Spoorviaduct Gent open

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wimpie

Spoorviaduct Gent open

Bericht door Wimpie »

In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door dentheo »

Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u

Hallo...160km station binnenrijden ? Hoeveel treinen rijden er door Gent - St Pieter aan 160 kmh ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door trainfreak »

dentheo schreef:
Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u

Hallo...160km station binnenrijden ? Hoeveel treinen rijden er door Gent - St Pieter aan 160 kmh ??
Geen??
Maar nu kan men wel sneller tot aan het perron rijden.
Waar vroeger de snelheid 60 was, kan men nu langer tegen 160 doorrijden
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door K V B »

Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?
Knipex
Berichten: 368
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door Knipex »

<hier> een sporenplan en foto's (04/2009)
celtjan

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door celtjan »

K V B schreef:
Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?
Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door dentheo »

trainfreak schreef:
Geen??
Maar nu kan men wel sneller tot aan het perron rijden.
Waar vroeger de snelheid 60 was, kan men nu langer tegen 160 doorrijden
Is de snelheid in de wisselstraten ook veranderd ? Of is de wisselstraat nu korter dan vroeger ?
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door groentje »

celtjan schreef:
K V B schreef:
Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?
Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
Omdat de huidige dienstregeling vaak al een hoop buffer heeft. Je kan op den duur buffer blijven toevoegen tot je helemaal stilstaat.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door trainfreak »

dentheo schreef:
trainfreak schreef:
Geen??
Maar nu kan men wel sneller tot aan het perron rijden.
Waar vroeger de snelheid 60 was, kan men nu langer tegen 160 doorrijden
Is de snelheid in de wisselstraten ook veranderd ? Of is de wisselstraat nu korter dan vroeger ?
De juiste omstandigheden ken ik niet.
Maar ik veronderstel dat de wisselstraten nu tot een minimum zijn beperkt zodat men sneller direct de lijn opkan.
En het 'trage spoor' richting Brugge gaat onder het viaduct door.
K V B
Berichten: 3385
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door K V B »

celtjan schreef:
K V B schreef:
Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u
Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?
Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
Waarom een dure investering doen en daar de reiziger niks voor geven?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13022
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door Shrek »

Er liggen nu, vanuit brugge komende, voor het viaduct 2 wissels waardoor je langs de trage sporen in de grote wisselstraat geraakt. De snelle sporen over het viaduct geven maar toegang tot enkele perrons :wink:
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door nahoj »

K V B schreef:
celtjan schreef:
K V B schreef: Gaan we daar wat van zien in de dienstregeling?
Waarom altijd de dienstregeling altijd krap laten aanpassen?
Waarom deze niet behouden? Zo heb je immers wat reserve om vertragingen in te lopen/vermijden?
Waarom een dure investering doen en daar de reiziger niks voor geven?
Inderdaad: dergelijke enorme investeringen dienen niet om het spoorpersoneel wat extra tijdsbuffer te geven, maar om de mobiliteit te verbeteren.

Deze werken kaderen ook in de heraanleg van alle wisselstraten van Gent-Sint-Pieters, die gelijk lopen met de modernisering van het station zelf, en waarbij de treinen in beide richtingen aan 90km/u door het station zullen kunnen rijden, en 120km/u op L50A (spoor 10 en 12). Dat zal allemaal wel nog een jaar of 10 duren...
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door dentheo »

nahoj schreef: Deze werken kaderen ook in de heraanleg van alle wisselstraten van Gent-Sint-Pieters, die gelijk lopen met de modernisering van het station zelf, en waarbij de treinen in beide richtingen aan 90km/u door het station zullen kunnen rijden, en 120km/u op L50A (spoor 10 en 12). Dat zal allemaal wel nog een jaar of 10 duren...
Zou men dan treinen gaan inleggen die NIET in Gent stoppen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
b-loc
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door b-loc »

dentheo schreef:
nahoj schreef: Deze werken kaderen ook in de heraanleg van alle wisselstraten van Gent-Sint-Pieters, die gelijk lopen met de modernisering van het station zelf, en waarbij de treinen in beide richtingen aan 90km/u door het station zullen kunnen rijden, en 120km/u op L50A (spoor 10 en 12). Dat zal allemaal wel nog een jaar of 10 duren...
Zou men dan treinen gaan inleggen die NIET in Gent stoppen ?
Luxemburg-blankenberge express
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Spoorviaduct Gent open

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:
Wimpie schreef:In gent word deze morgen om 6uur de viaduct naar brugge geopend, reizigerstreinen zullen over het viaduct rijden en de goederen treinen onder het viaduct. Het viaduct zorgt ervoor dat reizigerstreinen vlotter kunnen in en uit rijden in het station van gent sint pieters. Volgens een woordvoerder van infrabel zou dit moeten zorgen voor een vlotter treinverkeer. Mede omdat er binnen een paar jaar er 4 sporen richting brugge zouden komen. Het viaduct is een soort verkeerswisselaar, waardoor treinen vlugger zullen kunnen binnen rijden in het station van gent st pieters. Via het viaduct zouden treinen tegen 160km/u kunnen binnen rijden, terwijl dit nu door de wissels beperkt wordt door een snelheid van 60/km/u

Hallo...160km station binnenrijden ? Hoeveel treinen rijden er door Gent - St Pieter aan 160 kmh ??
Dat is vooral voor een voller binnenrijden/buitenrijden, een 13 met 12 rijtuigen kan dan gemakkelijk aan 100km/h binnenrijden in Gent-St-Pieters, 27+M6 ook, AM 96 misschien zelfs nog iets sneller ... dit wel zonder dat het gevaarlijk of onconfortabel is voor de reiziger uiteraard ... maar als je remmen vast staan bij het binnenrijden is 100 km/h op zo'n groot perron zeker geen probleem ... en dat heeft uiteraard tijdwinst (als je met 12 rijtuigen moet binnenrijden aan 40 ofzo ...)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie