nov 2009, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Man wat een ravage! 
Als ik de foto's zie sta ik toch wat versteld van de schade die werd opgelopen. Iemand op de hoogte van de max toegelaten snelheid daar trouwens?
Zonder op het onderzoek vooruit te willen lopen valt mij wel direct op dat de ontsporing zich voordoet aan een boel wissels..

Als ik de foto's zie sta ik toch wat versteld van de schade die werd opgelopen. Iemand op de hoogte van de max toegelaten snelheid daar trouwens?
Zonder op het onderzoek vooruit te willen lopen valt mij wel direct op dat de ontsporing zich voordoet aan een boel wissels..
Mijn steunbetuiging voor de nabestaanden van het dodelijk slachtoffer en veel beterschap voor de gekwetsten.
Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik dat zag! Gaat de 454 nog wel hersteld worden? Of uit dienst genomen worden?Beesty schreef:Man wat een ravage!
Als ik de foto's zie sta ik toch wat versteld van de schade die werd opgelopen.

Ja. Op Bing Maps (aerial view) is het beter te zien.Knipex schreef:Kan dit de locatie zijn http://maps.google.com/maps?t=h&q=50.45 ... 00567&z=18
Ik weet niet of dat op dit moment echt belangrijk is, maar gezien het feit dat één rijtuig is verwoest en een tweede volledig getordeerd en dus total loss lijkt het me van niet.Stef schreef:Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik dat zag! Gaat de 454 nog wel hersteld worden? Of uit dienst genomen worden?Beesty schreef:Man wat een ravage!
Als ik de foto's zie sta ik toch wat versteld van de schade die werd opgelopen.