Spoorviaduct Gent open
Spoorviaduct Gent open
In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Re: Spoorviaduct Gent open
Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Hallo...160km station binnenrijden ? Hoeveel treinen rijden er door Gent - St Pieter aan 160 kmh ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Spoorviaduct Gent open
Geen??dentheo schreef:Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Hallo...160km station binnenrijden ? Hoeveel treinen rijden er door Gent - St Pieter aan 160 kmh ??
Maar nu kan men wel sneller tot aan het perron rijden.
Waar vroeger de snelheid 60 was, kan men nu langer tegen 160 doorrijden
Re: Spoorviaduct Gent open
Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Re: Spoorviaduct Gent open
Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?K V B schreef:Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
Re: Spoorviaduct Gent open
Is de snelheid in de wisselstraten ook veranderd ? Of is de wisselstraat nu korter dan vroeger ?trainfreak schreef:
Geen??
Maar nu kan men wel sneller tot aan het perron rijden.
Waar vroeger de snelheid 60 was, kan men nu langer tegen 160 doorrijden
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Spoorviaduct Gent open
Omdat de huidige dienstregeling vaak al een hoop buffer heeft. Je kan op den duur buffer blijven toevoegen tot je helemaal stilstaat.celtjan schreef:Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?K V B schreef:Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Spoorviaduct Gent open
De juiste omstandigheden ken ik niet.dentheo schreef:Is de snelheid in de wisselstraten ook veranderd ? Of is de wisselstraat nu korter dan vroeger ?trainfreak schreef:
Geen??
Maar nu kan men wel sneller tot aan het perron rijden.
Waar vroeger de snelheid 60 was, kan men nu langer tegen 160 doorrijden
Maar ik veronderstel dat de wisselstraten nu tot een minimum zijn beperkt zodat men sneller direct de lijn opkan.
En het 'trage spoor' richting Brugge gaat onder het viaduct door.
Re: Spoorviaduct Gent open
Waarom een dure investering doen en daar de reiziger niks voor geven?celtjan schreef:Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?K V B schreef:Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
Re: Spoorviaduct Gent open
Er liggen nu, vanuit brugge komende, voor het viaduct 2 wissels waardoor je langs de trage sporen in de grote wisselstraat geraakt. De snelle sporen over het viaduct geven maar toegang tot enkele perrons 

Re: Spoorviaduct Gent open
Inderdaad: dergelijke enorme investeringen dienen niet om het spoorpersoneel wat extra tijdsbuffer te geven, maar om de mobiliteit te verbeteren.K V B schreef:Waarom een dure investering doen en daar de reiziger niks voor geven?celtjan schreef:Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?K V B schreef: Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
Deze werken kaderen ook in de heraanleg van alle wisselstraten van Gent-Sint-Pieters, die gelijk lopen met de modernisering van het station zelf, en waarbij de treinen in beide richtingen aan 90km/u door het station zullen kunnen rijden, en 120km/u op L50A (spoor 10 en 12). Dat zal allemaal wel nog een jaar of 10 duren...
Re: Spoorviaduct Gent open
Zou men dan treinen gaan inleggen die NIET in Gent stoppen ?nahoj schreef: Deze werken kaderen ook in de heraanleg van alle wisselstraten van Gent-Sint-Pieters, die gelijk lopen met de modernisering van het station zelf, en waarbij de treinen in beide richtingen aan 90km/u door het station zullen kunnen rijden, en 120km/u op L50A (spoor 10 en 12). Dat zal allemaal wel nog een jaar of 10 duren...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Spoorviaduct Gent open
Luxemburg-blankenberge expressdentheo schreef:Zou men dan treinen gaan inleggen die NIET in Gent stoppen ?nahoj schreef: Deze werken kaderen ook in de heraanleg van alle wisselstraten van Gent-Sint-Pieters, die gelijk lopen met de modernisering van het station zelf, en waarbij de treinen in beide richtingen aan 90km/u door het station zullen kunnen rijden, en 120km/u op L50A (spoor 10 en 12). Dat zal allemaal wel nog een jaar of 10 duren...
Re: Spoorviaduct Gent open
Dat is vooral voor een voller binnenrijden/buitenrijden, een 13 met 12 rijtuigen kan dan gemakkelijk aan 100km/h binnenrijden in Gent-St-Pieters, 27+M6 ook, AM 96 misschien zelfs nog iets sneller ... dit wel zonder dat het gevaarlijk of onconfortabel is voor de reiziger uiteraard ... maar als je remmen vast staan bij het binnenrijden is 100 km/h op zo'n groot perron zeker geen probleem ... en dat heeft uiteraard tijdwinst (als je met 12 rijtuigen moet binnenrijden aan 40 ofzo ...)dentheo schreef:Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Hallo...160km station binnenrijden ? Hoeveel treinen rijden er door Gent - St Pieter aan 160 kmh ??
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...